Na een tijd niet echt bezig te zijn geweest met de quad, wil ik hem nu langzamerhand weer zomer-klaar gaan maken.
Nieuwe voorhanden, nieuwe bouten/moertjes, nieuw zadel ( aangezien de kat mijn zadel heerlijk vind in de gemeenschappelijke garage , en dus helemaal vol met gaatjes zit haha ) en alles grondig schoonmaken en invetten.
Alleen loop ik tegen het volgende probleem op.
De quad startte altijd wat moeilijker dan andere, moest eerst 2 keer gas geven, choke helemaal open, dan starten....en op het moment van starten me gas opentrekken haha.
Nu was ik dit een beetje zat en dacht dat het aan me afstelling van de carburateur lag.
Eerst lucht iets meer dicht gedraaid, toen iets meer open , toen op 1,5 slag open gezet.
Nu heb ik er wel een sportfilter op, bougie kleurt ziet er goed koffiebruin uit.
Alleen het enige hoe ik hem nu nog gestart krijg is....Powerfilter eraf hand tegen carb, klein kiertje openhouden en starten...zo warm laten draaien en dan loopt ie perfect stationair.
Maar dit alles wel met me accu aan de startkabels want hij trekt hem elke keer leeg.
Ik dacht dus dat hij teveel lucht kreeg doordat wanneer ik de opening van carb afkneep met mijn hand hij het dan wel deed, maar hoe ik hem ook afstel, krijg het niet voor elkaar.
Nieuw spruitstuk opgegaan en ook geen verschil, vonkt goed...ben ten einde raad.
Het is in ieder geval leuk om weer op het forum terug te zijn, heb heeeel wat berichten en verhalen terug moeten lezen zeg.
Sorry voor mijn hele lange verhaal, en de meeste die deze lap tekst zien staan drukken waarschijnlijk weer op backspace maar probeer het probleem zo duidelijk mogelijk aan te geven.
De groetjes van Steve