Scheur in kap

Algemene discussie, nieuwtjes etc. over de Bashan, JLA/Jinling, EGL, Spy, Shineray en andere Chinese quads. (Geen technische vraagstukken!)

Scheur in kap

Berichtdoor hcq » 06 maart 2011 21:27

Zoals jullie het misschien al weten (voorstel topic), heb ik al een paar weken een 250cc quad. Inmiddels heb ik iets van 80 km gereden en kan nu zeggen dat ik er min of meer gewend aan ben. Het trekt erg veel bekijks en elke keer is het kicken =).
Vanmiddag nog wezen toeren door de stad en opeens stond hij stil. Ik keek op de teller en er stond nog 'fuel'. Tankdop voor de zekerheid opengemaakt en je raadt het zelf al, geen brandstof. Was eerst bang dat er iets aan de hand was, maar gelukkig...

Toen ik eenmaal thuis kwam, keek ik overal of er speling in zit (hij trilt nogal na 50km/u). In de draagarmen zit een speling. Morgen ga ik hier nog naar kijken.

Maar wat ik het ergst vond, is dat ik ook nog erachter kwam dat er een scheur in mijn kap zit. Waarschijnlijk heeft iemand die achterop ging iets te hard op mijn kappen gedrukt :think:
Het is een scheur van ongeveer 5-8cm. Ik zit er zelf aan te denken om een stukje kunststof te halen en dit aan de onderkant van de scheur te lijmen met een seconde lijm. Alleen iets in mij zegt dat dit na een tijdje los gaat trillen. Heeft iemand enig idee hoe ik dit het beste weer kan verlijmen?
bvd
hcq
50cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Scheur in kap

Berichtdoor LegalQuadDriver » 06 maart 2011 21:40

kuststof lassen maar dan ben je niet zomaar klaar
LegalQuadDriver
300cc

Berichtdoor BOBO » 06 maart 2011 21:43

Even naar een automaterialen zaak of iets dergelijks gaan en 2 componenten epoxy lijm halen voor kunstof dat moet denk ik wel lukken en anders mischien een kunstof plamuur?? (moet wel flexibel blijven)

M.v.g Erwin
Een expert is iemand die binnen een beperkt vakgebied alle mogelijke fouten heeft gemaakt.
BOBO
400cc

Berichtdoor hcq » 06 maart 2011 21:52

Bedankt voor jullie hulp. Kunststof lassen wil ik niet aan beginnen. Als het goed gelijmd is, zal je het bijna niet zien. Het is niet op zo'n opvallend plek.
Ik heb even gegoogeld naar epoxy lijm en ik denk dat ik het toch hiermee ga proberen. Heb morgen wat te doen:)

Ik heb nog nooit kunststof bewerkt en heb er geen verstand van :wtf:
Zal ik het dan verlijmen met een stukje kunststof aan de onderkant (meeverlijmen) of toch zonder proberen te lijmen? Die kappen zijn niet zo dik en ben benieuwd of het wel zonder kan.
hcq
50cc

Berichtdoor BOBO » 07 maart 2011 07:10

hcq schreef:Bedankt voor jullie hulp. Kunststof lassen wil ik niet aan beginnen. Als het goed gelijmd is, zal je het bijna niet zien. Het is niet op zo'n opvallend plek.
Ik heb even gegoogeld naar epoxy lijm en ik denk dat ik het toch hiermee ga proberen. Heb morgen wat te doen:)

Ik heb nog nooit kunststof bewerkt en heb er geen verstand van :wtf:
Zal ik het dan verlijmen met een stukje kunststof aan de onderkant (meeverlijmen) of toch zonder proberen te lijmen? Die kappen zijn niet zo dik en ben benieuwd of het wel zonder kan.

als er ruimte is zou ik wel een extra stripje er op lijmen is altijd net ven iets sterker.
suc6 ermee en foto's zijn welkom :D
Een expert is iemand die binnen een beperkt vakgebied alle mogelijke fouten heeft gemaakt.
BOBO
400cc

Berichtdoor 4 wieltjes » 07 maart 2011 16:57

PVC lijm versmelt de meeste kunststoffen,of anders een plaatje eronder popnagelen.
Niet mooier,maar wel vast.
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor DenniZ » 07 maart 2011 17:28

Tis een lastig soort plastic wat de chinezen gebruiken, althans dat heb ik ondervonden bij mijn Bashan. Ik heb het verlijmd met 2 componentenlijm voor plastic van Bison. Heb er wel een dun alu plaatje onder "gevormd" om de nodige houvast te verkrijgen.Zit nog steeds vast
Afbeelding Bashan BS7
DenniZ
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor hcq » 07 maart 2011 20:16

Ik was van plan om vandaag ermee aan de gang te gaan, maar geen tijd voor gehad. Was druk bezig met olie verversen (eerste keer). Zodra ik hiermee aan de gang ga, zal ik foto's maken en uploaden:)

Het is volgens mij echt geen gezicht om een popnagel in je kappen te hebben. Ik heb nog gekeken wat dat stukje van mijn kap kost en het valt erg mee. Het kost maar 20 euro. Ga het eerst proberen met epoxylijm en als hij dan nog losgaat, koop ik wel een nieuwe kap:)
hcq
50cc

Berichtdoor 4 wieltjes » 07 maart 2011 22:27

Voordat je ga lujmen.
De kunststof waar je kap van gemaakt is kan je geleidelijk aan verwarmen met een fohn.
Ik heb dat bij een vorige wrkgever voor mijn werk moeten doen om kappen te repareren.
Dus een optie is om het te fohnen(hoe vreemd het ook lijkt) met een verffohn.
Ik gebruikte toen als extra hechtmiddel kunststof van een zelfde soort,dat ik er op smolt.
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor LegalQuadDriver » 07 maart 2011 23:15

4 wieltjes schreef:Voordat je ga lujmen.
De kunststof waar je kap van gemaakt is kan je geleidelijk aan verwarmen met een fohn.
Ik heb dat bij een vorige wrkgever voor mijn werk moeten doen om kappen te repareren.
Dus een optie is om het te fohnen(hoe vreemd het ook lijkt) met een verffohn.
Ik gebruikte toen als extra hechtmiddel kunststof van een zelfde soort,dat ik er op smolt.

klink het zelfde als lassen
kheb het eens geprobeerd met een soldeerbout maar das wel lastig hoor
LegalQuadDriver
300cc

Volgende

Keer terug naar Chinees of geen trek?