JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Peter.M » 19 jun 2013 19:37

Okee wanneer de bak op het frame word vastgehouden door L profielen zie ik het wel zitten . :thumbup: En ja het kan wel steviger zijn dan dat het eruit ziet . Ik ben dan ook niet echt thuis in PVC 's en hun lijmen of andere bewerkingen hiervan. Ben nog oermetaalman hè. :-)))
The more i know about people
The more i love my dog.
Peter.M
350cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor Firehuntah » 19 jun 2013 21:36

Ik ook niet echt hoor. ;) Zou normaal ook eerder met metaal werken. Maar aangezien ik geen metaal kan lassen ben ik voor plastic gegaan. Kan net zo stevig zijn en is veel makkelijker te bewerken. Zoiezo is plastic ook weer net iets lichter.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor dimpower » 19 jun 2013 21:49

Firehuntah schreef:Ik ook niet echt hoor. ;) Zou normaal ook eerder met metaal werken. Maar aangezien ik geen metaal kan lassen ben ik voor plastic gegaan. Kan net zo stevig zijn en is veel makkelijker te bewerken. Zoiezo is plastic ook weer net iets lichter.

of je moet voor aluminium kiezen maar dat last terug iets moeilijker.dan moet je met 100% argon lassen ipv menggas indien je last met een halfautomaat.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor Firehuntah » 19 jun 2013 22:05

Mja het voordeel van plastic is ook dat het geen stroom geleidt. ;) Vind het dus eigenlijk wel fijner dan aluminium. Zou met aluminium eerst een lasapparaat moeten kopen en moeten leren lassen, of het weer laten doen. Dus probeer eerst wel gewoon met plastic en zie dan wel hoe het gaat allemaal. Heb in ieder geval al gezien dat ik hiermee heel makkelijk kan maken wat ik heb getekend. ;) Zal met aluminium toch ook altijd wat lastiger zijn met allemaal zo'n kleine stukjes.

Zoek alleen ook nog een oplossing voor de accu's weer eruit te kunnen krijgen als ze eenmaal erin zitten. :think: Denk een smal plastic lintje ofzo om een van de accu's zodat ik die er altijd uit kan halen. Daarna krijg ik de rest er ook wel uit.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor BBQBarman » 19 jun 2013 22:14

Jup beste is om 1 accu een touwtje/lintje te doen net als z'n pouch ofzo voor je telefoon
Anders kan je voor de stevigheid altijd nog een aluhoekstrip erop lijmen bij elke hoek
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Remy » 19 jun 2013 22:24

BBQBarman schreef:Anders kan je voor de stevigheid altijd nog een aluhoekstrip erop lijmen bij elke hoek

Dat werkt bij mij in ieder geval altijd goed. Het hoeft niet een groot hoekstuk te zijn. Het gaat net over dat kleine beetje extra stevigheid.
Remy
400cc

Berichtdoor Firehuntah » 20 jun 2013 21:17

Denk dat alleen zo'n L profiel aan de onderkant en misschien bovenkant wel genoeg zal zijn. Heb nu de hele bak in elkaar en is echt al erg stevig met alleen de lijm nu. Ga het dus aan de buitenkant nog allemaal dicht lassen zodat het nog wat steviger wordt en wat netter afgewerkt.

Had ook wat katoenen lintjes gevonden, kan hiermee wel een accu eruit krijgen als ze allemaal erin zitten. Maar zit allemaal goed vast, toch best veel kracht nodig voor die ene eruit te halen. Komt ook doordat ik die laatste plaat heb gelijmd zonder alle accu's erin. Was eigenlijk niet zo'n goed idee want aan die kant gaan de accu's nu best lastig erin en eruit. Maarja het past wel nog net.

Afbeelding

Dit weekend de platen voor de andere 3 behuizingen ook maar zagen en die ook allemaal lijmen. Daarna kan ik met de kleinere delen beginnen.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor johnkool » 21 jun 2013 20:56

hoi rob zat ff mee te lezen over het verwachte vochtprobleem.
maar als je de lucht er uittrekt.(vacuum).
dan heb je geen luchtvochtigheid.dus ook geen condens.
wat ook kan .renault cc.heeft bv een plug in de koker balken zitten.
er kan geen vocht in.
maar wel vocht uit.
gr john
johnkool
50cc

Berichtdoor Firehuntah » 21 jun 2013 21:21

Hallo John, bedankt voor de tips. :) Die pluggen lijken me wel interessant. Heb je hier wat meer info van, of een plaatje ofzo? ;) Was al op zoek naar zo'n soort dingen maar kan niet echt veel vinden helaas.

De lucht eruit trekken zal lastig worden denk ik, moet dan zoiezo elke keer gebeuren als ik de behuizing weer open en dicht maak. Dan liever zo'n plugje erin.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor Firehuntah » 22 jun 2013 21:27

De 2e behuizing is nu ook in de maak. ;) Weer wachten tot de lijm is gedroogd.

Afbeelding

Afbeelding

Morgen weer verder hiermee en ook meteen de 3e behuizing. De 4e zal wat lastiger worden, zit nog een extra hoek in. Denk dat ik daar pas komende week mee kan beginnen.
Firehuntah
500cc
500cc

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten