Ketting spannen Jinling?

Re: Ketting spannen Jinling?

Berichtdoor 4 wieltjes » 19 nov 2011 21:06

Of erger nog.
Hij is jonger EN leeft gelijkvloers. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor sandhi,; » 19 nov 2011 21:16

:mrgreen:

INDERDAAD! ALLEBEI! :lol:
SPY F1/ZX6
sandhi,;
400cc

Berichtdoor Oempaloempa » 19 nov 2011 22:01

Haha en ik iets ouder denk ik en veel trappen op en neer:) Jaaaa mannen het is gelukt ben erg blijjjj nou hadden jullie me al gewaarschuwd voor de sensor en ja hoor die is gebroken ik was weer te ruw met een tang kon ik hem draaien naar een paar tikken maar toen brak ik dus toch het schroefdraad van de sensor echt iets voor mij :) Maar door vallen en opstaan en door weer te moeten inversteren zal ik het ooit is leren:) Nou heb ik de as dus kunnen draaien maar de ketting hangt nogal los moet die ketting nou echt strak staan of toch een beetje slapperig, ik las ergens van 2 cm speeling maar weet niet hoe ik dat zou moeten meten. Vind het trouwens wel leuk dat klussen aan me quadtje. En Dimpower dank je voor het aanbod maar Belgie is net ff te ver de Quad past wel precies in me Dodge das ook wel handig. Nogmaals bedankt allemaal voor de tips dit forum is top!:)
Oempaloempa
50cc

Berichtdoor dimpower » 19 nov 2011 22:33

ketting moet toch mooi gespannen staan zodat je hem ongeveer met je vinger een cm kan induwen.hij mag niet slap hangen in rust.
je hebt dus aan de sensor zelf getrokken om je as te draaien :naugthy: :naugthy: :naugthy:
als er enkel wat schroefdraad stuk is zal de sensor nog wel werken.kan je op het gemak een nieuwe bestellen.kost ook de wereld niet.laat dat stukje er maar vlug terug oplassen.zal de volgende keer veel makkelijker gaan zonder schade aan te bregen. ;)
als de ketting nog te slap hangt moet er een schakeltje vantussen maar zou me verwonderen dat je hem niet verder kan opspannen.zoveel kan hij toch ook niet uitgerokken zijn?
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor Oempaloempa » 19 nov 2011 22:42

Ja wilde bras he hier:) Ik ga morgen dan maar weer aan de slag want hij hangt wel slaper als 1 cm dan is het wel zo dat waar het lipje zeg maar zat het uitsteekseltje helemaal naar beneden staat ik ga het wel weer proberen en anders wat je al zei een schakeltje er tussen uit maar volgens mij is dat helemaal een drama :? Ik ben als eerste wakker:)
Oempaloempa
50cc

Berichtdoor dimpower » 19 nov 2011 22:57

schakeltje uithalen houdt ook niets in hoor.zoek de plaats waar de speld zit.haal hem los.dan slijpschijfje ertegen,met puntslagje asje erdoor slaan.terug de speld ertussen en klaar.terug ketting spannen en rijden maar. ;)
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor 4 wieltjes » 20 nov 2011 00:00

Ik had al aangegeven dat zijn as een iets naar achter gedraait was.
Dus als de ketting nu nog slap hangt,kan het heel makkelijk zijn dat er een schakel uit moet.
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Oempaloempa » 20 nov 2011 17:10

Zooo ff een update, de ketting staat gespannen helemaal gelukt zoals jullie al zeiden een bout er ingedraaid en zo kon ik dus veel makkelijker de as verdraaien kheb maar geen schakeltje ertussen uitgehaald want zo lukte het ook nou weet ik niet of het draadje van de sensor nog past maar anders verleng ik die wel;) Ook ratelt hij niet meer zo dus dat is ook fijn. Me quadje trok ook erg naar rechts dit opgelost door aan de stuur stangen te draaien moet hem een xtje goed laten uitlijnen. Eerst wil ik graag winterbanden eronder zetten weten jullie misschien een goed adressie? Nogmaals bedankt voor de goede tips dat maakt het een stuk makkelijker;)
Oempaloempa
50cc

Berichtdoor dimpower » 20 nov 2011 17:19

je hoeft de kabel van je sensor niet te verlengen hoor.leg hem gewoon lang boven en mooi vastleggen.winterbanden zal je niet makkelijk vinden maar zou ik ook niet doen.je zou veel beter voor een goede kwaliteitsband gaan.goed alternatief is toyo proxes in de maat 195-45/14 vooraan en 225-45/14 achteraan.is een all-weather band waar iedereen heel tevreden over is.je zit dan ook met een normaal profieldiepte van 8mm in plaats van de 3mm die je originele banden hebben. ;)
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor Oempaloempa » 20 nov 2011 17:59

Toppertje zijn die ook ergens in Amsterdam te bestellen denk je ik ga ondertussen ff googleloeren:)
Oempaloempa
50cc

VorigeVolgende

Keer terug naar Tandwielen / Ketting/Aandrijving