JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Remy » 25 jun 2013 12:03

ziet er goed uit, begint echt al terug vorm te krijgen.
Remy
400cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor Firehuntah » 25 jun 2013 21:34

Het begint eindelijk eens een beetje ja, 7 maanden tegen zo'n leeg frame opkijken begon toch wel irritant te worden. :mrgreen: Hopen dat het nu allemaal wat sneller gaat, heb in ieder geval elke dag wel werk eraan nu dus krijg nu best veel gedaan.

Weer beetje dezelfde foto's maargoed. :lol: De 3e behuizing is nu helemaal gelijmd en platen voor de laatste behuizing zijn gezaagd. Deze zal het lastigste zijn om in elkaar te zetten aangezien het niet gewoon een rechthoek is, zitten wat meer hoeken in. Maarja gaat ook wel weer lukken. ;)

Afbeelding

Afbeelding
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor Firehuntah » 26 jun 2013 22:46

Zoals ik al dacht, die laatste behuizing is toch wel wat lastig. ;) De maten moeten echt perfect kloppen anders zal het niet helemaal gaan passen allemaal. Moest ook een stukje uit 2 platen frezen, ging toch best goed. Alleen smelt dat plastic nogal snel aan de frees vast. Maargoed 3 delen zijn weer aan elkaar gelijmd nu, moet hier alleen nu 3 dagen over doen aangezien het meer platen zijn dan bij de andere behuizingen. Kan niet alles tegelijk doen want dan gaat het waarschijnlijk beetje verschuiven allemaal.

Afbeelding

Hoop dus in het weekend de behuizingen allemaal in elkaar hebben. Dan doe ik ze allemaal aan de binnenkant nog eens extra lijmen en aan de buitenkant dicht lassen.

Maar dan zijn ze nog niet echt klaar, de hogere stukken voor de wartels te kunnen plaatsen moeten nog overal op de grote gaten komen. En dan nog de klemmen voor de accu's op hun plaats te houden met alle gaten erin voor de deksels. En de EPDM vellen nog ertussen. Ben dus nog wel een of twee weken bezig hiermee denk ik.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor Firehuntah » 29 jun 2013 20:09

Laatste behuizing is nu ook 'klaar'. Was beetje lastig met die hoek erin maar is toch goed gelukt. De accu's zitten stevig erin en kunnen toch ook nog makkelijk eruit worden gehaald.

Hier kun je zien hoe die 2 laatste behuizingen komen te zitten.
Afbeelding

En hier het geheel.
Afbeelding

Helaas de motor nog altijd eraf en ook nog geen vooruitgang met de controller. Is nog niets gedaan met die adapter en de steunen. Geen idee waarom het deze keer zo lang duurt maargoed.. Komt binnenkort dan wel.
Kan voorlopig toch nog wel even vooruit met de behuizingen helemaal klaar te maken en alle L profielen ervoor op maat maken.

Heb de behuizingen aan de binnenkant ook al helemaal gelijmd. Nu moet ik dus nog aan de buitenkant overal waar de platen bij elkaar komen gleuven gaan maken en daar dicht lassen. Gister bij de Gamma 3 van zo'n freesjes voor gehaald voor de dremel. Die wat ik wou hebben hadden ze daar helaas niet. Vandaag even met die 3 geprobeerd op een afval stukje maar lukt niet echt zo goed. Denk dus toch maar eerst die ene die ik ook wou hebben bestellen. Daarmee weet ik tenminste zeker dat het goed lukt.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor Firehuntah » 12 jul 2013 21:22

Nou, eindelijk weer wat vooruitgang. Ofja, ben eigenlijk weer waar ik anderhalve maand geleden was. De nieuwe adapter voor het voortandwiel is gemaakt. Had voor RVS gevraagd maar is staal geworden. Nu lijkt me dit achteraf gezien toch wel beter, heb hier ook contact over gehad met een ander bedrijf. Zij zeiden dat RVS voor deze toepassing waarschijnlijk niet stevig genoeg was. Past in ieder geval allemaal goed nu, is ook totaal geen speling meer tussen de adapter en het tandwiel. Alleen wel een heel klein beetje speling tussen de as en de adapter maar dit is echt minimaal. Het komt zoiezo toch goed vast te zitten.

Afbeelding

Afbeelding

Moet nu alleen op zoek naar een draadvonker voor de binnenste spiebaan in de adapter en het tandwiel te kunnen maken. Kan schijnbaar niet op een andere manier. Maar daarna heb ik het dan ook wel echt zoals ik meteen op het begin al wou hebben.

Vandaag ook nog wat anders binnen gekregen. Mijn nieuwe achtertandwiel, stalen 44 tands van een Suzuki GSX-R 1000. Het aluminium tandwiel zal een nieuw leven krijgen als adapter. ;) Moet dit nog even uit tekenen met alle maten en dan laten frezen. Het achtertandwiel komt dan iets meer naar binnen toe waardoor de ketting precies recht zal lopen.

Afbeelding

En nog even een totaal plaatje na vandaag.

Afbeelding

Dit weekend denk ik weer verder met de behuizingen. Wil deze aan de buitenkant nog dicht gaan lassen. Had ik al eerder willen doen maar ben nog met andere dingen druk geweest.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor Remy » 12 jul 2013 22:35

Firehuntah schreef: Mijn nieuwe achtertandwiel, stalen 44 tands van een Suzuki GSX-R 1000.

Dat is een flink tandwieltje. 8-) 8-) 8-)
Remy
400cc

Berichtdoor Firehuntah » 12 jul 2013 23:01

Zal wel moeten met zo'n elektromotor, anders te hoge top en te weinig trekkracht met originele tandwiel. ;) Ben dus maar meteen voor een tandwiel van een bekend type gegaan, zal in de toekomst alleen maar handig zijn. Is ook veel keuze in het aantal tanden dus kan nog het een ander veranderen.

Heb ondertussen de adapter al getekend. Moet alleen de maten nog erbij zetten. Maar zo gaat het dus worden.

Afbeelding

Weer even kijken waar ik hiervoor terecht kan. Diegene die me voorheen heeft geholpen met alles heeft er niet zo veel zin meer in helaas. Hoef zoiezo alleen maar de buitenste gaten erin te laten maken en de vorm rondom. Binnenste gaten zitten er al in.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor chevy35 » 12 jul 2013 23:21

wij hebben een draadvonkmachine staan !
maar normaal trek je zo een spiebaan erin met een "broods of broodje"

http://www.rcagh.nl/images/arjo5.jpg

even van iemand gekopieerd :

hieronder: het steken van een spiebaan in een gat, de meeste mensen noemen dit een trekfrees (al duw je hem met een pers erdoor). officieel heet dit broachen (niet 100 % zeker van spelling). dit broachen gaat in 2 gangen 1e keer gewoon erdoor en de 2e keer met een vulplaatje achter de "rug" van de frees zodat de spiebaan dieper word.
chevy35
300cc

Berichtdoor Firehuntah » 13 jul 2013 11:19

Heb hier even naar gezocht en het heet brootsen hier. ;) Zou inderdaad ook kunnen maar draadvonken lijkt me toch wel wat nauwkeuriger. Heb ook al paar bedrijven hier in de buurt gevonden alleen even informeren wanneer ze het kunnen doen en de prijs. Of misschien bij jullie? ;) Weet niet waar het bedrijf ligt.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor Muis » 13 jul 2013 17:11

Beste firehuntah heb jij toevallig de motor bevestigings bouten nog ? Omdat je alles op internet te koop had staan ? En ik kan ze nergens vinden on line en ik mis der een paar kwam ik van de week achter met alles na lopen?..
Muis
50cc

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten