Op timing zetten is opzicht niet zo'n probleem, wanneer de zuiger in BDP staat moeten de kleppen op tuimelen staan. Dit het punt na het openen van de inlaat klep en voor het openen van de uitlaat klep. Met een beetje geluk staat hier een merktekentje op voor het fijne afstellen.
Ik heb met wat gepriegel de nokas weten te verstellen. Alleen ben ik bang dat hij nu een halve slag verkeerd staat. De bougie is nat en vonkt maar hij doet het niet en hij klinkt ook raar uit de uitlaat, hij ploft. Dus daarom denk ik dat ik niet op de compressieslag zat met monteren. Ik had geen zin meer dus na het weekend maar weer eens kijken.Ik heb vanmorgen een quad voor mezelf gekocht dus daar ook maar eens aan sleutelen.( zie ander topic )
Eindelijk, hij doet het weer. Na tig keren de distributie te hebben verzet en te hebben gecontroleerd bleek het spietje van het vliegwiel gebroken te zijn en stond het vliegwiel bijna een halve slag verkeerd op de krukas. . Dan kan je lang blijven zoeken voordat ie het weer doet. Voor