Rijden in het donker

Algemene discussie, nieuwtjes etc. over de Bashan, JLA/Jinling, EGL, Spy, Shineray en andere Chinese quads. (Geen technische vraagstukken!)

Re: Rijden in het donker

Berichtdoor Dlutje » 02 maart 2010 20:58

Dat is helder. ;) Maar dat haalt niet weg dat ik veel motoren zie rijden met meebrandende knipperlichten.

Als je spiegels gebruikt, kan je ook keizen voor hier verlichting in te nemen. Deze kan je kant en klaar kopen. Misschien aanpassen met WIT licht :D

Groet,
D.
Dlutje
150cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor DJ Riam Field » 03 maart 2010 17:21

Er zijn veel regeltjes over licht voeren en sommige motoren hebben het idd ook.

Het zelfde als sommige vrachtwagens dat als ze voorbij rijden dat je jezelf even op de kermis waant.

Maar als ik met mijn auto en mijn blauwe led's in mijn koplampen rond reed stond ik om de haverklap stil met een smoes van ''O vergeten er uittehalen na een meeting''. En vaak kwam ik er mee weg :D .

Maar even over de quad als het gewoon wit licht is zou het toch wel mogen het gaat immers om mijn veiligheid op de weg.
Shineray XY200STIIE
----------------------------------------------------------------------
EGR klep weg! - bezig met uitlaat
DJ Riam Field
150cc

Berichtdoor 4 wieltjes » 03 maart 2010 17:56

Ik zal zo meteen ff wat fotoos posten van verlichting.
Eerst ff pizza eten. :D
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor DJ Riam Field » 03 maart 2010 18:19

Eet smakelijk :D .
Shineray XY200STIIE
DJ Riam Field
150cc

Berichtdoor pointblanque » 03 maart 2010 18:36

Hehe ja eetsmakelijk hierzo zometeen aan de boerenkool :mrgreen:

Is het niet mogelijk om in het hoogste punt van jouw kappen, dus dat knikje bovenin, een dun buisje (bv rietje) te leggen, kan je kitten of schroeven met klemmetjes, draadje erdoor heen, en op het uiteind een knopledje. Uiteraard kan ik er weer geen foto van vinden op het moment dat het moet ;-)
Tis zo'n klein ledje met een zwart hulsje eromheen, je ziet ze ook weleens in auto's voor t alarm.
Dan dus gaatje boren in de zijkant van het hoogste punt van je kap en um daar in kitten/klemmen...neem aan dat dit vrij simpel/snel en goedkoop te doen moet zijn, en dan heb je lichten aan de zijkant (zou wel witte kleur nemen ivm popo).

Je zou ook van die witte led ventiel dopjes kunnen nemen, worden alleen snel gejat en gaan niet heeeel lang mee...

Eventueel kan je ook een spotje onder/in je a-arm monteren? Kan een heel klein dingetje zijn als ze je maar zien...(smart fiets lampje, diameter a-arm zou een smart armatuurtje op moeten passen, en zijn focking stevige lampjes)

Of je modificeerd je bumper zo dat je een buis in de breedte kan monteren en hangt daar stadslicht/spotje/grootlicht of whatever aan (beetje koeievanger idee zeg maar)

Of automobilisten gaan meer rekening met andere weggebruikers houden...onee daarom rijden ze auto...daar is je kreukelzone voor :P
pointblanque
50cc

Berichtdoor 4 wieltjes » 03 maart 2010 18:45

Mijn computer wat tot een tijdje geleden een gaming computer met de nodige verlichting erin voor de lan partys.
De verlichting op de foto is computerverlichting ,en ik heb ook van dat verlichtingsnoer zoals je wel eens in een tuin ofzo zie hangen maar dan 2mm dik.
Dat kan je rond je quad laten lopen.
Dat snoer is trouwens ook goed te gebruiken voor extra remverlichting,omdat je het overal omheen kan winden.(extra remverlichting was ooit een topic over.)
Kan het alleen niet werkend een foto van maken.
http://www.casemodding.nl/shop/index.php/cPath/1
Bijlagen
comp licht.JPG
(90.95 KiB) 54 keer gedownload
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor bashanboy » 03 maart 2010 18:52

en hoe wil je dat in je quad krijgen?
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor DJ Riam Field » 03 maart 2010 19:09

@Pointblanque:
Over zo iets had ik ook al zitten denken alleen dan van die knopjes uit de auto tunibg die ze toe ineens allemaal op hun moterkap hadden.
Dat zijn deze dingen.
http://www.quadpost.eu/quadpost/?Set_beetle_lampjes_jjjuczuuzuzz
Ik zat alleen met het bedraden er van aangezien het dun plastic is en ook nog eens heel erg flexibel.

@4 wieltjes:
Heb je dan geen problemen met vocht en voltage.
Shineray XY200STIIE
DJ Riam Field
150cc

Berichtdoor roonroon » 03 maart 2010 19:23

DJ Riam Field schreef:Maar even over de quad als het gewoon wit licht is zou het toch wel mogen het gaat immers om mijn veiligheid op de weg.

Aan de voorzijde moet je wit of "geel" licht hebben en aan de achterzijde van het "voertuig" een rood licht.

Knipperlichten moeten oranje zijn van kleur.
Zo is het wettelijk omschreven.(kan er ook niets aan doen, sorry)
Neon "onderverlichting" mag mits het "voertuig" stilstaat en het uitgeschakeld word zodra men gaat rijden dus als je stilstaat aan, als je gaat rijden uit.

Ron :-)))
Oja, ben geen agent, maar een gewone chauffeur die genoeg is aangehouden :D
Der Alte
Tefalashan-Wok met de twee oren. ;-)
roonroon
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor BDbashan » 03 maart 2010 21:04

ik weet wat je bedoel ik heb het zelfde ook ZO vaak mee gemaakt ik ben loonwerken dus zomers lange dagen van 10 tot 16 uur daags en kwam ik snachts vaak weer een ook verschillende keren gehad dat ik dacht oke dit is je laaste uur!!! meestal ging ik al midden op de weg rijden en op laaste moment naar de kanten maar ik ben ook al een HEEL poosje bezig om iets teverzinnen wat wel mag van oom agent nu kga ik denk een klein WIT lichtje naast me knipperlicht maken of een led strip onder de voor kapen plaken maar ja dat mag weer niet van oom agent maar dan maar een bekeuring. :| want ben me leven nog lang niet zat :twisted:
TheBlackDiamond....... Fucking Legal Street Rules
BDbashan
400cc

VorigeVolgende

Keer terug naar Chinees of geen trek?