Remq schreef:Van 57 naar 50 ...is bij bij 7km/h

nou ik het zo terug lees, staat het er wel krom, wat ik niet vermeld had, en
wat het achteraf begrijpelijker maakt, is dat ik eerst 63km/h op de teller reed,
en dat dat precies 50km/h op de gps was, nu rijd ik 57km/h op de teller wat
weer precies 50km/h op de gps is....vandaar de 6 km/h verschil door de banden
......was nog vroeg
Het merkbare effect is, dat ik nu maximaal 101 op de teller aantik ipv 105km/h
dus er zal wel degenlijk effect hebben op de trekkracht en dus de eindsnelheid,
maar om nu gelijk te zeggen dat hij meer trekkracht heeft???
Wel draai ik nu andere toerentallen bij de km/h, dus ja, direct effect op accelereren
rijd net iets rustiger in de lagere snelheden....
Normaal gesproken moet het zo zijn, dat als je een langere afrolmaat hebt, dat
het meer kracht kost om hem rond te krijgen, echter is dan het verschil dat
1 omwenteling langer duurt, dus leg je meer meters af wat dus meer snelheid geeft
dus minder trekkracht, meer snelheid