Jla Loncin gebruikers let op!!!!!!!!!!

Algemene discussie, nieuwtjes etc. over de Bashan, JLA/Jinling, EGL, Spy, Shineray en andere Chinese quads. (Geen technische vraagstukken!)

Jla Loncin gebruikers let op!!!!!!!!!!

Berichtdoor Carbon » 09 sep 2012 15:26

Dag mede Jla-loncin rijders,

Vandaag een mindere ervaring gehad met de jla loncin.. M'n ketting moest vandaag gesmeerd worden, nadat ik dit had gedaan zag ik een druppel aan mijn remvloeistof slang voor m'n achterwielen hangen. Er zat een gat in mijn remvloeistof slang! Als je het frame van je achterwielen hebt loopt over je frame je remvloeistof slang. Het gat zat op de plek waar je remvloeistof slang af en toe op je frame kan stuiteren. Er zit verder geen bescherming over de slag op die plek. Ik ben zeer blij dat ik dit heb geconstateerd voordat ik weer verder ging rijden. Heb net voordat ik de ketting ging insmeren zn 30 km gereden. Mijn tip is voor alle loncin rijders kijk deze slang na en tape hem even goed in of zorg voor een bescherming eroverheen. Als je gewoon door rijd en lekker op de auto weg aan het rijden ben kan het een keer te laat zijn! Dus doe het voor jezelf.

Hoop dat ik jullie een beetje geholpen heb met deze info zodat er geen doden vallen op deze quads!

Groetjes!
Carbon
50cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Jla Loncin gebruikers let op!!!!!!!!!!

Berichtdoor dimpower » 09 sep 2012 15:59

:thumbup: goeie raad.ik loop deze heel regelmatig af maar ben er zeker van dat velen daar geen aandacht aan geven.
plaats er indien mogelijk nog een foto bij dan weet iedereen meteen waar je bedoelt. ;)
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor Remq » 09 sep 2012 16:05

Ik heb een lekke pomp net gezien helaas druppelt er olie uit ,
Nu is dat alleen als ik rem dus gaat het. Niet zo hard en valt niet op je kan het zien ,door de rem lang in gedrukt te houden ,

Nog een tip . :stupid:

Carbon bedankt voor de raad zal het ook eens nakijken :thumbup:

Gr. Remco
Wie vraagt is een dwaas voor 5 minuten, wie niet vraagt blijft altijd een dwaas
Remq
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Carbon » 09 sep 2012 21:19

Als ik een nieuwe slang heb is het eerste wat ik ga doen zorgen dat het geen 2de keer kan gebeuren. Om veel slangen zit z'n veer om de slang (meeste bij koelslangen) En denk dat ik ook maar een veer ga nemen om over deze remvloeistof slang te gooien. Of er lekker veel tape omheen gooi of een soort rubber of nog een bevestigings punt maak waardoor die niet meer op het frame kan stuiteren. Dit is echt levens gevaarlijk. Als ik mijn ketting niet had ingesmeerd was het zeker te laat geweest en weet ik niet of ik het dan meteen had kunnen melden haha..
Carbon
50cc

Berichtdoor Remq » 09 sep 2012 21:21

Carbon schreef:Als ik een nieuwe slang heb is het eerste wat ik ga doen zorgen dat het geen 2de keer kan gebeuren. Om veel slangen zit z'n veer om de slang (meeste bij koelslangen) En denk dat ik ook maar een veer ga nemen om over deze remvloeistof slang te gooien. Of er lekker veel tape omheen gooi of een soort rubber of nog een bevestigings punt maak waardoor die niet meer op het frame kan stuiteren. Dit is echt levens gevaarlijk. Als ik mijn ketting niet had ingesmeerd was het zeker te laat geweest en weet ik niet of ik het dan meteen had kunnen melden haha..

Ik zou ok kijken voor een extra ophangpunt ,tape is toch niet mooi :think:
Remq
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Carbon » 09 sep 2012 21:24

Ben ik met je eens.. Maar ik heb liever een stuk tape op een slang dan een stuk tape op m'n voorhoofd straks! haha
Carbon
50cc

Berichtdoor Remq » 09 sep 2012 21:26

Carbon schreef:Ben ik met je eens.. Maar ik heb liever een stuk tape op een slang dan een stuk tape op m'n voorhoofd straks! haha

Jij bent de enige die dit heeft dus is niet een veel voorkomend probleem en ik rijd best veel op mijn quad en mijn pomp is het enige dat lekt :wtf:
Dus zou me niet al te druk erom maken
En als je naar een scooter winkel of motor gaat en je haalt wat beugels voor je leidingen dan boor je die zo vast tap draad erin en gaan :-)))
Remq
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Carbon » 09 sep 2012 21:34

Ja dat is waar. Maar ik durf te wedden dat er nog wel 1 rijd die al beetje lekt.. Ik rij ook veel op de quad.. Maar het zijn wel je remmen.. Je kan het beter goed hebben dan dat het straks te laat is. Als er nu een klein lekje in zit omdat je normaal remt blijft het ook een klein gaatje.. maar als jij een noodstop maakt of veel druk op je rem zet gaat dat echt fout. Hoe hoger de druk hoe groter het gat word. En als je al een noodstop moet maken en het gebeurd is het dus te laat. Quad kwijt en misschien wel meer.. Dus wat maakt dat tapeje dan uit? of extra ophang punt. En ik vind het niet terecht dat mensen zich hier geen zorgen over moeten maken. Het zijn je remmen.. niks belangrijkers als dat vooral niet als je op de 100km zit.. Je het ieder voor zich en ieder moet het zelf weten, maar ik vind dit wel heel belangrijk.
Carbon
50cc

Berichtdoor Remq » 09 sep 2012 21:39

Maak er even een foto van dat is altijd beter bekijken
Ik vind het ook belangerijk en zeker een aandachts punt als het bij 1 gebeurd kan het bij meer ,
Maar denk niet dat het een kwaal is maar in de gaten houden kan geen kwaad ,
Voor het te laat is .....daar heb jij zeker weer gelijk in :clap:
Remq
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Carbon » 09 sep 2012 21:55

Ja ik maak morgen even een foto hiervan denk ik. Ik ga morgen ook de dealer bellen want mijn quad komt pas terug van een service beurt en vind dat dit zeker een aandachts punt is. Dus ik mag hopen dat ze mij iniedergeval een nieuwe slang op gaan sturen. Dus ik laat morgen meer weten over dit. En laten we hopen dat ik dan de enigste ben die er optijd achter kwam! Maar dit is ook meer een ding dat mensen de quad ook na moeten lopen eens in de zoveel tijd. Scheelt een hoop pech!
Carbon
50cc

Volgende

Keer terug naar Chinees of geen trek?