waar te koop?

Algemene discussie, nieuwtjes etc. over de Bashan, JLA/Jinling, EGL, Spy, Shineray en andere Chinese quads. (Geen technische vraagstukken!)

Re: waar te koop?

Berichtdoor Draco » 25 feb 2011 15:16

ja nou als en helm niet goedgekeurd is moet je hem ook niet opzetten.

Is het zelfde en vreemd wijf naaien met en kapotte condoom je denkt is veilig maar achteraf ....

de rest vul je maar in
You Drive A What?
Draco
450cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor green » 25 feb 2011 15:44

Draco schreef:ja nou als en helm niet goedgekeurd is moet je hem ook niet opzetten.

Is het zelfde en vreemd wijf naaien met en kapotte condoom je denkt is veilig maar achteraf ....

de rest vul je maar in

Haha :lol: :lol: ja!!!
Bashan Bs 200s-7

Grtzzz Mr. Green :mrgreen:

[color=#00BF00]Want do'or de jaore heen blif Limburg onbetwis 't stj
green
350cc

Berichtdoor vince » 25 feb 2011 16:28

Ik ga zelf niet eens met een aldi helm op de motor wel op de quad,
ze hebben bijde een keurmerk toch voel ik me veiliger met mijn shoei of mijn nolan ondanks t E keurmerkje.
Geen keurmerkje hoeft niet te zeggen dat het een slechte helm is en wel een keurmerkje betekend voor mij ook niet dat het wel een goede helm is.
De productie datum zegt meer, b.v. een nieuwe helm van 4 jaar oud kan ook versleten zijn door uv licht .
vince
350cc

Berichtdoor green » 25 feb 2011 16:33

vince schreef:Ik ga zelf niet eens met een aldi helm op de motor wel op de quad,
ze hebben bijde een keurmerk toch voel ik me veiliger met mijn shoei of mijn nolan ondanks t E keurmerkje.
Geen keurmerkje hoeft niet te zeggen dat het een slechte helm is en wel een keurmerkje betekend voor mij ook niet dat het wel een goede helm is.
De productie datum zegt meer, b.v. een nieuwe helm van 4 jaar oud kan ook versleten zijn door uv licht .

Dat van de helm dat hij verslijt door uv licht heb ik nog nooit gehoord??? :think:
Bashan Bs 200s-7

green
350cc

Berichtdoor vince » 25 feb 2011 18:18

Levensduur helm
Er wordt gezegd dat de levensduur van een helm wordt bepaald door de kwaliteit van de buitenschaal en de mate waarin deze bestand is tegen UV-straling. Duurdere helmen met een glasfiber of kevlar buitenschil zouden hierdoor langer meegaan dan een goedkopere helm met een buitenschil van polycarbonaat. Dit is niet helemaal waar. De werking van een helm is voor een groot deel ook afhankelijk van de vulling. Door inwerking van zweet verliest de vulling een deel van de schokabsorberende eigenschappen. Hierdoor kun je stellen dat iedere helm (hoe duur dan ook) na drie tot vijf jaar aan vervanging toe is. Hoe lang precies, hangt van meerdere factoren af, zoals draagfrequentie, klimatologische omstandigheden (UV-straling, temperatuur, luchtvochtigheid), invloed van zweet en cosmetica, maar ook van het onderhoud. De thermoplasthelm zal wat eerder vervangen moeten worden, de duroplasthelm wat later.
Zoals gezegd bestaat de buitenschaal van een motorhelm uit polycarbonaat (of een andere kunststof) of glasvezel/glasfiber. Het nadeel van polycarbonaat zit in de beperkte houdbaarheid van de helm als gevolg van UV-straling. De buitenschaal wordt door de inwerking van zonnestralen langzaam poreus waardoor de werking van deze schaal grotendeels verloren gaat. Het valt niet precies te zeggen hoelang een polyarbonaathelm meegaat, maar meestal wordt een houdbaarheid van vier jaar aangehouden. Glasvezelhelmen kennen dit nadeel niet. Ook bij deze helmen geldt een maximale houdbaarheid als gevolg van slijtage door de werking van de elementen, maar de levensduur van de buitenkant van deze helmen wordt vaak op acht jaar gesteld. Kijk voor aankoop altijd even of de productiedatum in de helm staat. Deze is meestal in de buurt van het E4-keurmerk te vinden. Overjarige helmen hoeven niet veel slechter te zijn dan nieuwe, maar ze liggen soms al wel een tijdje in de vitrine. Dit geeft natuurlijk een goede reden om wat af te dingen.

Zoals gezegd verliest ook een duurdere helm ondanks de betere ouderdomsbestendigheid van de buitenschaal na verloop van jaren aan dempingskwaliteit van de binnenschaal. Een oudere helm komt losser om je schedel te zitten. Dit is niet alleen nadelig voor de beschermende werking en geluidsdemping, ook worden je nekspieren hierdoor meer dan normaal belast. Je zicht op de buitenwereld wordt minder scherp. Vooral in het donker is dit erg hinderlijk: doordat je vizier constant voor je ogen beweegt, worden lichtpuntjes plots vurige cirkeltjes die alles aan doen om je aandacht van de weg af te leiden. Dit gaat ten koste van je concentratie, waardoor je sneller vermoeid raakt.

Invloed op de levensduur van een helm heeft ook een goede opslag: koel, droog, zonder directe UV-inwerking. De meeste fabrikanten leveren met de helm een transporttas waarin je hem prima kunt opslaan.

Voor elke helm geldt: na een val niet meer gebruiken, ook zonder uiterlijke beschadigingen aan de helmschaal. Door slag- en stootinwerking kan de dempende stropor blijvend vervormen. De materiaalstructuur van buitenschaal en dempingselementen kunnen veranderen, verliezen hun vermogen om energie op te nemen en te verdelen.
vince
350cc

Berichtdoor green » 26 feb 2011 09:22

Weer iets geleerd wordt nog slim hier :lol: :lol: :thumbup:
Bashan Bs 200s-7

green
350cc

Berichtdoor Ronald.b » 26 feb 2011 23:07

ik heb een crosshelm gekocht bij easyparts.nl
super fijn helmpie, maar kijk wel even hoe groot je hoofd is:P
kan de helm nu niet meer vinden
koste toen
Bijlagen
helmet.jpg
helmet.jpg (180.71 KiB) 5181 keer bekeken
Bashan BS200s-7 (for sale)
Bugxter yamaha 400cc naar 1000cc
Mercedes c-klasse black series w202 (Overleden...)
Peugeot 106 rallye 1.3 (Sold)
Bashan BS250s-11b (Sold)
Quad 110cc Cobra 4t (Sold)
2x Pitbike 50cc (Sold)
Ronald.b
250cc

Berichtdoor sandhi,; » 01 maart 2011 19:10

en dan een hoes erover ;) heb ik ook Afbeelding
SPY F1/ZX6
sandhi,;
400cc