TheDutchBeast schreef:Hallo Allemaal.
Hier spreekt Dave Lambregts, 20 jaar oud en wonend te breda.
Ik had 2 weken terug een bashan 200cc quad gekocht met kenteken.
Jammer genoeg heb ik hem 3 dagen erna total loss gereden op een geparkeerde mercedes bus, verloor de macht over het stuur.
Dit zonder helm, alleen de gordel aan.
Ik raakte hem rechts voor aan bij mijn quad, waardoor ik nog 3 a 4 keer over de kop sloeg.
Uiteindelijke resultaat, een grbeoken sleutelbeen, gat in hoofd, schaafwonden waar je u tegen zegt en een bashan die total loss was, en niet all risk.
Ik heb het overleefd en ga nu op zoek naar een nieuwe bashan, voortaan wel veel bescherming aan.
Zie hier het artikel van het ongeluk:
http://www.bndestem.nl/regio/breda/1030 ... -Breda.ece
Het blok loopt overigens nog perfecto! Dus zijn er geintresseerden, let me know
Hopelijk binnenkort, met goed nieuws en een nieuwe quad
Groetjes uit Breda!
Mvg,
Dave
Hey kerel, beterschap!
Mijn collega's dachten dat ik die ongeluk gemaakt had. Heb ook een bashan.

Die gordel is drie keer nix en sowieso niet standaard op een bashan. Je moet gewoon zoals de meeste quadrijders een motorpak en helm dragen. En omdat je met 3 dagen quad rijden niet ervaren genoeg bent, zou ik toch op een afgelegen industrieterrein of parkeerplaats oefenen, om de quad te leren kennen. (Bij lage zwaluwe ns is een mooie crossbaan, daar kun je ook veel ervaring opdoen.)
Ik heb al bijna 5 jaar mijn motorrijbewijs en heel veel rijervaring, maar toen ik voor het eerst op de quad reed, had ik het idee dat ik bijna dood ging. En dat met een snelheid van 30/40 km per uur. (En dat terwijl ik op mijn motor snelheden van 250+ gewend ben.) Een bashan is niet stabiel als er speling in je fuseekogels, stuurstangen, wiellagers en/of achterbrug zit. Ook moet je sporing kloppen en je wielen uitgebalanceerd zijn. Het beste is om al deze dingen na te lopen bij je nieuwe aankoop. Om de zoveel kilometers moet je bouten/moeren/schroeven aandraaien, want die trillen vaak los. Ook is het niet slim om zonder aanpassingen op de snelweg of 80 km wegen mee te rijden. De betere bashan is de type 2 bashan met 250cc. Is iets vlotter en zit wat degelijker in elkaar. Zoals deze van notorious B http://www.chinaquad.nl/viewtopic.php?f=17&t=2724
Hoe is het ongeluk precies gebeurd? Raakte je een kuil in de grond of reed je gewoon te snel?
Groeten!