JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor chevy35 » 03 feb 2013 01:37

is zoiets ook bruikbaar misschien ??

http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _Pack.html

als je wat langer op de pagina blijft dan krijg je een aanbieding voor een betere prijs !
bij mij 151 euro
chevy35
300cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor Firehuntah » 03 feb 2013 11:22

Dat zijn leuke accu's voor veel power, maar je krijgt er maar een hele kleine actieradius mee tenzij je er veel parellel doet aansluiten. 12 parellel, 20 serie dus 240 accu's totaal voor zelfde voltage en capaciteit als 24 Calb accu's in serie. Maar zal dan veel duurder zijn dan Calb accu's. Ook zijn dit LiPo accu's, als je deze overbelast kunnen ze vlam vatten, dit heb je met LiFeP04 accu's niet. Ga dus liever voor wat meer veiligheid dan een beetje meer power. ;)
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor Firehuntah » 06 feb 2013 23:55

Vandaag mijn bestelling van ALG binnen gekregen, ook met dat beest erbij wat Akkie kreeg. Wel grappig dat ze dit erbij doen, vind ik toch wel een + voor hun. :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Dit weekend dus even de remmen scheiden. Wou eigenlijk eerst gewoon proberen zonder gescheiden remsysteem maar de remkabel die nu van rempomp naar t-stuk voor gaat zit in de weg voor de acculader goed te kunnen plaatsen. Als ik die remkabel dan toch al los moet halen kan ik net zo goed meteen alles scheiden. ;)

Heb ook dot 5.1 remvloeistof erbij maar op de remhendel zelf staat dat je alleen dot 3 of dot 4 moet gebruiken. Zou dit echt een probleem zijn dan als ik dot 5.1 gebruik?

Ook alvast wat kettingspray erbij, zal deze toch nodig hebben binnenkort. :)

Was me eerst ook druk aan het maken dat de remhendel er anders uit zou komen te zien dan de koppelingshendel, maar heb ook al die tuimelschakelaar met vergrendeling binnen die ik als vooruit/achteruit schakelaar ga gebruiken. Heb nu dus alleen maar de remhendel nodig op het stuur.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor friesequad » 07 feb 2013 07:34

en de beer word weer aan het stuur vast gemaakt :mrgreen:
friesequad
500cc
500cc

Berichtdoor dimpower » 07 feb 2013 07:37

als je dot 5.1 gebruikt moet je alle olie uit je remsysteem verwijderen.dot 5.1 mag niet gemengd worden met dot 3 of 4.
3en 4 mag je wel mengen.deze zijn op siliconebasis.de dot 5.1 is op minerale basis.als je de dot 5.1 mengt met 3 of 4 vormen zich kristallen in je systeem.dat heb je liever niet.
De gewone dot 5 (zonder de .1) is verkrijgbaar op siliconebasis.
dus geen enkel probleem als je alle "oude" olie er eerst uithaald.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor Firehuntah » 07 feb 2013 19:12

De remvloeistof die er nu in zit gaat zoiezo eruit voor het remsysteem te kunnen scheiden. Of moeten de remleidingen en alles ook schoon gespoten met water ofzo dat echt de laatste druppel eruit is?

Ik lees overigens op een ander forum dat dot 5.1 wel te mengen is. Alleen dot 5 (die op siliconebasis is) kun je niet mengen. Dot 3, 4 en 5.1 zijn op minerale basis. Denk dus dat je het omgewisseld hebt en dot 5 in gedachte had. :mrgreen:

Dit heb ik tenminste gevonden:
"De gebruikelijke remvloeistoffen die aan de eisen van de automobielmarkt voldoen zijn DOT 3, DOT 4 en DOT 5. Zij verschillen voornamelijk in het minimale kookpunt dat de vloeistof moet hebben, respectievelijk >140° C, >155° C en >180° C. DOT 3, 4 en 5.1 zijn synthetische, op glycol gebaseerde vloeistoffen, en zijn onderling mengbaar. DOT 5 is gebaseerd op siliconen en mag NOOIT gemengd worden met DOT 3, 4 of 5.1. Als het wel wordt gemengd, dan ontstaat er vlokvorming in de vloeistof en is het remsysteem onbruikbaar. DOT 5 mag alleen maar gebruikt worden als het remsysteem nog nooit gevuld is geweest of gereviseerd. DOT 3, 4 en 5.1 tasten de lak aan en zijn hygroscopisch, DOT 5 tast de lak niet aan en is niet hygroscopisch. DOT 5 en 5.1 hebben in principe niks met elkaar te maken, alleen dat ze hetzelfde kookpunt hebben. Het nadeel van het niet-hygroscopisch karakter van DOT 5 is, is dat binnentredend vocht in het remsysteem druppelvorming kan gaan vertonen en zo de remwerking verminderen. Er is altijd veel verwarring tussen DOT 5 en 5.1, de naam had dan ook misschien wel beter anders kunnen worden gekozen."
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor dimpower » 07 feb 2013 19:43

:oops: sorry.heb ik inderdaad omgedraaid.nog eens checken op je fles.staat er wel op van welke basis hij is. ;)
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor Firehuntah » 07 feb 2013 20:47

Geen probleem. ;) Het is gewoon dot 5.1 dus is altijd wel goed. Staat voor de rest niet veel erop.

Krijg morgen nog wat extra onderdelen van het bedrijf waar ik ook de controller heb gekocht, was deze vergeten en ging er ook een beetje van uit dat dit al bij de rest van de onderdelen zou zitten. Nog steeds niks van de motor gehoord. :evil: Volgende week vrijdag zijn de 28 dagen om dus hoop dat ik dan toch wat meer weet. In de tussentijd maar even wat aanpassingen in mijn werkhok aan het maken. :)
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor 4 wieltjes » 07 feb 2013 21:55

Weet je al wat je aktieradius is met de accu's die je wil bestellen ?
Ik zag op dat amerikaanse forum dat er iemand van evnetics kanttekeningen zette bij je accu keuze ivm de aktieradius.
Of ging dat om een eerdere accu keuze van je ?
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Firehuntah » 07 feb 2013 22:12

Niemand weet dit denk ik aangezien voor zover ik weet nog geen straatquads zijn omgebouwd naar elektrisch. Behalve dan die eKRAD in Duitsland maar daar zijn totaal geen gegevens van te vinden helaas.
Op dat forum zeggen ze wel dat de aktieradius dankzij de luchtweerstand en rolweerstand nogal laag kan zijn, maarja weet het pas als de accu's in het frame zitten hier. ;) En dat ging inderdaad ook nog over andere accu's die ik eerst wou hebben met in totaal maar 48V. Met de grijze accu's die ik nu wil zal ik ongeveer dezelfde capaciteit hebben maar met 72V zal de motor het een stuk makkelijker hebben waardoor er minder energie wordt verbruikt. Ik verwacht nog steeds een aktieradius van minstens 50-60km, maar hopelijk toch tussen de 80-100km met een beetje normaal rijden.
Firehuntah
500cc
500cc

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten