Dinli 450 of Warrior 350

Algemene discussie, nieuwtjes etc. over de Bashan, JLA/Jinling, EGL, Spy, Shineray en andere Chinese quads. (Geen technische vraagstukken!)

Re: Dinli 450 of Warrior 350

Berichtdoor Giofonix » 19 apr 2012 19:33

DxJ schreef:dinli is heeft een 4kleppen motor de warior een 2klepper

en denk niet met een a merk is het sleutelen voorbij er gaan nog steeds dingen aan kapot en de onderdelen zijn vaak ook stukken duurder...

peanut heeft net een dinli opgeknapt en heeft voordien ook stixe gereden mischien dat hij je kan vertellen van de voor en nadelen...

ikzelf zou voor de dinli gaan wegens meer vermogen, groter mooiere styling...


De warrior en de dinli zijn alle 2 4tact. Echter de 350 banshee. Dat is wel een 2tact. Maar die zijn niet te betalen hahaha
maak je niet druk, morgen is vandaag alweer gisteren
Avatar gebruiker
Giofonix
200cc
 
Berichten: 92
Geregistreerd: 17 apr 2011 17:44
Woonplaats: Overijssel

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Dinli 450 of Warrior 350

Berichtdoor Peanut » 19 apr 2012 19:44

Dinli. De motor is Subaru en heeft goede referenties. 54 pk'tjes uit 1 cilinder.

-Motorlekkage. Laat de motor helemaal op temp komen en check of de koelfan wel aanslaat. NA..het uitzetten van de motor check op lekkages. Olie/water.
-Let op de achterwiellagers of ruimte tussen as en lagers.
-Voorwielophanging. Bussen e.d.
-Tandwielen plus ketting moeten in goede staat zijn. Is namelijk een O-ring ketting.
-Let erop dat het cockpitje werkt.

Deze dingen zijn vrij standaard dingen waar je bij iedere quad op moet letten. Zijn die dingen goed...dan heb je een monster aan die Dinli.

Laat je niet vertellen; ach, voor een paar centen vervang je dat.
Sleutelen aan DInli is kinderspel. Zelfs de motor. Heb het garage handboek voor je liggen indien noodzakelijk.

Bij vragen: stuur mij een PB :thumbup:
Quad A,B of C. Een quad is een quad.
Avatar gebruiker
Peanut
500cc
500cc
 
Berichten: 1866
Geregistreerd: 02 aug 2011 11:07
Woonplaats: Warmond

Re: Dinli 450 of Warrior 350

Berichtdoor Peanut » 19 apr 2012 19:52

Oh ja,

Het vershil tussen de Shineray spider en de DInli?

Dacht dat mijn gashendel van de Dinli niet oke was.
Maar ik was het vermogen nog niet gewend. :lol:
Stukje gereden voor de eerste keer en ik dacht; goh, wat ga ik hard!
Maar ik zat in de 3e versnelling. :lol:

Dus de beleving is er wel.
Quad A,B of C. Een quad is een quad.
Avatar gebruiker
Peanut
500cc
500cc
 
Berichten: 1866
Geregistreerd: 02 aug 2011 11:07
Woonplaats: Warmond

Re: Dinli 450 of Warrior 350

Berichtdoor Giofonix » 19 apr 2012 20:02

Kijk, bedankt. Zal dat handboek wel een x willen ontvangen. Denk dat ik nu 100% voor de Dinli ga. Echter, is 7000 km niet erg veel voor een quad? Of valt dat allemaal wel mee. Mits die goed onderhouden is.
maak je niet druk, morgen is vandaag alweer gisteren
Avatar gebruiker
Giofonix
200cc
 
Berichten: 92
Geregistreerd: 17 apr 2011 17:44
Woonplaats: Overijssel

Re: Dinli 450 of Warrior 350

Berichtdoor DexterXL » 19 apr 2012 20:23

Ik weet van mijn buurman, die hebben meerdere Yamaha's in de verhuur, dat
hij stiekum nog veel sleuteld aan die dingen, gas is al begrenzd op 50%,
motorisch slijten ze daar gewoon snel, maar die mensen starten hem, en warm
draaien hebben ze niet van gehoord....
Dus binnen 2 minuten gaan ze al voluit, ook de draagarmen (rubbers) liggen er
elk seizoen uit....dus ja, ook Yamaha kan stuk, maar ik durf te wedden dat als
je een Bashan goed opknapt, en je rijd gewoon normaal ermee....dan heb je
daar net zoveel plezier aan als met een dure :ugeek:
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
Avatar gebruiker
DexterXL
500cc
500cc
 
Berichten: 3244
Geregistreerd: 11 jun 2011 23:00
Woonplaats: Noord-West Veluwe

Re: Dinli 450 of Warrior 350

Berichtdoor Peanut » 19 apr 2012 20:31

Giofonix schreef:Kijk, bedankt. Zal dat handboek wel een x willen ontvangen. Denk dat ik nu 100% voor de Dinli ga. Echter, is 7000 km niet erg veel voor een quad? Of valt dat allemaal wel mee. Mits die goed onderhouden is.


Die motoren van Dinli lopen stationair heel strak. Dus dat moet ie dan ook doen.
De motor rookt zo goed als helemaal niet. Niet te zien in ieder geval. Ook tijdens gas geven mag hij niet gaan walmen.
Moet gewoon heel strak draaien. Geen lekkages e.d.
Geen rammels of gejank. Als het goed is kan je heel zacht een soort tikje horen ivm een extra element aan de uitlaat nokkenas.

