Qua trekkracht e.d. zullen quads het zat kunnen redden.
Het probleem zit m in het feit dat de quad geen differentieel heeft.
Wanneer jij een bocht neemt kan de quad doordat er meer druk op de buitenkant komt te staan de bocht om. Het binnenste achterwiel kan dan "slippen". Zo ga je door de bochten.
(differentieel is niet nodig...omdat quad's in het zand er helemaal geen probleem mee hebben)
Zet je meer druk op die achterassen, dan krijg je hem waarschijnlijk wel de bocht om...maar zal dit giga krachten op je achterbruglagers en achterwiellagers geven. (Waar een Shovel stuurt... komen de krachten te liggen)
Ook zal je minder controle op jou quad hebben op momenten dat jij dat nodig hebt. (wordt " zoekerig")
Mocht je iemand achterop nemen, doe dit dan niet te vaak. En zorg dat het gewicht van die persoon meevalt.
De theorie/techniek kan jij testen: motor uit...iemand op de quad zetten...jij duwen... en kijk hoeveel kracht het gaat kosten wanneer diegene het stuur draaid....

Tip (en al zeg ik het zelf)..wijze raad weer van Peanut.
