Dongben (EGL) motorblok 300cc begrenst / onbegrenst .

Algemene discussie, nieuwtjes etc. over de Bashan, JLA/Jinling, EGL, Spy, Shineray en andere Chinese quads. (Geen technische vraagstukken!)

Dongben (EGL) motorblok 300cc begrenst / onbegrenst .

Berichtdoor Q-trading » 30 jul 2012 15:24

Ik heb hier omtrend even een aparte topic gemaakt om een andere topic te ontzien van dingen die niets met diegene te maken heeft.
Desalnietemin is het een forum en forums zijn al sinds de oudheid plaatsen om te discusseren over zaken of de een nu gelijk heeft of de ander ,doet niet ter zake. ;)
Hieronder een start reaktie omtrend een nieuw forumlid die een EGL 300 cc quad gaat aanschaffen. (dit ter info zodat men tenminste weet waar deze topic om is begonnen)

Uw terrormod 4 W :D

Wij zijn van de 300CC niet echt gecharmeert. 30% van de versnellingbakken loopt binnen de 300km kapot, en het is nogal een karwei om dat te vervangen. Ook lopen ze niet echt geweldig door alle begrensingen, je moet er echt een hoop tijd en geld insteken om het maximale eruit te halen

Wij verkopen enkel nog de 250CC, deze zijn gewoon beter dan de 300CC.

Misschien dat de 300CC over een paar jaar wel goed is. In china zijn de blokjes tot 250CC gewoon super. Boven 250CC is het nog altijd een gok.
Q-trading
Erkend quad bedrijf
Erkend quad bedrijf

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: RichieKwat, MadMax 300

Berichtdoor Z@@lo » 30 jul 2012 16:54

Nee dat is een leuke reactie als je net je nieuwe quad heb gekocht..... :problem:
Afbeelding [url=https://www.qc-oldschoolbastards.nl[/url]
Z@@lo
Moderator
Moderator

Berichtdoor friesequad » 30 jul 2012 17:02

:stupid:
Z@@lo schreef:Nee dat is een leuke reactie als je net je nieuwe quad heb gekocht..... :problem:
friesequad
500cc
500cc

Berichtdoor 4 wieltjes » 30 jul 2012 18:03

Q-trading schreef:Wij zijn van de 300CC niet echt gecharmeert. 30% van de versnellingbakken loopt binnen de 300km kapot, en het is nogal een karwei om dat te vervangen. Ook lopen ze niet echt geweldig door alle begrensingen, je moet er echt een hoop tijd en geld insteken om het maximale eruit te halen

Wij verkopen enkel nog de 250CC, deze zijn gewoon beter dan de 300CC.

Misschien dat de 300CC over een paar jaar wel goed is. In china zijn de blokjes tot 250CC gewoon super. Boven 250CC is het nog altijd een gok.

***** Ik ga je dan het tegendeel bewijzen met mijn onbegrenst 300cc blok.
hoeveel van die 300cc blokken zijn er eigenlijk verkocht want ik kom er geen in belgie of nederland tegen en zie ook geen grote toeloop van 300cc quad eigenaren op het forum ???***
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Q-trading » 30 jul 2012 18:17

Wij hebben er het afgelopen jaar 10 verkocht.

Van de 10 hadden er 3 binnen de 300km een kapotte versnellingsbak.
Dus 30% liep kapot

1tje zelf bij de eerste rit na assemblage. Wij zijn bepaald niet anti chinees, maar dit is gewoon niet goed.

Afgelopen jaar 100 madmaxen 250cc verkocht, enkel paar kapotte startertandwielen, 2x kapot waterpompschoepje. Wat reparaties van 10minuten.

Als je van zoeen 300CC de bak moet repareren, daar ben je wel even zoet mee.

Die onbegrende blokken die jij hebt lopen veel beter, kun je niet vergelijken met de voor nederland geleverde blokken. Hopelijk heb je meer geluk met de bak.

Wij zijn er gewoon even ziek van. Hopelijk worden de bakken beter.
Dan beginnen we er weer misschien mee.

Ik weet dat ALG ook een tijd is gestopt met de STIXE omdat er ellende was met de motoren.

Als je zoiets moet gaan reparen als bedrijf kost een quad je gewoon geld, ipv dat er aan verdiend wordt.
Q-trading
Erkend quad bedrijf
Erkend quad bedrijf

Berichtdoor Q-trading » 30 jul 2012 18:28

P.S

Het is niet de bedoeling om iemand ziek te maken van zijn aankoop, en is gewoon eerlijk advies.

Heb ook 7 klanten die geen problemen hebben.

:stupid:
Q-trading
Erkend quad bedrijf
Erkend quad bedrijf

Berichtdoor friesequad » 30 jul 2012 18:43

je moet geluk hebben met dingen

is dus net een loterij :thumbup:

ik heb nieuwe 250 cc na 15 km was de radiateur al stuk

maar ja wie niet waagt wie niet wint :thumbup:
friesequad
500cc
500cc

Berichtdoor 4 wieltjes » 30 jul 2012 19:26

Q-trading schreef:
Die onbegrende blokken die jij hebt lopen veel beter, kun je niet vergelijken met de voor nederland geleverde blokken. Hopelijk heb je meer geluk met de bak.

Wij zijn er gewoon even ziek van. Hopelijk worden de bakken beter.
Dan beginnen we er weer misschien mee.

Hoi Maarten,

Er kan altijd wel wat aan je nieuwe aankoop kapot gaan,en je weet net zo goed als ik dat niet elke quadkoper een wereldwonder is in het begin met zo'n quad of dat men weet wat voor onderhoud men aan zo'n ding moet doen.

Tuurlijk is het niet de bedoeling om iemand zijn aankoop de grond in te boren.
Advies is advies en wat iemand daarmee doet is geheel een eigen keuze.
Daarentegen zie ik op de site van EGL alleen de 30pk versie te koop staan ,dus die topicstarter koopt al een onbegrenst blok.
30 pk word 3 keer op de pagina weergegeven.
Hieronder een klein stukje tekst.

Motor:
Inhoud: 300 cc.
Aantal cilinders: 1
Aantal kleppen: 4 (DOHC)
Koeling: waterkoeling.
Vermogen: 32pk bij 8500 rpm.
Koppel: 34Nm bij 7000 rpm.
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter

Re: Dongben (EGL) motorblok 300cc begrenst / onbegrenst .

Berichtdoor dimpower » 30 jul 2012 21:07

laat ons allen hopen dat die persoon een goede vast heeft.als het al een onbegrenst blokje betreft zal hij met z'n motor normaal geen problemen hebben.wat de versnellingbak betreft heb ik dan toch ook mijn bedenkingen.als die het al moeilijk/zwaar heeft met de begrensde blokjes vrees ik een beetje ervoor bij de onbegrensde want dan krijgt hij nog meer tegen zijn tanden.of het zou moeten zijn dat bij die onbegrensede blokjes de versnellingsbak ook is aangepast.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
dimpower
Moderator
Moderator

Re: Dongben (EGL) motorblok 300cc begrenst / onbegrenst .

Berichtdoor BBQBarman » 30 jul 2012 21:28

dimpower schreef:laat ons allen hopen dat die persoon een goede vast heeft.als het al een onbegrenst blokje betreft zal hij met z'n motor normaal geen problemen hebben.wat de versnellingbak betreft heb ik dan toch ook mijn bedenkingen.als die het al moeilijk/zwaar heeft met de begrensde blokjes vrees ik een beetje ervoor bij de onbegrensde want dan krijgt hij nog meer tegen zijn tanden.of het zou moeten zijn dat bij die onbegrensede blokjes de versnellingsbak ook is aangepast.

Volgens mij zijn het gewoon fabrieks fouten in de versnellings bak
En niet door het vermogen
Maar zou te horen kan ik het beste nog wachten totdat ik een 300cc koop
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter

Volgende

Keer terug naar Chinees of geen trek?