De meeste systemen zitten alsvolgt in elkaar:
Bougie > Bougiedop > Bougiekabel > Bobine > Massa aan frame en puls signaal > CDI > Onsteking spoelen + contactslot!!!.
Uit mijn ervaring met scooters (ook veel 4-takt) blijkt dat de onderdelen meestal falen in de volgende volgorde:
1. Bougie
2. Bougiedop
3. Bobine
4. CDI
5. Onsteking spoelen
Heb jij een mede quad rijder in de buurt of een andere quad tot je beschikking waarmee je bepaalde onderdelen kan uitwisselen?
De makkelijkste oplossing is om onderdelen uit te wisselen...
Uit jouw verhaal trek ik de conclusie dat de Bougie + bougiedop + kabel in orde zijn.
De bobine is aan de afbeelding te zien, gelijk aan die van een minarelli scooterblok, dus die kan je voor een habbekrats scoren...
Als het goed is heeft jouw bobine 2 bevestigingsogen en 1 stekker aansluiting. Ik zou de 2 bevestigingsogen aarden aan het frame en nogmaals proberen.
Als dit niet lukt zou ik de stekker controleren op weerstand, 1 meetnaald op de stekker en de andere meetnaald van je multimeter op de stekker van je CDI (zelfde kleur uiteraard!). De weerstand moet nagenoeg 0 zijn.
Vervolgens kan je de aarding van de CDI controleren door de massa kabel (meestal) zwart te meten en met de andere meetnaald op het frame zetten. Ook dit moet nagenoeg 0 zijn.
Hierna ga je over op het controleren of je CDI spanning krijgt. Zet 1 meetnaald op de massa en zet vervolgens je contact aan en meet all overige kabels. Op 1 van de kabels moet je 12v krijgen. Tijdens het meten van iedere kabel moet je wel even je motor proberen te starten.
12v JA = CDI of Bobine stuk
12v NEE = Controleer contactslot of ontstekingsspoelen
Ik gebruik een piekspanningsmeter voor het doormeten of de bobine spanning krijgt en/of de cdi deze ontvangt, ik kan me voorstellen dat je deze niet tot je beschikking hebt. Ik hoop dat je hier wat mee kunt.
Ik heb dit zo uit mijn hoofd gekrabbeld, het kan zijn dat ik wat over het hoofd zie!