eindelijk quad aangekocht!

De plaats om je voorsteltopic te maken.

Re: eindelijk quad aangekocht!

Berichtdoor DexterXL » 13 maart 2012 19:24

Beter te vaak dan te weinig gezegd!!!!
NEE, er kan geen automotorolie in ivm de natte koppelingsplaten, dus specifiek
voor een 4-takt motor motorolie geschikt voor natte koppeling.

Kijk anders eens bij de How To, daat staat een topic van mij over het vervangen
van een zuiger, die kan je grotendeels volgen, alleen hoef je dan niet de cillinder
eraf te trekken, alleen de kop zelf, en ja, de koelvloeistof moet er ook gedeeltelijk
uit, bij je achterrem zit een aftapnippel.
KVS kan je gewoon universeel nemen, die G12 kan er volgens mij ook wel in
want die is ook geschikt voor aluminium, maar dan wel eerst alles eruit en niet
gaan mengen, dus zit er blauw in, dan ook weer blauw terug...of groen of roze
Vet nippel is volgens mij universeel, breekt ook standaard af bij iets te wild doen
met de vetspuit......
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
DexterXL
500cc
500cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor BRICK » 13 maart 2012 19:57

hmm kvs mag er inderdaad uit, ik zal die blauwe fles die ik je liet zien wel ff meenemen dat is meer dan genoeg voor de complete inhoud :) dus daar hoef je je ook geen zorgen over te maken :) vetnippel weg?? :0 das wel bizar dan, want ik had de draagarmen en alle andere vetnippels 2 weken terug nog gebruikt met alles weer ff smeren :s maargoed ik zou er voor nu ff een tapeje over heen plakken en dan als je iets tegen komt er een nieuw nippeltje indraaien :). ik heb ovigerens vanmiddag de nieuwe koppakking binnen gekregen, als jij nieuwe olie haalt zou dat top zijn aangezien er water bij zat ;)
dan loopt ie ook weer op verse olie :) en dan nog de vraag of jij beschikking hebt tot het meest algemene gereedschap zoals doppenset/voelermaatjes/ring/steeksleutels/diverse tangen want anders zat ik te denken dat het miss slimmer is als we hier bij mij in de garage ff knallen? ook ivm licht en temperatuur :P maar dit kan natuurlijk alleen als jij mogelijkheid voor vervoer hebt ;)

en je bent al op de goede weg met knutselen!! :) viel alles mee toch?
BRICK
300cc

Berichtdoor freakout31 » 13 maart 2012 20:15

oke dan ga ik ook even kijken voor een vetnippeltje! en ik zorg voor nieuwe olie voor motoren.
gereedschap als doppenset, steek en ringsleutels heb ik wel en een paar tangen ook wel alleen geen voelermaatje helaas, heb jij deze toevallig dan?
ik beschik niet echt over een aanhanger ofzo dus het liefst bij mij thuis, komt vast goed. bedankt voor alle info! :geek:

en alles viel reuze mee! zoals wij dat altijd zeggen: kakken zonder douwen :D

p.s. sorry admin :oops:
freakout31
250cc

Berichtdoor BRICK » 13 maart 2012 20:25

oke nou das hartstikke mooi! ik zorg dan natuurlijk voor de voelermaatjes zodat we alles nog ff kunnen stellen :) en dan kom ik gewoon jou kant uit :)
BRICK
300cc

Berichtdoor freakout31 » 15 maart 2012 20:44

zo van de week even me tankklep onderhande genomen, wil nog meer delen gaan "polijsten" en dan met blanke lak spuiten zodat deze zo blijft en dan glimt alles mooi voor van de zomer. op werk met een staalborstel kop eroverheen gegaan en werkte perfect, dus ook maar een voor thuis gehaald, en thuis nog even gedaan maar deze was veel stijver ofzo waardoor ik nu diepe krassen in me tankklepje heb:(
maarja hier de foto's van voordat ik met me eigen staalborsteltje eroverheen ben gegaan.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

dit was dus behoorlijk netjes alleen nu klote met die krassen achja..
freakout31
250cc

Berichtdoor x187 » 15 maart 2012 21:05

Ziet er netjes uit, nog een beetje naboenen met metaalpolijst kan geen kwaad...
x187
350cc

Berichtdoor freakout31 » 15 maart 2012 22:04

ik had nog een beetje met commandant 4 gedaan, werd wel wat beter nog mrja die staalborstel heeft t wel weer een beetje verpest nu helaas, t valt nog wel mee denk k
freakout31
250cc

Berichtdoor Remq » 15 maart 2012 22:37

freakout31 schreef:ik had nog een beetje met commandant 4 gedaan, werd wel wat beter nog mrja die staalborstel heeft t wel weer een beetje verpest nu helaas, t valt nog wel mee denk k

Dan moetje hem met fijn schuurpapier over doen .en dan met koper poets werkt toppie :-))) :-))) :-))) :-)))
Wie vraagt is een dwaas voor 5 minuten, wie niet vraagt blijft altijd een dwaas
Remq
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor freakout31 » 17 maart 2012 17:32

fijn schuurpapier is besteld, korrel 2000 en 2500, kan ik ook gelijk me einddemper mee pakken en beetje polijsten.

verder zijn brick en ik vandaag begonnen met de koppaking, erg makkelijk en ging heel snel! alleen konden we niet echt "schades" aan de koppaking zien. dus toen we alles gingen dichtbouwen kwamen we er alleen achter dat de tuimelaar van de inlaatklep vaststond! er zat totaal geen beweging meer in, dus deze heeft zonder olie gestaan denk ik of gewoon chinese kwaliteit, ik zou het niet weten.

in ieder geval gelijk een nieuwe besteld en nu afwachten op het pakketje dus. en dan weer verder kijken. ik ga in ieder geval de oliekanalen in het kleppen deksel even doorspuiten met lucht op werk, zagen er schoon uit maarja je weet maar nooit.

verder nog een beetje het blokje schoongemaakt enzo, ziet er wel beter uit alleen in de hoekjes zit nog vuil enzo dus misschien een keer met een hogedrukspuit schoonspuiten ook.
freakout31
250cc

hij loopt weer + FILMPJE

Berichtdoor freakout31 » 20 maart 2012 20:54

zo, vandaag kwam me tuimelaar weer binnen dus deze gelijk gemonteerd.
verder het blok helemaal dicht en rijklaar gemaakt. olie erin, tankje erop aansluiten, contactslot erop en starten maar, en ja hoor! hij deed het weer:P

alleen ik had een slechte voelermaat alleen maar tot mijn beschikking dus donderdagavond komt brick nog even langs om het een en ander te checken en opnieuw kleppen te stellen.

het enigste nadeel is dat er een bout van de tuimelaar as dol is(het draad in de kop evenals een bout van het kleppendeksel, deze is wel minder erg want doet niet zoveel geloof ik maar toch is het klote) dus voor het kapotte draad in de kop komt er een helicoil in waarschijnlijk, even kijken wanneer we dit gaan doen. thuis heb ik hier niet de beschikking over helaas.

fimpje! aan het begin loopt hij niet omdat ik de choke nog niet had aangezet, omdat die daarvoor wel startte en liep dus vandaar. en ja er zit een lekkere sportauspuff onder :D alleen je hoort het zo veel minder dan in het echt helaas.
Afbeelding

wat vinden jullie van deze kleurcombo?
Afbeelding
freakout31
250cc

VorigeVolgende

Keer terug naar Me and my quad