Ga er maar vanuit dat als je hem standaard uit de winkel koopt, dat hij niet
op het max. afgesteld staat, oa door milieu en rdw eisen, maar zo haalt hij wel
vrij makkelijk de hogere km-standen.....
Ga je het maximaal haalbare uit je cillinder halen, dan kan je dus met de tandwielen
spelen om een hogere top te halen, echter lees ik heel vaak dat ze dan wel
harder gaan, maar nooit meer het oude toerental halen wat hij eerst kon,
persoonlijk vind ik dat als je normaal net niet in de toerenbegrenzer komt op
topsnelheid, dat je dan wel iets kan aanpassen aan de tandwielen, maar probeer
dan iig maximaal te zakken tot 1000 toeren onder de bergenzer......
Wat eigenlijks nog veel belangrijker is, is te zorgen dat hij brandstoftechnisch
zeer goed afgesteld staat, dan haal je iig het meeste rendement uit je brandstof
dus automatisch meeste pk's en Nm's
Race bobine's en Cdi's....ach, klinkt allemaal leuk, totdat je technisch gaat kijken
wat die dingen echt doen, dan valt het allemaal wel mee
