pmhvanes schreef:wat ik jou wilde vragen komt daar geen vloeistof uit als je de sensor eruit draait,ik wil dat ding ook wel eens testen of dat werkt,en anders een nieuwe vragen bij q,ik vind het wel belangrijk zodat je onder het rijden weet of de fan draait,dat hoor je namelijk niet,hij draait wel als hij warm is want dat heb ik gemerkt toen ik hem uitzette.
Ja uiteraard moet je eerst even je koelvloeistof aftappen voor je de sensor eruit schroeft.
De sensor hoort niets te zeggen over je ventilator. De ventilator sensor zit op je radiator (80gr. aan / 70 gr. uit) het rode ledje op/bij je km teller is de sensor van de foto's. Hoort aan te gaan als je ventilator je koelwater niet meer gekoeld krijgt en de temperatuur gevaarlijk oploopt in het blok.
DexterXL schreef:Ntc of ptc, ook die kan je op 2 manieren aansluiten, parralel of in serie, en je moet bijna
altijd in serie er tussen zetten......ik weet niet hoe je hem er nu tussen hebt?
Aansluiting is in serie. De sensor heeft maar 1 ader op het stekkertje, massa komt van de schroefbehuizing op het blok. Dus parallel is niet mogelijk bij deze sensor.