Hallo,
Ik heb sinds kort een nieuwe Shineray en heb al flink wat zitten lezen op dit forum maar kom toch niet helemaal tot een definitieve conclusie m.b.t. de banden keuze!
Ik heb van die 10" vrij platte bandjes, dat vond ik wel gaaf staan toen ik hem kocht maar ik vindt het voor geen meter rijden. Ik heb voordat de quad kocht op een Bashan 200 gereden met dezelfde banden als hier boven in het logo van dit forum afgebeeld en dat reed prima!
Mijn quad is echter heel onrustig, bijterig, hobbeld en rijd zeker niet lekker. Ik kan wel met 1 hand aan het stuur en het is dus niet echt levensgevaarlijk maar fijn is het zeker niet. Ik heb alles geprobeerd zoals weinig druk (0,8 bar) in de banden en heel veel (2.5 bar). Met hoge druk gaat het nog het beste omdat door de hoge druk de banden gewoon bol gaan staan (dus minder loopvlak als het ware) maar dt vervormd de banden weer te veel waardoor het echt stuiterd. De maat is volgens mij 205/50 voor en 225/45 achter.
Ik heb de man van Quadpos.eu gebeld en hij raadde me de volgende banden aan:
voor:
http://www.quadpost.eu/quadpost/?Band_21x7-10_SUN-F_type_A-021_iuzcuzzhzuue
achter:
http://www.quadpost.eu/quadpost/?Band_22x10-10_SUN-F_type_A-021_iuzcczuzzuzf
Ik helemaal geen moeite om deze nieuwe bandjes te bestellen maar op het plaatje zien ze er nagenoeg hetzelfde uit als de bandjes die ik al heb (alleen wat hoger) en nu vraag ik me af of iemand hier ervaring mee heeft en of dit mijn problemen wel oplost??
Ik heb van de wielophanging alles wel nagekeken (sporing, camber en alles natrekken) en dat heeft wel wat geholpen maar zeker niet afdoende. Als de quad overigens op een bok zet met de wielen vrij zijn het ook wel net eieren dus hobbelen en stuiteren verbaasd me niet.
Verder loopt het quadje top (eerst niet maar de naald verzetten deed wonderen, verder heb ik de sproeier iets uitgeruimd), ik heb de EGR eraf gehaald maar dat gaf geen voelbaar resultaat. .
Kortom, wie o wie heeft het juiste banden advies???
Groetjes,
Peter
Hilversum