Ik heb net mijn eerste quad aangeschaft, een tweedehands HSUN 200S. Ik ben vrij handig met mechanica en elektronica alleen heb nog nooit aan een quad/brommer/auto gesleuteld, dus het leek mij wel handig om mij te registreren op dit forum voor tips&tricks van echte kenners!
Aan de quad moet nog het een en ander verbouwd worden, want:
- Voorrem ontbreekt. Vanaf de wielen/remmen lopen kabels naar een splitter en vanaf daar ontbreekt de rest (kabel, remhendel etc.)
- Knipperlichten doen het niet. Hangen wat losse kabels maar zitten niet aangesloten.
- Alleen groot licht doet het. Normaal licht deed het eerst wel maar heeft het begeven na 3 dagen stil te hebben gestaan in de garage (vreemd!?!)
- KM-teller lijkt het te doen, display werkt en lampjes branden. Alleen het belangrijkst, het aangeven van de snelheid, doet het niet.
- Een plug (of hoe je dat ook mag noemen

- Er lijkt wat speling te zitten in de lagers van de rechter voorwiel. Hierdoor staat het wiel wat scheef op de weg.
- De quad reedt heel lekker vorige week, maar na het vervangen van een gebroken schakel uit de ketting valt de motor na starten steeds uit.
Oftwel, er moet nog even wat aan de Quad gebeuren voordat ik hier veilig de weg mee op kan. Als jullie nog handige adresjes voor onderdelen, reparatie/check-up, etc. weten, het liefst in de provincie Groningen, dan hoor ik het heel graag.
groeten!