Project R.T

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: Project R.T

Berichtdoor spy300f1 » 27 apr 2011 08:55

Kabeltje leggen van de - naar het frame.
spy300f1
200cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor Wildfotograaf » 27 apr 2011 10:34

Achterbrug gelast zonder de minpool van de accu los te maken?
Ik heb een Chinese kogelbuks, telt dat ook??
Wildfotograaf
150cc

Berichtdoor polletje » 28 apr 2011 20:00

je heb alles in opnieuw in de verf gespoten dus ik zou ff de massa punten nakijken!! :wave: :wave:
polletje
300cc

Berichtdoor bmw5s » 02 mei 2011 12:42

polletje schreef:je heb alles in opnieuw in de verf gespoten dus ik zou ff de massa punten nakijken!! :wave: :wave:

Daar breng je me idd op een idee :thumbup: heb idd wat massapunten gespoten. Kan me herinneren dat ik met stroom doormeten een hele lichte terugstroom had. Is het dan mogelijk dat de verf dan als extra weerstand optreedt? Ik ga dat maar eens checken. :lol:

Wildfotograaf schreef:Achterbrug gelast zonder de minpool van de accu los te maken?

Accu werkt nog en had met lassen de minpool van het lassen direct bij de las dus dat moet geen probleem zijn
bmw5s
350cc

Berichtdoor polletje » 02 mei 2011 19:51

Ik heb het namelijk vroeger ooit eens gehad met mijn honda mb.
Had het frame gepoedercoad en daarna ook geen stroom meer.
polletje
300cc

Berichtdoor Wildfotograaf » 03 mei 2011 11:35

bmw5s schreef:
Wildfotograaf schreef:Achterbrug gelast zonder de minpool van de accu los te maken?

Accu werkt nog en had met lassen de minpool van het lassen direct bij de las dus dat moet geen probleem zijn

Ok Dat zal het dan waarschijnlijk niet zijn. Zat alleen even mee te denken :think: (Daar gaat het doorgaans ook fout... :lol: )
Ik heb een Chinese kogelbuks, telt dat ook??
Wildfotograaf
150cc

Berichtdoor bmw5s » 22 mei 2011 00:55

UPdaten geblazenn.

Stroomprobleempje zo goed als uit de lucht geholpen. Alles werkt en functioneert, alleen het dimlicht en het grote licht moet ik nog fixen.

Even op een rijtje wat ik allemaal gedaan heb laatste tijd. excuses geen foto maar wel filmpje :lol: .

Remblokken voor en achter vervangen.
Remklauwen voor gemonteerd en ontlucht.
Bezig met extra benzine reservoir te maken incl. pomp zodat ik maar op knoppie hoef te drukken en tank loopt met een litertje weer vol :lol:
Alle elektrische mankementen weg gewerkt.
Accu opgeladen.
Uitlaat gemonteerd.
Benzine filter geplaatst.
Tandwiel 16 geplaatst ipv 15.
Koel circuit gevuld met koelvloeistof, en tot zover geprobeerd te ontluchten. Zal wel weer een hele klus worden voordat dat klaar is :crazy: .
Verder alle ditjes en datjes aangesloten, etc.

Nu was het moment daar. Ik was klaar om te starten sinds een hele poos :lol:
Dit is filmpje kort na het aan de praat krijgen en beetje afgesteld zodat ie zijn eerste omwentelingen kon maken :D
Link

Alles goed en wel, hij liep al vrij snel. zonder teveel moeite.
Paar dingen:
moet uitlaat nog even goed op uitlaatpoort bevestigen. kwam beetje rook uit de uitlaatpoort.

koelsysteem gevuld. maar doordat kvs warm werd en uit gaat zetten ofzo kwam het met wat druk onder de dop van de radiateur naar buiten zetten.

koelvin draaide na start gewoon mee. maar zag hem nu niet meer draaien... Zal toch niet weer stuk zijn? :evil:

En remleiding van rempomp naar voorste remklauwen kwam tegen de uitlaat aan te zitten en is gesmolten. als ik nu rem druipt de olie deruit. fijn... weer een klusje erbij :lol:

Aan het eind van het fimpje wanneer ik hem uitzet kan je dat holle geluid van cilinder horen. zit dus niet goed aangesloten.

Verder ben blij dat ie weer keer liep en gaan nu verder richting eindfase :D

groetee
bmw5s
350cc

Berichtdoor bmw5s » 06 jun 2011 23:15

Ben weer wat verder gekomenn :D Tis bijnaa vakantie dus heb een nieuwe deadline gesteld :lol:

het 16 tandstandwieletje
Afbeelding

nieuw benzinekraantje, deze heeft 1 ingang en 2 uitgangen. Hiermee hoef ik straks alleen maar het hendeltje om te zetten, het pompje aan te zetten en er word zo een litertje sap in de tank gepompt :ugeek:
Afbeelding

kettingspannertje weer gemonteerd. zwarte gedeelte opnieuw gespoten en de rol even goed ingesmeerd met siliconen spray. gaat weer van een leien dakje. Door verlaging gaat ketting nu heel lichtelijk schuin over de roller. Eerst had de rondvlak geslepen bout nog steun aan de achterbrug maar nu hij eronder hangt heeft hij lichte afwijking. Kga dit denk ik voorkomen door ketting iets slapper te zetten maar de spanning hoger te zetten. Zo komt de spanner iets omhoog en heeft hij lichtelijk steun zodat hij recht blijft. Enige nadeel is dat de ketting hierdoor misschien tegen het scharnierpunt van de achterbrug aankomt. Dit moet ik nog even zien hoe ik dit ga fixen :lol:
Afbeelding

nieuwe spanningsregelaar, omdat de oude het nog wel eens vertikte om de koelvin te laten draaien. deze doet in ieder geval wel ze werk ;)
Afbeelding

nieuwe Rt stuurkogels gemonteerd. Wil toch wel veilig op de weg liggen straks en heb al wat testritjes gemaakt op de weg maar kon nu al met 1 hand aan het stuur met 70km per uur, met wat betere uitlijning moet dit dus helemaal goed komen. Heb nog een mooi stuurdempertje op zolder gevonden. bouwjaar 1996 maar doet het nog goed, zullen zien of ik die er nog eens op monteer.
Afbeelding

ombouwsetje bs7-->bs250
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ga nu nog proberen die temperatuurmeter op het display te monteren en kijken of ik die functie nog kan gebruiken, lijkt me wel handig om temp een beetje in de gaten te kunnen houden.

Afbeelding
Afbeelding

Nu beetje rustig het 250 blok aan het inrijden.
Heb remslang voor en temperatuursensor besteld bij alg.
Cvo voor keuring komt binnenkort ook binnen bij alg dan nog even keer engineswap naar oude 200cc blok en die weer even aan de praat krijgen en dan naar keuring. Maar dat kan zomaar nog maar even duren ;)

groetee
bmw5s
350cc

Berichtdoor vince » 07 jun 2011 00:36

Volgens mij is het niet moeilijk om gewoon 250 cc op je kenteken te krijgen .
vince
350cc

Berichtdoor bmw5s » 07 jun 2011 17:19

vince schreef:Volgens mij is het niet moeilijk om gewoon 250 cc op je kenteken te krijgen .

Als je de papieren ervoor hebt ;) .
Ik heb dus helemaal niks. geen papier, cvo, kenteken, niks.

Ik heb vandaag van ALG gehoord dat het cvo nu dus echt onderweg is :)

Op cvo staat nummer van frame en motorblok nummer. Ik moet dus mijn originele blok er nog inhangen voordat hij gekeurd kan worden door het rdw.
Als de getalletjes namelijk niet overeenkomen kan hij niet ingevoerd worden.

Als alle dingen kloppen met de dingen die op het cvo staan kan hij zo ingevoerd worden. En daarna kan je pas voor de 250cctjes gaan. Je kan dit doen door hem nog een keer mee te nemen naar het rdw maar dan moet hij officieel allerlei tests ondergaan omdat je het aantal cc's verhoogt. En dat kost moneyyyyyyy.

of hem er gewoon inhangen ;)

Het eeeeeeeeeenige probleem waar ik wellicht tegen aanloop is dat op het cvo staat dat de bassie 200 voor 1 persoon is. Ik wil toch echt wel voor 2 persoenen hebben. Zodat ik hem ook voor 2 personen kan verzekeren.
Ik hoop dus dat ik de keurmeester wel kan overtuigen dat hij hem al 2 personen invoert zonder allemaal extra poespas en extra kosten ;)

Heb het allemaal uitgezocht dus als iemand nog vragen heeft :thumbup:
bmw5s
350cc

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten