BDbashan schreef:roonroon schreef:DJ Riam Field schreef:Maar even over de quad als het gewoon wit licht is zou het toch wel mogen het gaat immers om mijn veiligheid op de weg.
Aan de voorzijde moet je wit of "geel" licht hebben en aan de achterzijde van het "voertuig" een rood licht.
Knipperlichten moeten oranje zijn van kleur.
Zo is het wettelijk omschreven.(kan er ook niets aan doen, sorry)
Neon "onderverlichting" mag mits het "voertuig" stilstaat en het uitgeschakeld word zodra men gaat rijden dus als je stilstaat aan, als je gaat rijden uit.
Ron

Oja, ben geen agent, maar een gewone chauffeur die genoeg is aangehouden

maar een witte plak led strip zou dit ook niet mogen onder de kappen?
en aan de zij kanten mogen toch ook oranje breedte verlichting? zie je wel bij vrachtwagens en bij onze trekkers met wagens op werk ook om de 2m zo oranje lampje
Als ik het goed heb mag je gewoon aan de zijkanten "contourverlichting" (zo noem je dat bij vrachtauto's en trailers) hebben, kijk maar op een scooter, die hebben ook vaak een reflector aan de zijkanten.
Als deze maar oranje is!
Over een plakstrip? ik weet dat niet zeker maar het is een wit licht en schijnt naar voren, dus wat zou dan het bezwaar zijn??
Ik denk wel dat je er geen kerstboomverlichting van moet maken, je loopt toch al in de kijker met een quad.
Wat wel mag (geloof zelfs al Europees besloten is) gewoon dagverlichting bijv. die Beetlelampjes of een daglichtLED.
Zal het eens gaan nazoeken op het Net.
Ron