Echte beginner

De plaats om je voorsteltopic te maken.

Re: Echte beginner

Berichtdoor spides89 » 23 mei 2012 08:49

Als alles mee zit word de brommer vrijdag middag verkocht :). Dan kan ik ook wat serieuzer kijken naar een quad. Ik ben nu eenmaal nog student dus ik moet wel een klein beetje op mijn centen letten.

Trouwens bij de advertentie van die Loncin staat dat hij gekeurd moet worden. Dat betekend toch dat er een kenteken op zit? Maar probleem 2 is dat ik eigenlijk totaal geen ervaring met quads heb dus als ik daar dan aan kom dan zou het zo maar kunnen dat ik een sloper koop.

Ik vind het wel ontzettend tof dat jullie allemaal zo enthousiast reageren! Dat heb ik op andere forums wel eens anders mee gemaakt :).

Mijn eerste quad moet eigenlijk niet meer als 1000 euro gaan kosten. Dan heb ik het hele jaar nog om te sparen voor een goede en mooie Loncin. Ik begrijp dat het natuurlijk uit eindelijk meer zal gaan kosten. Maar dat even niet anders.
spides89
300cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor BBQBarman » 23 mei 2012 10:25

spides89 schreef:Als alles mee zit word de brommer vrijdag middag verkocht :). Dan kan ik ook wat serieuzer kijken naar een quad. Ik ben nu eenmaal nog student dus ik moet wel een klein beetje op mijn centen letten.

Trouwens bij de advertentie van die Loncin staat dat hij gekeurd moet worden. Dat betekend toch dat er een kenteken op zit? Maar probleem 2 is dat ik eigenlijk totaal geen ervaring met quads heb dus als ik daar dan aan kom dan zou het zo maar kunnen dat ik een sloper koop.

Ik vind het wel ontzettend tof dat jullie allemaal zo enthousiast reageren! Dat heb ik op andere forums wel eens anders mee gemaakt :).

Mijn eerste quad moet eigenlijk niet meer als 1000 euro gaan kosten. Dan heb ik het hele jaar nog om te sparen voor een goede en mooie Loncin. Ik begrijp dat het natuurlijk uit eindelijk meer zal gaan kosten. Maar dat even niet anders.

Nou nee die quad moet gekeurt worden omdat tie nog geen wegtoelating heeft dus ook geen kenteken dat kan je behoorlijk wat kosten
En dan nog hopen dat alles in orde is
Als alles het nog doet dan heb je een quad voor weinig geld
Alleen de onderdelen kosten al meer
Als je een beetje handig ben kan je hem opknappen en een goed quad van maken
Voor weinig geld
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor selwyn » 23 mei 2012 10:58

Bij die advertentie van die loncin 250cc kan ik altijd met je mee om te gaan kijken. Is 15 minuutjes van mijn deur. Trouwens wel een heel verleidelijke prijs al is het maar voor onderdelen :mrgreen:
Iets wit waar pit in zit!
selwyn
400cc

Berichtdoor spides89 » 24 mei 2012 09:37

Ik laat die Loncin toch maar even voor wat het is.

Ik heb een leuke bashan 200s7 gezien :). Zaterdag ff kijken of het wat is!
Ik laat het weten!
spides89
300cc

Berichtdoor DxJ » 25 mei 2012 14:52

welkom hier :D
The best engine in the world is the vagina. It can be started with one finger, it is self-lubricating,
it takes any size piston, and it changes its own oil every four weeks.
It's only a pity that the management system is so temperamental
DxJ
400cc

Berichtdoor Flagg » 25 mei 2012 15:42

Welkom, en succes met de zoektocht. :D
Flagg

Berichtdoor DexterXL » 25 mei 2012 20:33

en???? brommert verkocht??
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
DexterXL
500cc
500cc

Berichtdoor spides89 » 25 mei 2012 22:02

De brommer is vanavond verkocht :). Helaas heb ik er veel minder voor kunnen krijgen dan de bedoeling was. Maar goed morgen ochtend half 9 bij de eerste quad kijken! Hoop ontzettend dat het wat is :). Ik zal morgen gelijk wat foto's posten als ik hem gekocht heb.
spides89
300cc

Berichtdoor Remq » 26 mei 2012 07:32

spides89 schreef:De brommer is vanavond verkocht :). Helaas heb ik er veel minder voor kunnen krijgen dan de bedoeling was. Maar goed morgen ochtend half 9 bij de eerste quad kijken! Hoop ontzettend dat het wat is :). Ik zal morgen gelijk wat foto's posten als ik hem gekocht heb.

En dat zonder wat te zeggen :lol: :lol: :lol: :clap:
Ben benieuwd is het zeker dat je bashan gaat kopen dan?
Wie vraagt is een dwaas voor 5 minuten, wie niet vraagt blijft altijd een dwaas
Remq
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor spides89 » 27 mei 2012 09:20

Haha het moet natuurlijk wel een beetje een verrassing blijven he? :P

Ik ben gisteren naar Coevorden gereden om te kijken naar een quad. Dit ging om een Bashan 200s-7. Helaas werkte de start motor niet dus moesten we met 20 graden 200 kilo aandrukken. De quad wilde helaas slecht starten omdat hij lange tijd stil had gestaan.

Maar goed naar 20 minuten drukken sloeg hij aan! Ik heb er een stukje mee gereden en besloten om hem te kopen. Ik voelde aan het rijden al dat er wel het 1 en ander vervangen moest worden. Hij zwabbert verschrikkelijk over de weg. Als je gas geeft vlieg je bijna van de weg af.

Ik ben in een kleine 90 minuten van Coevorden naar Steenwijk gereden. Dit alles zonder enig probleem. Al moest ik wel verschrikkelijk wennen aan het sturen en aan het koppel van het beestje.

Maar goed ik heb het overleefd :P. Nu maar eens beginnen met het vervangen van lagers etc etc. De start motor doet het gelukkig weer. De verkoper had het over een kabelboom die niet helemaal fris meer was. Maar gelukkig heb ik een maatje die auto monteur is. Die had binnen 20 minuten al door dat het om een kapotte start relais ging. Dus elektrische start doet het weer! Hieronder even de foto's die op marktplaats stonden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De volgende dingen moeten vervangen worden:

Voorwiel Lagers
Achterwiel Lagers
Stuur kogels
Lucht filter
Stuur as stang. (Deze is helaas krom)
Uitlaat (Op ten duur)
Achterbrug bussen
Draagarm bussen

Dit lijstje heeft mijn maatje voor me gemaakt. Ik zal vast sommige dingen verkeerd omgeschreven hebben maar dit is ongeveer wat er eerst vervangen moet worden.

Hebben jullie trouwens enig idee waar ik deze onderdelen makkelijk kan bestellen? En uiteraard nu van betere kwaliteit ?
spides89
300cc

VorigeVolgende

Keer terug naar Me and my quad