enquette over wildcrossen

Algemene discussie, nieuwtjes etc. over de Bashan, JLA/Jinling, EGL, Spy, Shineray en andere Chinese quads. (Geen technische vraagstukken!)

enquette over wildcrossen

Berichtdoor jasper-28 » 10 feb 2011 08:52

Beste quadrijders,

Als onderwerp van een stageopdracht zijn we de problemen rond wildcrossers in natuurterreinen in kaart aan het brengen. We verzamellen informatie bij Natuurbeheerders en bij verkopers en verhuurders van quads.
Maar het belangrijkste is volgens ons de ervaring van de rijder zelf.

Graag zouden we jullie reactie willen op de problemen die ontstaan door het rijden in Natuurterreinen.
Zoals hoge boete's, inbeslagname van het voertuig, grote controle acties etc. Zaken die het er voor de quadrijder niet leuker op maken om lekker een dagje te rijden.

Hier onder staat een vragenlijst. Graag zouden we van jullie zoveel mogelijk reacties terug verwachten op het volgende e-mail adres: enquette.quads@gmail.com. Uiteraad is een reactie in het forum ook welkom.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Gr. Jasper

Laatst bijgewerkt door jasper-28 op 10 feb 2011 13:02, in totaal 1 keer bewerkt.
jasper-28

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: enquette over wildcrossen

Berichtdoor Draco » 10 feb 2011 11:21

leuk al die vragen

maar de vraag van de meeste hier is

stel je eigen ook even eerst netjes voor ;)
You Drive A What?
Draco
450cc

Berichtdoor green » 10 feb 2011 11:42

:stupid: idd, dan vul ik dat wel in :D
Bashan Bs 200s-7

Grtzzz Mr. Green :mrgreen:

[color=#00BF00]Want do'or de jaore heen blif Limburg onbetwis 't stj
green
350cc

Berichtdoor admin » 10 feb 2011 12:21

Zoals hierboven al gemeld is , stel je even voor. Dan weten we tenminste met wie we van doen hebben. Ik denk dat je dan meer respons krijgt.Verder kun je voor de overzichtelijkheid beter wat ruimte tussen elke vraag laten. Je kunt je bericht wijzigen door op de wijzig button rechtsboven het bericht te klikken.
Greetz Admin
Afbeelding Greetz Admin
admin
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor jasper-28 » 10 feb 2011 13:01

Ik ben een student van de opleiding Bos en Natuurbeheer aan Hogeschool van Hall Larenstein in Velp.
Op het moment loop ik een stage bij stichting Probos in Wageningen. Naar aanleiding van een artikel in de bos reveu (Belgie) uit het voorjaar van 2009, waarin wordt ingegaan op de tegenstellingen tussen quadrijders en terreinbeheerders zijn we bij Probos ons gaan afvragen of er in Nederland ook zulke problemen zijn. Na wat rond bellen met natuurorganisaties blijkt dat er in Nederland ook vaak klachten binnen komen bij terreinbeheerders over wildcrossers en dat de mensen die rijden op quads klagen dat er nergens plek voor ze is.
Op dit moment zijn we in de fase van zo veel mogelijk informatie verzamelen. We kijken hoeveel quads er rondrijden in Nederland, waar de verkoop en verhuur bedrijven zitten, uit welke delen van het land de meeste klachten komen en de schade die zogenaamd wordt aangericht.
Het doel van Probos is, als kennis en innovatie centrum, problemen in kaart te brengen en bespreekbaar te maken.

Vanuit dit oogpunt heb ik een aantal post geplaatst op verschillende quad fora. We willen enkel een beeld krijgen van de huidige situatie. Op dit moment zijn alleen de problemen van beheerders bij ons bekend. De ideeen van quad rijders, hoe zij denken over de situatie, leven er ideeen over hoe het anders kan. wat zijn volgens hen de beste oplossingen enz. willen we ook graag weten.
Een paar jaar geleden hadden we de zelfde problemen met mountainbikers. Daar zijn nu speciale routes voor aangelegd en een stuk minder problemen.

De informatie die we krijgen zal uitsluitend gebruikt worden voor beeldvorming en vertrouwelijk worden behandeld.
Wij hebben er geen enkele baat bij quad rijders in een kwaad daglicht te plaatsen maar voor onafhankelijk onderzoek zijn altijd de meningen van twee partijen nodig.

Met vriendelijke groet,
Jasper
jasper-28

Berichtdoor 4 wieltjes » 10 feb 2011 17:26

Ik vind dat wildplassen niet beboet moet worden. :lol:
Ik vind het gewoon lekker.
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor bashanboy » 10 feb 2011 20:16

mijn vragenlijst heb je ;)
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter

Keer terug naar Chinees of geen trek?