Haha ik vroeg me al af waarom die middelste oprijplaat was, maar vanwege de trike natuurlijk. Ziet er goed uit, ook fijn dat jullie de kentekenplaten nu hebben.
Het is dus ff een tijdje stil geweest bij mij, maar nu dan eindelijk.....
Het is niet m'n laatste aanwinst, sterker nog, hij ligt al klaar vanaf 26 jan 2013 maar nu is het dan zover!
Gisteren heeft een goeie maat van me(Nathan M.) m'n R1demper aangepast op z'n werk.
Hij is(vet goeie!) van beroep dus ik had me geen beter iemand kunnen voorstellen.
We hebben een bestaande RVS-conus iets aangepast en uitgedraaid. Daarop is een RVS pijp gekomen die ook weer is afgedraaid.
De titanium-bocht van de demper is ingeslepen zodat er een klemring omheen kan.
Die "nieuwe" conus is dus in de bestaande buis van de demper geschoven.
Dat eindstuk kwam op m'n bestaande uitlaatbocht op de quad.
Naja, lulverhaal, ff wat pix:
Dit is dus de conus met het licht afgedraaide pas-stuk naar de ori. bocht toe. Hier is Nathan 'm aan het vastlassen m.b.v. een soort draaibank-schijf om goed in de rondte te lassen. Hier de demper in gemonteerde toestand. Hij zit nog niet met klemmen vast, hangt er eigenlijk nog een beetje losjes onder. Dit is het koppelstuk naar de demper toe(De diameter van de R1bocht is bijna 60(!)mm, de uitlaatbocht op de quad 42mm, dus dat scheelde wel ff iets! Nu moet het smalle deel van het passtuk nog worden ingeslepen om hem te kunnen vastklemmen op de ori-bocht. Vandeweek ff doen en daar dus nog ff de klemmen voor scoren.
Maar het streven is gelukt, hij is echt meer dan de helft stiller en 't ziet er in mijn ogen ook nog 'ns VET! uit!! Wat vinden jullie ervan? Ik maak er wel een keer een filmpie van, kunnen jullie 'm horen...
Hij klinkt nog steeds bruut maar ik werd(zeker als ik zonder helm reed) echt helemaal 8erlijk van hoe ie eerst klonk, een heel harde "metaal-achtige" herrie kwam eruit, helemaal als je "full throttle" reed....
Nu klinkt ie nog steeds stoer maar gwn een stuk beschaafder....