Gisterenavond nog mooi even wat wezen knutselen. Ik heb mijn zadelsteun verstevig aan de onderkant met twee metalen plaatjes/beugels die ik nog had liggen. Alles met popnagels goed vast gemaakt. Er zit nu geen enkele beweging meer in, dus dat zou goed moeten zijn.

Na 5 weken knutselen heb ik gisteren dan eindelijk weer eens een echt rondje gereden. Mijn handgas is echt een uitkomst, het is even wennen, maar rijd 10x beter dan duimgas. Dus die verbetering blijft.
Verder werkt mijn koelventilatorschakeling prima, toen het blokje warm was en mijn fan begon te draaien, ging het ledje in de schakelaar uit. Bij thuiskomst nog even de boel stationair laten lopen met ingeschakelde ventilator. Alles prima in orde.
Voorheen reed ik met een open uitlaat en standaard filter, sproeier 103, max rpm in 3e versnelling 6700 rpm zonder bokken.
Nu heb ik de standaard luchtfilterbox vervangen door het filtertje van Scania-driver. Qua sproeiers heb ik nog 105, 107 en 108 (en veel groter) liggen. Gezien de how to ben ik begonnen met sproeier 108, lucht 2 slagen, gasnaald in het midden.
In zijn 2e en 3e versnelling kom ik niet boven de 5900 rpm en hij bokt en stoot dan aardig. In zijn 4e versnelling kom ik niet boven 4900 rpm (was voorheen met mijn grote achterwielen 5500 rpm). Dus ik denk dat deze sproeier iets te groot is. Inmiddels heb ik de 107 sproeier er in gezet om eens te kijken wat die gaat doen.
Naar het voorbeeld van andere CQF´ers ben ik mijn luchtfilterbox aan het onbouwen tot opberg vakje voor klein gereedschap. Dat betekend uiteraard eerst alle gaten dicht maken.

Ik wil er eens scharniertje met sluiting op proberen te maken zodat ik geen spullen onderweg kan verliezen, dus to be continued.