jongens help!!

Re: jongens help!!

Berichtdoor pieteratv » 09 jul 2010 20:00

Het kan de carburateur zijn, kijk of deze geen valse lucht trekt en je kan proberen om het ringetje van je gasnaald lager te zetten zodat ie wat meer benzine krijgt.
pieteratv
350cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor fred » 09 jul 2010 22:05

psycho schreef:hallo

ik heb net een weekje een stixe 250, mooi dingetje! bevalt me allemaal
best maar nu zit ik met een paar dingen, km teller begint elke keer opnieuw met tellen van de totale kilometers?
je hebt ODO en TRIP naja en alle 2 doen ze hetzelfde. en mijn 2e vraag is, ik reed laatst rond de 60/70 niks raars begint hij ineens te stotteren dus ik zet hem aan de kant en ff kijken naja niks hangt los of wat dan ook! nou ik wilde hem starten, doet hij helemaal niks meer en hij was gewoon 80 graden ongeveer. toen hij was afgekoeld starte ik hem weer en reed terug naar huis,, en onderweg begon hij weerte stotteren en uit te vallen.
dus weer het zelfde liedje met afkoelen enzo, nou ik heb nu nieuwe bougie, bougiedop koelvloeistof op peil gebracht, olie nagekeken maar dat is allemaal goed. ik heb wel verstand van brommers en auto's maar ik denk misschien komt dat heel vaak voor bij wokkie's dus vraag ik het de experts;) en mijn laatste vraag is, mijn wielen hobbelen ook zoals ik vaak op het forum lees maar wat moet ik daar nou aan doen moet ik nieuwe banden van een knap merk? zo ja welke banden raden jullie mij aan en waar kan ik die kopen? of moet ik hem laten balanceren of uitlijnen? ik zelf kan dat iig niet.

nou ik heb me hart gelucht, ik hoop dat jullie wat antwoorden op mijn vragen hebben!
alvast bedankt.

Psycho!!

misschien trekt de tank vacuum. ik weet niet wat voor een tank dop jij hebt maar die van mij is er een zonder ontluchtings slangetje en ik had ook zoiets , heb een heel klein gaatje in de tank dop geboord en probleem opgelost!

groeten
fred
300cc

Berichtdoor psycho » 09 jul 2010 23:15

pieteratv schreef:Het kan de carburateur zijn, kijk of deze geen valse lucht trekt en je kan proberen om het ringetje van je gasnaald lager te zetten zodat ie wat meer benzine krijgt.

oke maar kan dat ineens gebeuren? want ik rijd er al een klein weekje op zonder problemen, en me bougie kleur is goed? dus als hij te weinig benzine krijgt heb je dan geen zilvere kleur op je bougie? ik zal de carb er is afhalen.
maar je bedoelt gasnaald zo erin zetten dat hij meer krijgt? ik heb zo'n carb nog nooit uit elkaar gehad..

bedankt!
psycho
150cc

Berichtdoor psycho » 09 jul 2010 23:19

fred schreef:
psycho schreef:hallo

ik heb net een weekje een stixe 250, mooi dingetje! bevalt me allemaal
best maar nu zit ik met een paar dingen, km teller begint elke keer opnieuw met tellen van de totale kilometers?
je hebt ODO en TRIP naja en alle 2 doen ze hetzelfde. en mijn 2e vraag is, ik reed laatst rond de 60/70 niks raars begint hij ineens te stotteren dus ik zet hem aan de kant en ff kijken naja niks hangt los of wat dan ook! nou ik wilde hem starten, doet hij helemaal niks meer en hij was gewoon 80 graden ongeveer. toen hij was afgekoeld starte ik hem weer en reed terug naar huis,, en onderweg begon hij weerte stotteren en uit te vallen.
dus weer het zelfde liedje met afkoelen enzo, nou ik heb nu nieuwe bougie, bougiedop koelvloeistof op peil gebracht, olie nagekeken maar dat is allemaal goed. ik heb wel verstand van brommers en auto's maar ik denk misschien komt dat heel vaak voor bij wokkie's dus vraag ik het de experts;) en mijn laatste vraag is, mijn wielen hobbelen ook zoals ik vaak op het forum lees maar wat moet ik daar nou aan doen moet ik nieuwe banden van een knap merk? zo ja welke banden raden jullie mij aan en waar kan ik die kopen? of moet ik hem laten balanceren of uitlijnen? ik zelf kan dat iig niet.

nou ik heb me hart gelucht, ik hoop dat jullie wat antwoorden op mijn vragen hebben!
alvast bedankt.

Psycho!!

misschien trekt de tank vacuum. ik weet niet wat voor een tank dop jij hebt maar die van mij is er een zonder ontluchtings slangetje en ik had ook zoiets , heb een heel klein gaatje in de tank dop geboord en probleem opgelost!

groeten

jah ik heb een dichte dop dus zonder slangetje of gaatje of ook maar iets..
dus klein gaatje prikken voor ontluchting zeg maar en dan zou het door moeten stromen? maar dan zou hij dat toch ook al eerder hebben gehad? want ik heb me benzinekraan er tussen uit gehaald, wat ook niet werkte maar toen die eraf ging goot er heel snel een zoot benzine uit dus ik
denk dat de benzine wel genoeg doorstroomt, ik heb zelf zo'n idee dat het niet aan de benzine of ook maar iets ligt. ik denk eerder iets met de kleppen ofzo dat die te strak staan en dat ze dan uitzetten door de warmte en dan niet goed sluiten en openen. dat zou mooi zuur zijn want dan zit ik vanaf nu 3 weken zonder quad. ik ga ff een gaatje maken in de tankdop? kijken of het werkt!

Psycho
psycho
150cc

Berichtdoor DenniZ » 10 jul 2010 14:46

Gaatje hoort al aanwezig te zijn. Als je de standaard grijze bashan tankdop hebt. Is wel een veelvoorkomend probleem dat deze verstopt is en daardoor vacuum veroorzaakt.
Afbeelding Bashan BS7
DenniZ
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor psycho » 10 jul 2010 18:28

gasten!

hardstikke bedankt voor de hulp,, heb nu zo'n crosser
tankdop erop en hij rijd weer perfect!
ik spreek jullie!

deze kan dus close..

Psycho