koel probleem

koel probleem

Berichtdoor johneke » 26 aug 2010 11:59

halo allemaal ik heb even een vraagje ik heb de quad eindelijk helemaal heel en alles werkend dus ik ga net een stukje rijden en wouwww dit is niet normaal dat ding naait eruit!!!! maar nu begon hij te roken bij de radiateur dop daar komt koelvloeistof uit en hij spuit heel het expansievaatje vol het lijkt wel of de druk te hoog is kan dit?.
nu zag ik ook dat mijn ventilator niet draait hoort die vanaf dat je het contact aanzet niet te draaien? waar zit het probleem en is dit normaal dat elke keer heel het expansievat vol komt?
alle slangen worden heet en ook de radiateur. iemand ideeen?
alvast weer bedankt voor de hulp
johneke
50cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: koel probleem

Berichtdoor bashanboy » 26 aug 2010 14:12

komt er misschien ook veel witte rook uit de uitlaat? Zo ja, dan het een kapotte koppaking.
Zo nee, dan kan het de thermostaat zijn of slecht ontlucht ;)
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor johneke » 26 aug 2010 15:33

nee geen witte rook en de slangen worden heet en de radiateur ook dus de thermostaat laat de vloeistof wel door,ik heb de ventilator doorgemeten en die is kapot dus die heb ik besteld.
maar door de rijwind moet ie toch voldoende koelen als je rijd niet?
nu is net dat plastic aftapboutje eraf geknalt dus de drok lijkt te hoog.
komt dat door dat de dop mischien niet goed is dat ie niet onder druk staat en dat het water dan gaat koken?
ik vind het zo raar dat het expansievat zo vol komt.
nu moet de radiateur er weer af om dat plastic boutje wat is afgebroken eruit te halen en ik zal hem eens goed doorspoelen.
iemand tips?
ook loopt ie stationair te hard maar als ik aan dat schroefje draai met dat veertje gebeurd er niets mischien de gaskabel te strak?
johneke
50cc

Berichtdoor bashanboy » 26 aug 2010 16:43

beweeg is wat met je gaskabel en kijk of het toerental veranderd ;)
als de druk weg valt gaat de koelvloeistof idd koken.
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor bmw5s » 27 aug 2010 20:48

hee heb zelfde probleem
me expansievat schiet ook vol en als ik dop los draai van radiateur spuit er wat kvs uit want alles staat onder druk :?
Dat roken bij je radiateur is waarschijnlijk gewoon koelvloeistof die je heb gemorst en die nu op buitenkant radiateur zit. Kvs is gemaakt om snel warmte op te nemen en af te geven dus verdampt het ook sneller.
Dus daar hoef je geen zorgen om te maken dat gaat vanzelf keer over als er geen kvs meer op je radiateur zit.
Je koelvin probleem had ik ook deed het ook niet meer. ook nieuwe besteld, deed het nog steeds niet beetje met draadjes bij spanningsregelaar lopen shorren en toen deed hij het gewoon weer ;) chinese logica.
Heb zelf als ik even aan het rijde ben hem uitzet (daarna met moeite weer start) komt er eve paar seconde witte rook uit.(motor is ondertusse warm dus daardoor kan niet komen) Als ik me oor bij het blok hou hoor ik ook vage klappen, dus ben idd bang dat er ergens koppakking lek is en dat hierdoor beetje bij beetje kvs lekt in het verbranding systeem. Kan het hierdoor ook komen dat de leidingen op druk worden gezet door dit lek? En dat hierdoor me kvs systeem niet te ontluchte valt? Ik vind het zelf een redelijke redenatie en ga er morgen mee aan de slag :lol:
Iemand opmerkingen op dingen die ik mssn fout zeg?
Zo dat was me het verhaaltje wel
Groetuuu :D :D
bmw5s
350cc

Berichtdoor johneke » 03 sep 2010 12:32

zo vandaag mn nieuwe ventilator binnen uit china net het pomphuis geopend en al het water eruit gelaten alles weer gemonteerd,die roze antivries erin.
en toen laten lopen en ontlucht.
hierna ben ik lekker de bossen in gecrost eindelijk en hij deed het perfect geen koelvloeistof in het expansie vat niks.
heb een aardig eindje gereden dus hij is eindelijk goed.
ook het hoge stationair is opgelost de kabel stond te strak.
nu dus lekker crossen maar!!!
iedereen bedankt voor het meedenken.
johneke
50cc

Keer terug naar Motor/Koppeling/Olie/koeling