draagarm speling JLA-21B Loncin

draagarm speling JLA-21B Loncin

Berichtdoor nickvoets1988 » 17 mei 2011 08:58

Hallo,

Gister na een stukje te hebben gereden duwde ik de quad de garage in, nu zie ik dat als ik mijn rechter voorwiel naar voren en achter duw het lijkt alsof de draagarm los zit...hij zwabbert dan een beetje om het zo maar te zeggen...ook tikt hij zo nu en dan dus ijzer tegen ijzer...

links beweegt de draagarm helemaal niet als je de quad een beetje naar voor en achter duwt..
hoop dat iemand mij hier iets meer over kan vertellen..

zit de draagarm los? of is het gewoon speling...hoop iets te horen ... is niet echt een veilig gevoel zo ;)
nickvoets1988
100cc
 
Berichten: 48
Geregistreerd: 27 apr 2011 12:57

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: draagarm

Berichtdoor green » 17 mei 2011 09:23

Ik denk :think: dat je dan echt wel een beetje speling hebt.
Bashan Bs 200s-7

Grtzzz Mr. Green :mrgreen:

[color=#00BF00]Want do'or de jaore heen blif Limburg onbetwis 't stj
Avatar gebruiker
green
350cc
 
Berichten: 570
Geregistreerd: 12 aug 2010 10:41
Woonplaats: limburg (Geleen)

Re: draagarm

Berichtdoor 4 wieltjes » 17 mei 2011 10:08

Je kan even proberen te kijken of je a -armen wel goed aan het frame zitten bevestigd.
Heb zelf niet zo lang geleden mijn bouten daar moeten aandraaien ,omdat er 1 niet geheel vast zat waardoor er speling was.
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
Avatar gebruiker
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 3818
Geregistreerd: 11 okt 2009 18:23
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: draagarm

Berichtdoor nickvoets1988 » 17 mei 2011 10:23

had al met de hand gekeken of ze hier en daar los zaten, ik zal hem vanavond eens aan een grondige inspectie onderwerpen ;)
nickvoets1988
100cc
 
Berichten: 48
Geregistreerd: 27 apr 2011 12:57

Re: draagarm

Berichtdoor admin » 17 mei 2011 12:34

Ik heb geen zin om het op te zoeken(genoeg te doen op het forum) dus mijn vraag is: wat voor quad en bouwjaar heb je?
Bij de oude Bashan bs7 zit de de A arm op glijbusjes in rubber aan je frame vast.Over chinees rubber is genoeg gezegd, dat is namelijk zwaar.....Kwalitatief Uitermate Teleurstellend :D En als deze uitdroogd krijg je speling.... Van groet invloed op je stuurgedrag en dus onveilig.
Afbeelding Greetz Admin
Avatar gebruiker
admin
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 2515
Geregistreerd: 03 maart 2009 02:06
Woonplaats: Zandvoort

Re: draagarm

Berichtdoor nickvoets1988 » 17 mei 2011 12:50

ik heb een jla loncin ... 3weken oud 250km gereden..

ik heb niet het idee dat er bouten ofzo los zitten maar toch zit er iets niet goed :(
nickvoets1988
100cc
 
Berichten: 48
Geregistreerd: 27 apr 2011 12:57

Re: draagarm

Berichtdoor green » 17 mei 2011 13:08

Zie hier vaak terugkomen op het forum: Nieuwe bami's hebben slechte banden (eivormig) en alles moet echt goed aangedraaid worden. (OOK BIJ NIEUWE QUAD'S) :clap: ;)
Bashan Bs 200s-7

Grtzzz Mr. Green :mrgreen:

[color=#00BF00]Want do'or de jaore heen blif Limburg onbetwis 't stj
Avatar gebruiker
green
350cc
 
Berichten: 570
Geregistreerd: 12 aug 2010 10:41
Woonplaats: limburg (Geleen)

Re: draagarm

Berichtdoor admin » 17 mei 2011 13:10

Anders ff trug naar dealer.Neem aan dat je garantie hebt als je de wok bij een dealer hebt aangeschaft?
Afbeelding Greetz Admin
Avatar gebruiker
admin
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 2515
Geregistreerd: 03 maart 2009 02:06
Woonplaats: Zandvoort

Re: draagarm

Berichtdoor nickvoets1988 » 17 mei 2011 13:23

ja gekocht bij q-trading .., eindje uit de buurt dus weinig zin om voor elke wissewasje naar weert te crossen met aanhanger en al ;) maar goed vanavond eens wat dingen aandraaien kijken of het daar aan ligt.
nickvoets1988
100cc
 
Berichten: 48
Geregistreerd: 27 apr 2011 12:57

Re: draagarm

Berichtdoor Q-trading » 17 mei 2011 17:16

De A-armen van een JLA-21B Loncin zijn compleet anders dan andere quads.
Je kunt ze niet vergelijken met een bashan, shineray of EGL

Je Alu armen zitten maar op 1 plaats vast aan het frame d.m.w een lange bout met 2 dopmoeren aan het eind.

Als je dopmoeren te vast zitten word je quad super stug, zitten ze te los krijg je een beetje speling op je armen.

Dus niet te vast, en ook weer niet te los draaien.

Het is van groot belang dat je dit iedere 100km wel een keertje checkt bij deze quad.

Een idee is het om ze met groene locktide vast te zetten op de stugheid die je graag wil hebben.

iig er is zeker niets kapot. Dit is iets wat je altijd bij deze quad tegen zal komen.

Grt
Avatar gebruiker
Q-trading
Erkend quad bedrijf
Erkend quad bedrijf
 
Berichten: 229
Geregistreerd: 10 jan 2010 13:52

Volgende

Keer terug naar Besturing/ Wegligging/Banden/Schokbrekers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast