Knipperlicht Bashan BS200S-7

Knipperlicht Bashan BS200S-7

Berichtdoor Patriickm » 21 nov 2012 13:17

Hee,

Heb een tijdje geleden knipperlichten besteld, en wou deze dus weer aansluiten. Toen ik de quad net had, zaten de originele pinkers er nog op, maar dat waren zulke ondingen, dat ik liever zonder als met reed, en heb ze er dus af geehaald.

Nu wou ik ze weer aansluiten, maar er gebeurt niets :( ! Ook niet de tikjes die je normaal gespoken hoort. Het kastje zit nog gewoon aangesloten op de kabelboom, en heb hem naar mijn weten nooit ontkoppelt.

Nu is mijn vraag, waarom doen de pinkers het niet? ( Het ligt niet aan de lampjes zelf, die heb ik al getest. )

Kan ik het knipperlicht kastje op 1 of andere manier testen? Of zie ik iets over het hoofd? ( linker stuur module is ook nog aangesloten, aangezien alle knoppen het doen, licht, toeter enz.. )
GROEN! :mrgreen:
Patriickm
350cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Knipperlicht Bashan BS200S-7

Berichtdoor x187 » 21 nov 2012 15:26

Hey,

Dat kan je testen door direct 12v op de plus kant van het knipper relais te verbinden. Sluit dan ook even de oude knippers aan rechtstreeks met kabels aan (plus). Dan moet hij gaan tikken. Als hij niet tikt is je relais stuk. Heb je toevallig nieuwe LED knippers en oude non LED knippers?
x187
350cc

Berichtdoor BBQBarman » 21 nov 2012 17:54

Kan ook zijn dat door corrosie of hoe je dat dan ook schrijft
Je schakelaar niet meer goed werkt
Schakelaar bij je stuur afhalen en een beetje nakijken zo gepiept denk
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Kevin:D » 21 nov 2012 17:58

voor led knipperlichten heb je ook een speciaal Led relais nodig omdat ze een andere weerstand hebben

http://www.scootparts.nl/RAW-relais-universeel-LED-2-polig-Relais-Relais-Relais-Relais-Relais-Relais-88218/nl/product/57104/
Met een chineesje heb je altijd een feesje :P
Kevin:D
250cc

Berichtdoor 4 wieltjes » 21 nov 2012 18:47

Kevin:D schreef:voor led knipperlichten heb je ook een speciaal Led relais nodig omdat ze een andere weerstand hebben

http://www.scootparts.nl/RAW-relais-universeel-LED-2-polig-Relais-Relais-Relais-Relais-Relais-Relais-88218/nl/product/57104/

Vreemd dan dat elke keer als ik ledverlichting in combinatie met normale knipperlichten aansluit deze het gewoon doen op het 'normale' relay.
Pure verlakkerij die 'speciale' ledrelays.
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor x187 » 21 nov 2012 19:46

Dat klopt, het zit hem in "de combinatie"... Wanneer je een non-LED relais gebruikt op (alleen) LED knipperlichten dan gaat het niet goed werken. Ze doen het wel maar knipperen heel erg snel. Dit probleem zit hem in de weerstand van LED lampen tov standaard lampen.

Dus er zijn in feite 2 oplossingen:

1. Weerstanden tussen de LED knippers en relais solderen

2. LED Relais. Deze zijn speciaal ontwikkeld om met de lage weerstand om te gaan. Wanneer je deze bijvoorbeeld op normale knippers zou zetten, zouden die heel langzaam knipperen.

Dit probleem heb je dus niet zo snel wanneer je een combinatie hebt omdat dan de weerstand nog steeds relatief hoog is.
x187
350cc

Berichtdoor 4 wieltjes » 21 nov 2012 23:52

Ik gebruik nu ook het originele relay op led knippers.

Maar goed terug naar het probleem.
Zoals al gezegt in een eerdere post in dit topic.
Sluit een kontinu spamming op je relay aan zonder dat er iets tussen zit.
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor hans caspers » 16 jul 2013 20:31

ik heb van de week led knipperlichten gekocht met 2 x extra grote weerstanden
nu is mijn vraag waar ik de weerstanden moet plaatsen en om welke kleur draad .het is voor een bashan 200-7.
mijn twee meiden op de quad
hans caspers
Erelid
Erelid

Keer terug naar Electra/ Ontsteking