Me and my nog niet in het bezit van een quad

De plaats om je voorsteltopic te maken.

Me and my nog niet in het bezit van een quad

Berichtdoor tonybooij » 14 jun 2013 17:50

Hallo allemaal ik tony ben 38 heb een gezin met 2 kids en een lieve vrouw ,
Ben woonachtig in regio rotterdam
Ben nog niet in het bezit van een quad omdat mij nog aan het orienteren ben
Heb wel 2 merken die de voorkeur hebben Egl en jla
Mss kunnen jullie quad rijders mij een beetje advieseren
Ik 1,96 lang en weeg 100 kilo heb gezien dat de egl madmax een 300 cc versie heeft dit heeft jla niet ? , rijd momenteel op een scooter naar het werk kymco grand dink , maar wil overstappen naar een quad het wordt zowiezo een street quad daar ben ik wel uit

Hoor graag jullie commentaar met voor en tegens

M.vr.gr. Tony
tonybooij
50cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Me and my nog niet in het bezit van een quad

Berichtdoor pmhvanes » 14 jun 2013 19:16

Gezien de lengte zou ik voor een egl kiezen,want de jla is een stuk lager,maar dit is mijn mening,die 300cc vind ik veel te duur,want zoveel harder loopt dat ook niet en kost 500 euro meer,begrijp me niet verkeerd de jla is niet slechter of beter ,lees voor dat je beslist het forum maar eens goed door dat heb ik ook gedaan,beter een week wachten en goed lezen voordat je beslist,en niet bij de verkeerde kopen,veel succes
Drive it like you stole it
pmhvanes
350cc

Berichtdoor friesequad » 14 jun 2013 20:11

pmhvanes schreef:Gezien de lengte zou ik voor een egl kiezen,want de jla is een stuk lager,maar dit is mijn mening,die 300cc vind ik veel te duur,want zoveel harder loopt dat ook niet en kost 500 euro meer,begrijp me niet verkeerd de jla is niet slechter of beter ,lees voor dat je beslist het forum maar eens goed door dat heb ik ook gedaan,beter een week wachten en goed lezen voordat je beslist,en niet bij de verkeerde kopen,veel succes

:stupid: tenzij je de madmax 300cc onbegrenst neemt die loopt 130 :mrgreen: :-)))
friesequad
500cc
500cc

Berichtdoor dimpower » 14 jun 2013 20:50

Welkom op cqf ;)
de jla is ook geen enkel probleem hoor voor je lengte en gewicht.jla mag 185kg dragen en plaats genoeg voor je lengte.zeker als je steeds alleen rijdt.doe eens een testrit met beide.dan weet je beste welke je goed ligt.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor Remy » 15 jun 2013 01:06

Ik ben 1,93 en ook 100kg. (wat een openingszin maar dat ter zijde).

Ik wilde eerst voor de JLA gaan, maar toen ik die in het echt zag en erop zat viel hij tegen (voelde veel te klein voor mij). De Madmax vond ik juist op de foto's minder mooi, maar in het echt zat en voelde hij een stuk beter en qua uitstraling viel hij 100% mee in het echt.

Uiteindelijk de Madmax gekocht, dus mijn advies ga naar een fatsoenlijke zaak en geen beunhaas en bekijk, probeer ze allebei in het echt eens voor je koopt.
Remy
400cc

Berichtdoor Ricmen123 » 15 jun 2013 08:01

welkom :D ,
Er genoeg mensen die je hierbij kunnnen helpen, niet mijn merk dus weinig verstand van :oops:
Goei leven !!! :P
Ricmen123
250cc

Berichtdoor Z@@lo » 15 jun 2013 08:45

zoals remy al vertelde: gewicht maakt niet veel uit. de jla is heel laag en smal. de egl is wat hoger en breder kwa kappen. is echt persoonlijke smaak. de 250cc is sterk genoeg, helemaal voor een beginner ;) en lees het forum goed door dan weet je waar je hem wel en niet vandaan moet halen

Welkom :thumbup:
Afbeelding [url=https://www.qc-oldschoolbastards.nl[/url]
Z@@lo
Moderator
Moderator

Berichtdoor Firehuntah » 15 jun 2013 10:58

Welkom Tony!

Veel plezier hier en succes met de zoektocht naar een quad. ;) Zoals al is gezegd, ga ze allebei eens ergens in het echt bekijken. Daarna kun je pas een goede keuze maken. Kijken kan overal wel, maar met kopen moet je opletten naar welke zaak je gaat.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor tonybooij » 15 jun 2013 13:09

Bedankt voor jullie snelle reactie's , heb ik gelijk een vraagje weet iemand een paar zaken waar ze quads verkopen in de regio rotterdam rijmond , ben het forum nu al een paar weken aan het doorlezen en heb er hier en daar alwel uit begrepen dat er enkele zaken zijn waarmbeslist niet moet zijn voor de aanschaf van een quad , heb ook gelezen dat q trading in weert wel een goede optie is klopt dit ? , verder is alle advies welkom waar wel en waar niet te kopen , zou graag een paar adressen komen te weten zodat ik evt test ritten kan gaan maken zodat ik mijn keuze kan gaan maken , en uiteraard als het de madmax 300cc wordt zou ik een onbegrensde willen :mrgreen:

Groet Tony
tonybooij
50cc

Berichtdoor Remy » 15 jun 2013 13:19

Q-Trading is helaas lettelijk in rook opgegaan. Als je hun website opzoekt lees je dat de toko in de brand heeft gestaan.

EagleMotorSport is een betrouwbare zaak. Er zijn er vast nog wel een paar die ik niet te kort wil doen, maar daar heb ik geen persoonlijke ervaringen mee.

(Mijn madmax komt bij Q-trading vandaan, maar mijn onderdelen bestel ik nu bij Eaglemotorsport vandaar)
Remy
400cc

Volgende

Keer terug naar Me and my quad