Nieuwe China-rider op forum

De plaats om je voorsteltopic te maken.

Re: Nieuwe China-rider op forum

Berichtdoor Peanut » 20 okt 2011 06:56

Welkom,

Op Bonaire zegt ie.. mazzel!!
Ik ben vrij vaak op Curacao.
Een ding dat ik weet is dat de thermostaat eruit moet. Compleet eruit gooien. Dan is ie nog steeds binnen 2 minuten op themperatuur!
Plus je moet even een tikkie bredere/ grotere radiateur plaatsen.
Dan is ie wel Caribbean-proof...

Kan je daar een beetje aan onderdelen komen op het eiland?
In ieder geval is het ook de Bashan met de meeste ruimte om daadwerkelijk te rijden.!!

Mocht je niet weten waar de thermo e.d. zit.... iedere automonteur op het eiland kan jou die dingen aanwijzen, en jou uitleggen hoe het verwijderd moet worden.
Vertel ze dan gewoon dat de quad een Europeaan is.... dan weten ze wat ze moeten doen.

Geloof me... Carribean is...thermostaat eruit... radiateur maatje groter. (bijv van een oude motorfiets.. dan kan jij crossen..

Oh ja, februari a.s. ben ik een dag op Bonaire. Mocht je m dan nog hebben, kom ik m even bekijken? :think:
Quad A,B of C. Een quad is een quad.
Peanut
500cc
500cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor timovanderveen1992 » 22 okt 2011 22:15

Ik ben bezig met een vriend van me om de thermostaat eruit te halen en we zijn er ook voor aan het zorgen dat de tank niet meer vacuum zuigt. Maar Misschien ken ik je? waar verblijf je dan op Bonaire??? misschien kunnen we ff crossen
BASHAN
timovanderveen1992
50cc

Berichtdoor fretje-pitbull » 23 okt 2011 06:06

timovanderveen1992 schreef: aan het zorgen dat de tank niet meer vacuum zuigt.

zelfs kawasaki heeft er last van :crazy:
fretje-pitbull
Moderator
Moderator

Berichtdoor Peanut » 23 okt 2011 07:58

timovanderveen1992 schreef:Ik ben bezig met een vriend van me om de thermostaat eruit te halen en we zijn er ook voor aan het zorgen dat de tank niet meer vacuum zuigt. Maar Misschien ken ik je? waar verblijf je dan op Bonaire??? misschien kunnen we ff crossen

Nee joh, Ik zit in Hoofddorp. Staat als het goed is onder mijn avatar.
Maar ik ben vrij vaak op de eilanden vanwege familie e.d. Hoofdzakelijk Curacao, maar op StMaarten zit ook nog een tante van mij.

Mij kennen? Die kans is dus klein. De naam van de grootste familietak is Fleming.
Maar februari ben ik daar weer, waarbij wij toevallig deze keer ook een dag naar Bonaire gaan.
Zonder quad. Of ze moeten hem accepteren als handbagage. Dan nog..zit ik met een tank van meer dan 100ml :lol:

Zou ik de quad op Curacao zetten...dan stelen ze hem dezelfde dag nog. Op Bonaire zal dat iets minder voorkomen neem ik aan..

Maar reed die quad van jou daar al rond? ..of heb jij de import zelf gedaan?

Oh, het vacuum probleem.... tsja, ik had het enkele weken geleden ook.
Noodoplossing was: 1mm gaatje midden bovenin de dop geboord... en rijden! (en neen,.. het spuit er niet uit) ;)
Wanneer ik m aan de kant zet: ..klein schroefje in het gaatje draaien zodat de benzine niet kan verdampen wanneer ie stil staat.
Op deze manier kan je in ieder geval weer het eiland rond;)

Oh oh... wat is die Peanut toch een Mcguiver eejj..
Peanut
500cc
500cc

Berichtdoor Peanut » 23 okt 2011 08:46

Fretje pitbull noemde het al even:
wordt je radiateur wel goed warm wanneer ie op temperatuur is? Of blijft deze koud?

Dit is zoals ik het doe:
Wanneer hij koud blijft dan laat je de motor weer half afkoelen ... daarna:

1: de quad met voorwielen omhoog op bijv 2 tuinstoelen
2: vuldop eraf
3: bijvullen
4: voorwielen op stoelen laten staan en motor starten, Statio laten draaien en in de slangen knijpen.. event lucht zal dan via vulopening ontsnappen. Dan vuldop er weer op en motor uitzetten.

Let er wel op dat je de quad 1 of 2 minuten laat draaien.....maar geen 10 minuten of dergelijk met zijn wielen in de lucht... dit omdat er kans is dat de oliepomp dan geen olie meer krijgt. :naugthy:

Dicht bij de radiateur hangt nog een klein doorzichtig vaatje.
Vul deze NIET bij... Deze gebruikt het koelsysteem bij overdruk en onderdruk. ;)
Peanut
500cc
500cc

Berichtdoor timovanderveen1992 » 24 okt 2011 23:06

We hebben het al redelijk opgelost, we moeten alleen nog de thermos eruit halen,
en dan moet die het weer doen, ik ga hem morgen verzekeren en dan kan ik de weg op, of van de weg af, als je begrijpt wat ik bedoel! :D
BASHAN
timovanderveen1992
50cc

Vorige

Keer terug naar Me and my quad