Ik ben nieuw hiero, maar keek hier in het verleden best vaak over iedereen z'n schouders mee toen ik m'n Bashan nog had.

Heb me zover ik weet toen ook al eens geprobeerd aan te melden maar dit was niet gelukt..
Goed, mijn naam is dus Japie/AKA Vespafreak.nl/AKA Iaccaloco uit Zaandijk NH......
ik begon in 2006 ofzo met een Kasea50cc brommerquadje.

Kort daarna kwam er een Unilli CX50.

Die gingen na verloop van tijd ook de deur weer uit en toen ben ik een aantal jaartjes quadloos geweest.
Maar ik wist zeker dat er op een dag een "echte" quad op autokenteken moest komen.
Dat werd na enig zoeken een Bashan200 met schade voor een leuke prijs.
Deze knapte ik helemaal op, hieronder ff een voor en na foto:

En nadat ik 'm zo'n beetje af had:

Samen met de Bash van een kameraadje van me:

Daarna kwam er een Yamaha Warrior 350 met motorschade die ik van een vriend van me kocht:

(Deze kocht ik van RinkeRanjaRacing, misschien kennen jullie hem, hij heeft een Raptor met R1blok?)
Nadat ik de kop liet reviseren en een berg geld achteruit was kwam ik erachter dat 't starttandwiel in 't blok, en 't gat waar dat tandwiel in moet allebei goed stuk waren dus baalde ik vet.
Ik kocht er daarna een HSUN350blok bij, juist, de Chinese kopie van de Warrior350.
Blok helemaal opgehaald uit Zeeland, erondergegooid, maar starten ho maar!
KAK!
De stekker van de ontsteking was anders, dus ik de orig. Yamaha ontsteking overgezet, maar nog steeds niets.
En hij was echt wel 100% goed, ook volgens de vorige eigenaar.
Dat was een gast van quadforumbenelux, hij heeft me echt niet genaaid.....
Maar goed, nu deed m'n quadje 't nog niet, en had ik 2 motorblokken waar ik ff niets mee kon.
Op een dag kwam er een kameraad van me langs, die bood me ZO'N! debiel hoog bedrag voor alleen 't rollende quadframe dat ik besloot toe te happen.
Later verkocht ik ook beide 350blokken voor een leuke prijs, dus ik kon weer op zoek naar iets anders!
Dat werd een CPI XS250 uit Amsterdam, hier vlakbij!
Leuke prijs, nette quad:

Na een daggie raggen op een zandvlakte in Zaandam ging ie stuk....
Klonk alsof er een lager uit m'n versnellingsbak lag ofzo...Kweenie.
Maar geen nood, ik wist een Honda CB250blok in goede staat voor weinig.
Die kocht ik, en de volgende middag reed ik alweer vrolijk met 'm rond.
Op de foto zit ook het Hondablok er al op.
Zo heb ik geloof ik iets van een jaar rondgeragd, ook in de winter(DIKKE! FUN! met 'm gehad!)
Nooit meer stukgegaan, maar....
Ik weeg een kilootje of 100, en 't 250blokkie staat bekend om z'n betrouwbaarheid, maar absoluut niet om z'n vermogen!
En dan had 't Hondablok al ietsjes meer power als de originele twin.
Ik besloot op zoek te gaan naar "een watergekoelde twin" van ongeveer 500cc's.
Dat werd een Kawasaki GPZ500 sloopmotorfiets, ook uit Amsterdam.
Dit blok is er door mijn ex-zwager en z'n neef prachtig ondergelast, alle overige dingen heb ik er zelf aan gedaan(Behalve het electrische circuit, dat heeft een kameraad van me uitgevogeld, dezelfde gast die de Warrior kocht.)
Hier een foto van tijdens de ombouw:

Ik wilde graag leuke wielen erop en spoorverbreders.
Maar de CPI heeft een rare afwijkende steekmaat, dus die waren er niet voor te krijgen.
Ik heb ze laten maken bij de Fa. Resytech.nl, vakwerk voor mooie prijs.
De steekmaat waar ik naartoeging was 4x100, zodat ik op zoek kon naar een setje autovelgen.
Dat werden de 16inch 5spaaks Antera's op de foto hierboven.
Als radiateur heb ik tussen m'n voorbumper een exemplaar van een Yamaha SuperTenere gemonteerd, die was mooi breed en niet al te hoog.
Goed, uiteindelijk heb ik de CPI helaas noodgedwongen moeten verkopen, en niet afgemaakt.
Hij is verkocht naar een gast uit Zaandam, die ruilde zijn Barossa250 erop in:

(Weer zo'n K*T! 250cc blok! Hahah)
Die is verkocht aan een vriend van me....
(De CPI is nu van Limbostrongman van dit forum, hij rijdt nu in Limburg!)
Toen weer een tijdje nix...
En door de sneeuwval van laatst, al was het licht maar toch....

Het quadbloed begon weer sneller te stromen.....

Ik hakte de knoop door en kwam op speurders.nl deze GOES450X tegen:


Heb 'm opgehaald uit Texel(!) in de kou, maar 't boeide me geen reet!

IK! HEB! WEER! EEN! QUAD!!!!!!!!

Hahaha...

De GOES wordt verlaagd, er gaan in ieder geval straatbanden op, enz.
Hier ff 2 foto's van hoe ie er verlaagd uitziet, hij was alleen net ff te laag...:


Heb er inmiddels weer duimgas van een Raptor opgezet, en nieuwe voorremblokken.
M'n remdruk blijft helaas wegvallen uit het niets, dus er komen nu ook 2 nieuwe RVS remleidingen op, die gaan er binnenkort op.
Als alles goed uitkomt ga ik deze week m'n straatbandenset ophalen.
Achter mooie Kenda's, vooraan Innova's....
Jullie zien de vorderingen hier wel verschijnen!
(Tering J@pie, wat een l*lverhaal hoor ik jullie denken but i hope you'll enjoy!

Enneh, de Slasher off-road bandenset die er nu opzit staat te koop voor 100 Euri's voor alle 4!!