pk's

Algemene discussie, nieuwtjes etc. over de Bashan, JLA/Jinling, EGL, Spy, Shineray en andere Chinese quads. (Geen technische vraagstukken!)

Re: pk's

Berichtdoor Peanut » 15 aug 2011 15:13

Dit was simpel zoeken, maar niet te lezen haha. :think:
Maar in ieder geval een leuk weetje voor het forum. ;)

De Schotse uitvinder James Watt definieerde de paardenkracht rond 1770 als 33000 foot-pounds per minute. Dit is het vermogen van een trekpaard om 150 kilogram in een minuut 30 meter op te hijsen. Dus

1 pk = \frac{mgh}{t} = \frac{150 * 9,81 * 30}{60} = 736 \! watt

De paardenkracht werd ook gedefinieerd als het vermogen dat nodig is om een last van 75 kilogram stapvoets te hijsen (dat wil zeggen met een snelheid van 1 meter per seconde, oftewel 3,6 kilometer per uur). Bij een valversnelling van 9,81 m/s
Quad A,B of C. Een quad is een quad.
Peanut
500cc
500cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor Sgtnic » 15 aug 2011 15:23

Lang leve wikipedia ;)

Maar blijft overeind dat zo'n beetje alle raptors voor keuringen dik begrensd zijn bij keuring...En aangezien dat dit ook op de papieren staat en in feite niet in overeenstemming is met het daadwerkelijk KW/PK van het voertuig deze niet verzekerd is bij een ongeval...Als men een technische onderzoek instelt...Ook bij aanhouding kan het dus voorkomen dat men dus een technisch onderzoek instelt en je dus gewoon de figuurlijke sjaak bent...Al zal een agent dit niet snel doen (vaak het verstand van een doperwt over techniek of geen zin). Maar het zal je maar gebeuren...Dus altijd lief zijn tegen meneer agent bij aanhouding :)
Met een wok blijf je bezig
Sgtnic
350cc

Berichtdoor eleventwentyseven » 15 aug 2011 16:18

geen enkele raptor 660 of raptor 700 is geknepen als deze ter keuring aangeboden wordt. dus het de sjaak zijn bij aanhouding zal wel meevallen gezien het feit dat het rdw deze gewoon als driewielig motorrijtuig met een max vermogen van 15 kw op kenteken zet, wetende dat de machine ruim het dubbele vermogen heeft.
eleventwentyseven
200cc

Berichtdoor Sgtnic » 15 aug 2011 17:48

Papieren zijn leading voor elke agent...Als er 15Kw staat moet het ook zo zijn...Anders kan ik ook gewoon legaal een engine swap doen...Ergens in een ander topic staat ook wel dat bij een vermogenwinst (vanaf hetgene dat de RDW op je papieren zet) van 20% dient er een herkeuring plaats te vinden waarna nieuwe papieren worden gemaakt en uitgegeven...
Dus een Raptor (in het geval van overijverige agenten) is niet verzekerd aangezien zijn papieren niet overeen komen met hetgene in de werkelijkheid...En ik verzin dit niet maar dit komt van meneer agent zelf af...Ook het verhaal van de sjaak zijn ;)
Sgtnic
350cc

Berichtdoor 4 wieltjes » 15 aug 2011 18:00

Alles leuk en wel,maar de Zongshen ZS183FMP heeft 17kw
De Loncin zal daar ook in de buurt zitten denk ik.
Dus de 15 kw grens wordt dan toch ook overschreden?
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Sgtnic » 15 aug 2011 18:18

Precies...een verhaaltje uit mijn scootertijdperk...

Mijn peugout speedfight had een probleem...Hij liep standaard te hard. Fabrieksaf liep deze al 75. Eigenwijs als ik was gewoon rijden. Totdat die mooie dag kwam dat meneer agent me stond op te wachten :evil: stopt u maar en op de rollerbank...Te snel te hard kreeg een week om alles weer aan te passen zodat deze weer origineel was :shock: maar hoe moet ik dit doen dan??Hij liep origineel al te hard...Toch maar even een begrenzer ingebouwd en toen was het rond...Maar zodoende weet ik dus ook dat te hard is te hard origineel of niet wat op papier staat geld!!

Kortzichtig gezien is het heel simpel hou de agent te vriend die je aanhoud en dan zal het wel loslopen gaan ze testen ed dan heb je gewoon een probleem...Hoe krom het ook allemaal is.
Sgtnic
350cc

Berichtdoor DexterXL » 15 aug 2011 19:44

Gewoon zorgen dat je geluid aso-hard is, dan gaan ze daar over lopen zeuren
en zoeken, en kijken ze niet naar de pk's :mrgreen:
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
DexterXL
500cc
500cc

Berichtdoor 4 wieltjes » 15 aug 2011 19:57

Je heb me nog nooit tegen een agent te keer horen gaan.
Die vergeten spontaan te vragen naar de pk's. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor DexterXL » 15 aug 2011 20:02

Dus dan zien we je binnenkort bij Blik op de weg of Wegmisbruikers??? :clap:
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
DexterXL
500cc
500cc

Berichtdoor 4 wieltjes » 15 aug 2011 20:09

Eerder opsporing gezocht. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter

VorigeVolgende

Keer terug naar Chinees of geen trek?