shineray CB400

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: shineray CB400

Berichtdoor Sasa » 19 feb 2011 23:47

Ziet er weer proffesioneel uit Tim!
Zeer mooi gedaan!
Die uitlaat bochten Ou ik ff verwarmen met
wen brander voordat je gaat plooien. Vermindert
de kans op scheuren en breken.
Maar dat gaat jou wel lukken!
Je bent weer goed bezig Tim!!!
Project in aanbouw! Van 200cc naar 550CC een cilinder!!!
Sasa
150cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor Draco » 20 feb 2011 17:21

Ziet er netjes uit .

maar heb toch een vraagje

Je gaat nooit je achterveer op de laatste stand krijgen vanwege die verdikking of heb ik het mis?
You Drive A What?
Draco
450cc

Berichtdoor vince » 20 feb 2011 17:41

Ik vind de orginele dempers echt goed staan ik zou ze ook houden !Kun je niet beter de nerfbar om plooien inplaats van de uitlaatbochten ?
vince
350cc

Berichtdoor Tim » 21 feb 2011 12:54

Draco schreef:Ziet er netjes uit .

maar heb toch een vraagje

Je gaat nooit je achterveer op de laatste stand krijgen vanwege die verdikking of heb ik het mis?

Hey Draco,

Goed gezien :) laatste stand gaat net niet. Maar dan zou hij wel erg laag bij de grond komen vrees ik. Dus een probleem is het niet. Er zit trouwens nog een tweede bout in ter versteviging. Verder dan waar die nu zit geraak ik niet met de veer tenzij ik bovenaan een hoekje weghaal van de bevestiging. Maar het lukt zo wel zo...
"Horsepower. Is not measured by the size of your exhaust tip. Don't be a dickhead"
Tim
250cc

Berichtdoor Tim » 21 feb 2011 13:32

vince schreef:Ik vind de orginele dempers echt goed staan ik zou ze ook houden !Kun je niet beter de nerfbar om plooien inplaats van de uitlaatbochten ?

Hey vince, zou graag de nerfbars behouden zoals ze zijn. Zo sluiten ze beter aan op de achterste spatborden.
Ik ga de originele dempers voorlopig houden, vind ze er ook cool op staan. Probleem is dat die geen reet dempen :problem:
Ik ga de uitlaat bochten een klein beetje verder plooien zo is het probleem uit de baan met de nerfbars. Dan moet ik gewoon nog naar achter met de uitlaten. De dempers komen iets meer naar achter en hoger te staan. Ik ga vanavond es een foto nemen dan zie je het probleem beter.

Heb mij al afgevraagd of ik zelf niet voor wat meer demping kan zorgen door tussen schotten te plaatsen.

DSC06849.jpg
(145.37 KiB) 799 keer gedownload

Rood is zoals die nu staat, groen is de lijn hoe hij zou moeten komen.
"Horsepower. Is not measured by the size of your exhaust tip. Don't be a dickhead"
Tim
250cc

Berichtdoor fretje-pitbull » 21 feb 2011 13:48

ik zou een demper(s) van een andere motor erop steken, tussenshotten zijn begrenzing voor me :d
kdenk niet dat je dat wilt
fretje-pitbull
Moderator
Moderator

Berichtdoor Tim » 21 feb 2011 16:43

fretje-pitbull schreef:ik zou een demper(s) van een andere motor erop steken, tussenshotten zijn begrenzing voor me :d
kdenk niet dat je dat wilt

Een demper is sowieso een verlies in vermogen. Waarom denk je dat er op een racecircuit zoveel lawaai is?
Hoe meer je het geluid dempt hoe moeilijker de doorstroom wordt. Het is natuurlijk de kunst om een demper te construeren die zoveel mogelijk geluid dempt en zo weinig mogelijk doorstroom wegneemt.
Tim
250cc

Berichtdoor vince » 28 feb 2011 20:44

Ik denk als je weer een link pijpje tussen de 2 uitlaten kunt maken dat hij weer iets stiller wordt dan gebruik je bijde kanten weer om het geluid te dempen maar dat weet ik niet zeker.
vince
350cc

Berichtdoor Tim » 01 maart 2011 12:30

vince schreef:Ik denk als je weer een link pijpje tussen de 2 uitlaten kunt maken dat hij weer iets stiller wordt dan gebruik je bijde kanten weer om het geluid te dempen maar dat weet ik niet zeker.

Verdju, daar heb ik nog niet over nagedacht. :think: Er zit in alle geval 100% logica in. Aangezien hij nu stereo draait / 1 zuiger 1 demper. 1 zuiger 2 dempers zou idd wel eens een pak kunnen schelen.

Thanks vince!!!!! :clap:
Tim
250cc

Berichtdoor Tim » 05 maart 2011 20:19

Vandaag toertje weest bollen, alles gaat lekker vlotjes tot nu toe. Vind wel dat er behoorlijk wat onbalans zit in men linker voorwiel. Voordat ik men top es wil proberen zou ik graag eerst nieuwe voorbanden willen. Iemand een suggestie waar ik het beste ben voor nieuwe bandjes. Liefst in Belgie.
Heeft er iemand ervaring met scooterbanden van Maxxis vooraan?
Heb vooraan nog de originele velg zitten. Welke maat neem ik het beste?

K413.jpg
(71.45 KiB) 529 keer gedownload
Tim
250cc

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten