Aanschaf chinaquad

Algemene discussie, nieuwtjes etc. over de Bashan, JLA/Jinling, EGL, Spy, Shineray en andere Chinese quads. (Geen technische vraagstukken!)

Re: Aanschaf chinaquad

Berichtdoor Chucky » 19 feb 2010 09:14

Allereerst welkom!

Zoals boven vermeld staat, de Bashan is uiteraard geschikter voor cross/bos gebruik, maar als jij je hem voor woonwerkverkeerd gaat gebruiken denk ik dat het misschien verstandiger is om een Shineray te kopen.
Ik zelf heb een Bashan (200cc) gehad, zelf was ik er niet helemaal kapot van, maar naar enige aanpassingen was het enigsinds te doen.
Vervolgens lang getwijfeld weer een Chineesje te kopen, maar het toen toch maar gedaan.
Een Shineray 250cc Spyder en dat was een wereld van verschil. Voor op de weg/woonwerk verkeer heel goed te doen. Rijd pittig, plakt op de weg (ook met originelen wielen/banden) en de looks zijn ook mooi (van de Bashan zijn de looks ook bruut hoor), maar de Chromen velgjes de dikke uitlaat en gestroomlijnde kappen viel ik meteen voor.
Als je toch voor een Bashan zou gaan, dan zou ik voor zo eentje kijken als Bashanboy of bijvoorbeeld andere mensen op dit forum hebben. Hier zijn veel dingen aan aangepast zodat weggebruik goed te doen is en daarnaast crossen ook leuk blijft.
Ook heb ik al erg veel positieve reacties gelezen over de nieuwe Bashan (250cc), hier hoeft nagenoeg bijna nietsmeer aangepast te worden.
De keus is dan natuurlijk nog wat je persoonlijk het mooist vind. Nogmaals beide machines zien qua looks erg bruut uit en zijn aan elkaar gewaagd. Persoonlijk vind ik dan net de (tiefbett)velgen en de uitlaat de shineray een beetje mooier uitzien, maar dat is een smaakkwestie.
Succes met de aankoop en we zien je nieuwe quad vastwel langskomen op't forum!
SHINERAY XY250STIXE Spyder
Je kunt pas quad rijden als je een Chinees kan berijden

Chucky
500cc
500cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor pointblanque » 23 feb 2010 12:50

Ha mensen, super bedankt voor de reacties ;-)
Het een en ander overwogen en het word toch een koekblik :P

Nee hoor, wou even updaten dat ik a.s. zaterdag naar alg-moto voor een proefrit ga. hoi hoi hoi hoi heb dr nu al zin in ;)

Ooh ja, en das op de bashan 250s :D
pointblanque
50cc

Berichtdoor Chucky » 23 feb 2010 13:13

pointblanque schreef:Ha mensen, super bedankt voor de reacties ;-)
Het een en ander overwogen en het word toch een koekblik :P

Nee hoor, wou even updaten dat ik a.s. zaterdag naar alg-moto voor een proefrit ga. hoi hoi hoi hoi heb dr nu al zin in ;)

Ooh ja, en das op de bashan 250s :D

veel plezier!
Ben benieuwd naar jou ervaring. Succes :thumbup:
SHINERAY XY250STIXE Spyder
Je kunt pas quad rijden als je een Chinees kan berijden

Chucky
500cc
500cc

Berichtdoor BDbashan » 23 feb 2010 13:29

daar krijg je geen spijt van als je een 250cc bassie koopt rijdt standart al super goed! en meschien bieden ze ook nog wel een tweede handse zwarte 200cc bashan aan die is van mij geweest!! en als je die koopt is ook zeker geen slechte koop maar het is net iets minder vermogen als de 250cc maar het rij gedrag van die quad was ook al super had de sporing perfect af gesteld!

we horen het wel wat je zaterdag hebt gekozen of gaat over wegen te kopen. :D
TheBlackDiamond....... Fucking Legal Street Rules
BDbashan
400cc

Berichtdoor bashanboy » 23 feb 2010 15:12

bashan 250 zou een goede aankoop zijn :thumbup:
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter

Vorige

Keer terug naar Chinees of geen trek?