Quad onderhoud?

Algemene discussie, nieuwtjes etc. over de Bashan, JLA/Jinling, EGL, Spy, Shineray en andere Chinese quads. (Geen technische vraagstukken!)

Quad onderhoud?

Berichtdoor hcq » 22 feb 2011 23:24

Hallo allemaal..

Sinds vandaag ben ik de trotse eigenaar van een Loncin 250cc (street)quad. Ik heb 'm 2e hands gekocht met 460km op de teller. De vorige eigenaar is er er zuinig mee geweest. Alleen is er tot nu toe niks aan onderhoud gedaan.
Wat raden jullie mij aan om te doen, zodat ik nog zeker een paar duizend km kan maken zonder problemen?

Ik was in ieder geval van plan om alle moertjes vast te 'lijmen' met loctite. Verder wil ik zeker nog de olie verversen. Maar wanneer moet dan bijvoorbeeld de kleppen gesteld worden? Hier kan ik bijna geen informatie over vinden.

Alvast bedankt!
hcq
50cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Quad onderhoud?

Berichtdoor admin » 22 feb 2011 23:30

Geen idee, misschien zijn er leden die een zelfde bezitten?
Als het deze is http://www.q-trading.nl/jla-loncin-250cc-quad,6.html kun je een PB sturen naar Maarten van Q trading (nickname Q-trading), hij is heel behulpzaam voor leden van dit forum.
Afbeelding Greetz Admin
admin
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor bashanboy » 23 feb 2011 07:23

gewoon alles na kijken op speling, vloeistoffen checken, remblokken checken, bougiekleur checken. Zulke dingen allemaal ;) en waar dat laat doen? Bij mezelf :mrgreen:
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor dimpower » 23 feb 2011 15:41

:stupid:

ik rij ook met een loncin streetquad.begin met oliewissel.kleppen stellen eerste keer aan 500km.heb ik toch gedaan.eerste oliewissel was aan 300km.speling overal controleren.normaal zal je aan deze kmstand nog geen vinden.behalve waarschijnlijk op de stuurstang(als je stuur omhoog trekt).de moer onderaan komt makkelijk los.grootste probleem is dat je hem moeilijk kan aanspannen daar er geen plaats is om.anders weinig tot geen problemen met deze quad. ;)
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor dimpower » 23 feb 2011 15:42

ik rij met full synthetische olie 5w30.
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor pieteratv » 23 feb 2011 16:17

dimpower schreef:ik rij met full synthetische olie 5w30.

Is dat beter dan de gewone half synthetische 10W40 olie ??
pieteratv
350cc

Berichtdoor admin » 23 feb 2011 16:21

dimpower schreef::stupid:

ik rij ook met een loncin streetquad.begin met oliewissel.kleppen stellen eerste keer aan 500km.heb ik toch gedaan.eerste oliewissel was aan 300km.speling overal controleren.normaal zal je aan deze kmstand nog geen vinden.behalve waarschijnlijk op de stuurstang(als je stuur omhoog trekt).de moer onderaan komt makkelijk los.grootste probleem is dat je hem moeilijk kan aanspannen daar er geen plaats is om.anders weinig tot geen problemen met deze quad. ;)

Dimpower, heb jij misschien het handleidingsboekje van deze quad. Is het niet makkelijk om deze in te scannen zodat ik dez op het forum kan zetten
Afbeelding Greetz Admin
admin
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor dimpower » 23 feb 2011 18:54

ja ik heb de handleiding van de quad.maar ijn scanner doet het helaas niet meer.zal hem proberen in te scannen bij mijn schoonouders en mail hem zo vlug mogelijk door.tegen het weekend heb je die normaal.
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor dimpower » 23 feb 2011 19:00

10w40 is de voorgeschreven olie maar op aanraden van een vriend die motor en quad rijdt gebruik ik nu full synthetisch 5w30.de motor draait toch wel wat zachter,tikt minder en is vlugger op temperatuur.heb ook geen olieverbruik dus hou ik het bij deze.is inderdaad een stuk duurder dan die 10w40 maar voor die kleine hoeveelheid dat er maar in onze quadjes gaat ga ik daar niet op besparen. ;)
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor bashanboy » 23 feb 2011 19:49

ik reed (in mijn oude bashan :( ) op vol syntetische 0w40 olie en moet zeggen dat het verschil zelfs tijdens het rijden te merken was. hij kwam beter en sneller in zijn toeren en liep voor mooier en rustiger :)
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter

Volgende

Keer terug naar Chinees of geen trek?