Nou zoals ik al dacht, was inderdaad die plaat waar de remklauw op zit die te veel klemde. Deze eraf gehaald en kon het lagerhuis ineens wel redelijk goed bewegen.

Zo zit de ketting trouwens erop als lagerhuis helemaal naar boven staat. Kan er geen hele schakel meer uit halen helaas.

Ik kon hem via die blok en sleutel 17 niet ver genoeg spannen. Zag dat de achteras zelf nog niet helemaal achteraan zat en dus zeker nog verder kon spannen. Heb dus die plaat van de remklauw terug erop gezet en bout hiervan weer vast gezet, alleen dan niet op die punt zodat die mee kan draaien. Door hier nog wat op te duwen met de hand kon ik het lagerhuis nog een heel stuk verder draaien en nu is de ketting goed gespannen.

Gelukkig dus toch geen aparte kettingspanner nodig.
Maar helaas zitten de 2 tandwielen toch niet goed uitgelijnd. Achtertandwiel moet iets verder richting het lagerhuis komen, moet hier dus een aparte adapter voor laten maken en laat er dan meteen een maken waar een tandwiel op past waar makkelijk aan te komen is met veel verschillende tanden.
Overigens vind ik dit wel vreemd want het voortandwiel zit al zo ver mogelijk naar buiten dat die het frame net niet raakt. Zit denk ik even ver als hoe die ook origineel loopt dus dat zou betekenen dat die origineel ook wat scheef loopt? Maargoed met zoveel kracht van de elektromotor kan ik dit gewoon niet riskeren en wil ik dat die goed recht loopt. Ben bang dat de ketting het anders niet gaat houden of gewoon eraf loopt.
En dan nog meer nieuws vandaag. Kwam toevallig even binnen voor iets te pakken hoor ik ineens buiten wat geluid van een busje. Dus ik ga kijken staat PostNL daar met 2 zware dozen uit Amsterdam. Wat zou daar toch in zitten.

Was voor mij een verrassing want had nog geen bericht gekregen dat het daadwerkelijk was verzonden. Maar het zijn dus eindelijk de accu's!

En met de plaatjes, boutjes en nord-locks erbij.

Alleen niet van dat bedrijf uit Duitsland waar ik nog eens 8 weken had moeten wachten maar gewoon van een bedrijf hier uit Nederland die ze op voorraad had. Moet helaas wel nog mijn aanbetaling terug krijgen van dat bedrijf uit Duitsland, zijn nogal moeilijk aan het doen daarmee.

Toch jammer altijd, voor te verkopen heb je altijd binnen paar uur reactie. En als ze eenmaal geld van je hebben doen ze totaal geen moeite meer.
Hier nog wat meer foto's.

Moet ze nu allemaal even na meten of er geen defecte bij zit ofzo. Daarna allemaal parallel aansluiten en ze allemaal op hetzelfde laadniveau brengen. Dan pas kunnen de plaatjes erop van het BMS (Battery Management System) en kan alles worden aangesloten. Maar moet zoiezo eerst nog even passen in het frame en de behuizingen ervoor maken. Kan ik hopelijk allemaal in die week doen dat ik vrij heb. Tot dan blijven ze nog even staan, kan met deze accu's toch geen kwaad. Je kan ze makkelijk een jaar laten staan en ze zullen dan nog steeds hetzelfde voltage hebben. Is met loodaccu's wel anders, die trekken zo leeg ook al is er niets op aangesloten.

Heb dus weer heel wat te doen voorlopig. Maar gelukkig zal het nu dan ook allemaal wat sneller gaan met de updates.