Dus km's of niet..... hij moet goed zijn, en goed draaien.
Die van mij staat rond de 4700 km. Maar stilstaan draaien telt ie niet mee he... dus zeker weet je het nooit.
Quad A,B of C. Een quad is een quad.
Avatar gebruiker
Peanut
500cc
500cc
 
Berichten: 1866
Geregistreerd: 02 aug 2011 11:07
Woonplaats: Warmond

Re: Dinli 450 of Warrior 350

Berichtdoor Giofonix » 19 apr 2012 21:00

DexterXL schreef:Ik weet van mijn buurman, die hebben meerdere Yamaha's in de verhuur, dat
hij stiekum nog veel sleuteld aan die dingen, gas is al begrenzd op 50%,
motorisch slijten ze daar gewoon snel, maar die mensen starten hem, en warm
draaien hebben ze niet van gehoord....
Dus binnen 2 minuten gaan ze al voluit, ook de draagarmen (rubbers) liggen er
elk seizoen uit....dus ja, ook Yamaha kan stuk, maar ik durf te wedden dat als
je een Bashan goed opknapt, en je rijd gewoon normaal ermee....dan heb je
daar net zoveel plezier aan als met een dure :ugeek:


Klopt, warm draaien is heel belangrijk. En een Bashan kan ook goed zijn. Met een wok is niks mis. Echter vind ik het vermogen erg tegenvallen. En die Dinli heeft vermogen in overvloed :-) En ik ben 1.95m, en de bashans zijn redelijk klein. Of je krijgt een model die ik niks vind :-)
maak je niet druk, morgen is vandaag alweer gisteren
Avatar gebruiker
Giofonix
200cc
 
Berichten: 92
Geregistreerd: 17 apr 2011 17:44
Woonplaats: Overijssel

Re: Dinli 450 of Warrior 350

Berichtdoor Giofonix » 19 apr 2012 21:01

Peanut schreef:
Giofonix schreef:Kijk, bedankt. Zal dat handboek wel een x willen ontvangen. Denk dat ik nu 100% voor de Dinli ga. Echter, is 7000 km niet erg veel voor een quad? Of valt dat allemaal wel mee. Mits die goed onderhouden is.


Die motoren van Dinli lopen stationair heel strak. Dus dat moet ie dan ook doen.
De motor rookt zo goed als helemaal niet. Niet te zien in ieder geval. Ook tijdens gas geven mag hij niet gaan walmen.
Moet gewoon heel strak draaien. Geen lekkages e.d.
Geen rammels of gejank. Als het goed is kan je heel zacht een soort tikje horen ivm een extra element aan de uitlaat nokkenas.

Dus km's of niet..... hij moet goed zijn, en goed draaien.
Die van mij staat rond de 4700 km. Maar stilstaan draaien telt ie niet mee he... dus zeker weet je het nooit.


Wat bedoel je met uitlaat nokkenas element? Heb daar nog nooit over gehoord :P
maak je niet druk, morgen is vandaag alweer gisteren
Avatar gebruiker
Giofonix
200cc
 
Berichten: 92
Geregistreerd: 17 apr 2011 17:44
Woonplaats: Overijssel

Re: Dinli 450 of Warrior 350

Berichtdoor fretje-pitbull » 20 apr 2012 04:56

de dinly heeft waarschijnlijk 2x het vermogen van de warrior, de warrior is redelijk klein en km stand onbekend? kan enorm veel zijn maar evengoed een 5000km...
verder is een banshee indd leuk en kun je z'n vermogen verdubbelen
Avatar gebruiker
fretje-pitbull
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3349
Geregistreerd: 13 feb 2010 05:23
Woonplaats: langemark/belgie

Re: Dinli 450 of Warrior 350

Berichtdoor Peanut » 20 apr 2012 05:21

Giofonix schreef:
Peanut schreef:
Giofonix schreef:Kijk, bedankt. Zal dat handboek wel een x willen ontvangen. Denk dat ik nu 100% voor de Dinli ga. Echter, is 7000 km niet erg veel voor een quad? Of valt dat allemaal wel mee. Mits die goed onderhouden is.


Die motoren van Dinli lopen stationair heel strak. Dus dat moet ie dan ook doen.
De motor rookt zo goed als helemaal niet. Niet te zien in ieder geval. Ook tijdens gas geven mag hij niet gaan walmen.
Moet gewoon heel strak draaien. Geen lekkages e.d.
Geen rammels of gejank. Als het goed is kan je heel zacht een soort tikje horen ivm een extra element aan de uitlaat nokkenas.

Dus km's of niet..... hij moet goed zijn, en goed draaien.
Die van mij staat rond de 4700 km. Maar stilstaan draaien telt ie niet mee he... dus zeker weet je het nooit.


Wat bedoel je met uitlaat nokkenas element? Heb daar nog nooit over gehoord :P

De nokkenas voor de uitlaat, heeft bij Dinli een extra "nok" eraan hangen. Waarom weet ik niet. Maar je hoort die nok wanneer die Dinli's draaien. Kan geen kwaad.
Als je wilt dan maak ik wel even een foto na mijn werk van een uitlaatnokkenas. :thumbup:
Quad A,B of C. Een quad is een quad.
Avatar gebruiker
Peanut
500cc
500cc
 
Berichten: 1866
Geregistreerd: 02 aug 2011 11:07
Woonplaats: Warmond

VorigeVolgende

Keer terug naar Chinees of geen trek?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten