Quad voor superleek

Algemene discussie, nieuwtjes etc. over de Bashan, JLA/Jinling, EGL, Spy, Shineray en andere Chinese quads. (Geen technische vraagstukken!)

Quad voor superleek

Berichtdoor ralphquad » 08 aug 2010 21:35

Beste medequadders! :)

Na een tijdje te hebben meegelezen om info over quads op te doen heb ik me toch maar aangemeld om specifiek vragen te kunnen stellen.
Mijn naam is Ralph en ik kom uit Limburg (Echt) , ik ben 1m93 en wil graag een quad aanschaffen.
Het grappige is dat ik er nog nooit op gereden heb (ga er binnenkort een huren voor een dag), dus ik weet er ook totaal niks van die dingen vanaf.
Nu wil ik dus een quad aanschaffen voor puur weggebruik. Liefst zo snel mogelijk, maar de acceleratie vind ik het belangrijkst!
Hij is dus voor op de weg puur om mee te spelen. Als ik me verveel pak ik de quad en ga ik door de straten scheuren (wel verantwoord!) en af en toe een stukje over de grote weg richting mijn ouders.
Nu zie ik van die nieuwe chinese quads voor weinig geld met 250 en 300cc. Uiteraard ken ik de meningen over die dingen en die neem ik dan ook graag aan. Op zich zouden het leuke dingetjes zijn maar je moet er zelf veel aan sleutelen en juist daarvan heb ik totaal geen kaas gegeten.
Ik zou het wel graag willen leren!
Kunnen jullie mij ook het verschil in cc's uitleggen aub?
Ik ken mezelf en ben bang dat als ik een 250cc koop (bijv raptor of Shineray Stixe) dat ik na 3 weken al roep dat ik een snellere wil met meer power. Of is 250cc redelijk snel? Ik zie hier wel eens iemand door de straat vliegen die op 2 wielen door de bocht komt en binnen 4 seconden al aan de andere kant van de straat is! Dat ding maakt een hels zwaar kabaal en is megasnel (overigens rijdt die gast als een idioot en ik hoop dat ze hem oppakken want in dit soort straten s dit onverantwoord).
Maar wat voor machine met hoeveel cc zou dit zijn? Zo'n machine is wel wat ik zoek.
Is dit in mijn geval dan wel verantwoord omdat ik nog nooit quad gereden heb?
Help me met het uitkiezen aub haha. Budget is maximaal 3000 euro, meer wil ik er niet aan uitgeven omdat het puur een speeltje is. Omdat het me erg gaaf lijkt op zo'n quad te rijden. Heb ik al jaren en nu dus ga ik er ene kopen.

Wonen er nog meer mensen in Limburg? mss in de buurt van echt? En die ook nog eens contact willen leggen?
Alvast bedankt voor de reacties!
ralphquad

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Quad voor superleek

Berichtdoor vince » 08 aug 2010 21:48

(en af en toe een stukje over de grote weg richting mijn ouders) bedoel je snelweg?
vince
350cc

Berichtdoor ralphquad » 08 aug 2010 22:27

nee gewoon rijksweg waarj e 80 mag. Alleen doe ik dat liever niet met constant hoge toeren omdat dat niet gezond voor het blok is lijkt me.
ralphquad

Berichtdoor fretje-pitbull » 08 aug 2010 22:54

yup 250cc is genoeg voor te leren rijden
ben je anders iets snels gewend? en heb je een probleem dat een andere je voorgaat in het optrekken? en hoe is jou rijstijl?
fretje-pitbull
Moderator
Moderator

Berichtdoor ralphquad » 09 aug 2010 08:09

Mijn rijstijl is altijd verantwoord! Wel lekker pittig. Ik word idd niet weggetrokken door een ander haha.
Om mee te beginnen lijkt en 250 idd ok, maar ik ken mezelf. Met autos ging ik ook van een calibra meteen naar een chrysler300 en nu is die ook weer te traag.
Auto moet bij mij ook minimaal 300pk hebben. Uiteraard rij ik altijd verantwoord, maar af en toe lekker scheuren en spelen door de straten.

Punt is dat ik ook niks van sleutelen afweet.

Wonen hier nog meer mensen in limburg? mss eens leuk om contact te leggen.
ralphquad

Berichtdoor fretje-pitbull » 09 aug 2010 09:24

en de hsun 350? zou dat niets zijn?
of de 450? ze zijn wel iets duurder maar ze gaan vlugger ook
fretje-pitbull
Moderator
Moderator

Berichtdoor ralphquad » 09 aug 2010 09:36

waar koop je zo'n hsun dan? ik kan ze nergens vinden.

Iemand raadde me nog een raptor of een banshee aan, zit daar verschil in met die hsuns? Zijn ook beide 350 geloof ik.
Waar koop je die hsuns?
ralphquad

Berichtdoor bashanboy » 09 aug 2010 09:41

voor 3000 euro ga je niks vinden van a-merken met veel kracht.
dus je kunt lekker bij de chineesjes blijven ;)
de shineray stixe 250 en bashan bs250-11b zijn binnen jou budget en kun je er nog aan sleutelen naar jou smaak ;)
de Bashan BS300S-18A valt net boven jou budget maar is wel 300cc en is gemaakt voor de weg ;)
ik woon in noord-brabant onder breda maar er zijn er ook genoeg in limburg die jou willen helpen met sleutelen hoor ;)
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor fretje-pitbull » 09 aug 2010 09:59

ik ben bang dat je het vermogen van zo'n 250 te rap gaat gewoon zijn
of je steekt er met de tijd iets snellers in ;)
fretje-pitbull
Moderator
Moderator

Berichtdoor china-freak » 10 aug 2010 12:51

welkom , ik kom zelf uit vaals ;) en voor jouw is het ook niet ver voor over de belgiese grens , dus kijk op kapaza , ik zelf heb mijn gele bashan LTZ :P uit belgie gekocht voor 3200 ;) met kenteken , moet je aleen dan nog invoeren hier , en dat licht aan bouwjaar. dus kijk dan eens op kapaza.be ;)
kijk niet naar het merk quad maar kijk naar de quadrijder.
china-freak
450cc

Volgende

Keer terug naar Chinees of geen trek?