Help! Welke quad is geschikt?

Algemene discussie, nieuwtjes etc. over de Bashan, JLA/Jinling, EGL, Spy, Shineray en andere Chinese quads. (Geen technische vraagstukken!)

Help! Welke quad is geschikt?

Berichtdoor hubris » 29 nov 2010 00:22

Op verzoek van de admin stel ik mijn vraag ook even op de juiste plaats. Zoals ik hier al had gepost ben ik op zoek naar een quad om mijn rc helikopter en/of vliegtuigen te kunnen vervoeren.

Kort herhaald; mijn reden om voor een quad te kiezen in plaats van een auto zijn met name de (maandelijkse) kosten. Als student heb ik het nu eenmaal niet zo heel breed.

Dus ik ben enthousiast 't internet op gedoken en heb eens even flink gezocht op Speurders en Marktplaats. Als snel bleek echter dat er z
Quad gezocht!
Voorkeur: >50cc met kenteken voor een lief prijsje!
hubris
100cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Help! Welke quad is geschikt?

Berichtdoor fretje-pitbull » 29 nov 2010 09:26

ik denk dat roonroon z'n quad daarvoor ook veel gebruikte
dat was een shineray stixe met een koffertje langsachter erop gekocht door een forumlid van hier
fretje-pitbull
Moderator
Moderator

Berichtdoor hubris » 29 nov 2010 22:11

Oeh, dat klinkt wel interessant, want ik ging er eigenlijk een beetje vanuit dat ik bij een ATV / Utility quad uit zou komen als ik iets wil met een stevig rek of grote koffer. En dan moet ik meteen weer inleveren op zaken als snelheid en brandstofverbruik.

Zijn op alle 'racemodellen' ook degelijke (achter)rekken te maken dan? En zijn er speciale punten waar ik op moet letten als ik ga kijken naar een tweedehands quad? Onderdelen die duur zijn om te vervangen als ze versleten zijn enzo.. Want gezien mijn beperkte budget kom ik natuurlijk al snel bij de 'afdankertjes' terecht..
Quad gezocht!
hubris
100cc

Berichtdoor DenniZ » 29 nov 2010 22:37

Bij racemodellen kun je natuurlijk van alles achterop knutselen. Alleen hoe mooier het moet worden des te meer geld het gaat kosten. Heb zelf een BS7 Bashan met een koffertje van action (5 euro) op het rekje gemonteerd.
Ik denk gezien je budget, je in dit soort quadmodellen terecht komt. En die hebben natuurlijk wat werk nodig. Onderdelen zijn goedkoop en makkelijk verkrijgbaar. Eerste vereiste is wel 2 rechter handen..
Verder moet je gewoon de zoekfunctie gebruiken op dit forum, dan vind je de antwoorden op je vragen vanzelf.
Afbeelding Bashan BS7
DenniZ
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor hubris » 29 nov 2010 22:53

Hoewel ik momenteel nog de kennis heb van een visstick (op het gebied van motoren/auto's/quads), ben ik niet bang om mijn handjes vies te maken en het een en ander te leren en proberen. Dus als het frame er tegen kan om wat gewicht (max zo'n 20 kilo) achterop te dragen, dan komt dat vast wel goed :)

Zijn alle quads trouwens geschikt om met 2 volwassenen op te zitten? Of zijn de zittingen daarvoor te klein?
Quad gezocht!
hubris
100cc

Berichtdoor dimpower » 30 nov 2010 15:02

er staat hier op het forum een quad te koop die aan je eisen kan voldoen.kijk maar eens bij te koop.Daar vindt je de strrtquad van Woldbeater.naar ik gelezen heb mag hij weg voor 1000euro.is van 2009 en weinig kms.is een tweezitter en met de verplaatsing van het achterlicht dat woldbeater heeft gedaan kan je wel iets fabriceren van een trekje indien je ook die ruggesteun afhaald.is een hele leuke quad.rij met dezelfde maar dan met de brede achteras.quad mag 185kg dragen in totaal.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor Draco » 30 nov 2010 17:00

stixe rijdt ook goed met 2 man ;)

of ja en man 1 vrouw wil geen kerel achterop ;)
You Drive A What?
Draco
450cc

Berichtdoor fretje-pitbull » 30 nov 2010 17:06

quote="Draco"]stixe rijdt ook goed met 2 man ;)

of ja en man 1 vrouw wil geen kerel[ achterop ;)[/quote]
:lol:
fretje-pitbull
Moderator
Moderator

Berichtdoor hubris » 01 dec 2010 00:05

Draco schreef:stixe rijdt ook goed met 2 man ;)

of ja en man 1 vrouw wil geen kerel achterop ;)

Jij snapt 't helemaal! Hier komt er ook geen kerel achterop hoor, alleen mijn vriendinneke Afbeelding

Wat ik me nog wel afvraag is hoeveel jullie ongeveer kwijt zijn aan onderhoud van je quad. Is daar een richtlijn voor te noemen? En bijvoorbeeld APK, moet een quad (met autokenteken) daar ook aan voldoen?

Aangezien ik geen schuur/garage/berging/oid heb zal het waarschijnlijk wel zo zijn dat de quad altijd buiten moet staan. Levert dit, behalve voor de accu, nog bijzondere problemen op?
Quad gezocht!
hubris
100cc

Berichtdoor admin » 01 dec 2010 00:15

Let op de toelatingspapieren of je er met 2 personen op mag.
Op bijvoorbeeld de BS7 mag je officieel maar met 1 persoon rijden.
Afbeelding Greetz Admin
admin
Site Admin
Site Admin

Volgende

Keer terug naar Chinees of geen trek?