bmw5s schreef:Hallo Pim,
Je komt het meest te weten door gewoon wat aan de slag te gaan. onstekings kap eraf halen is helemaal geen probleem. alle boutjes eruit halen ook degene achter tandwielkapjes. Als je deze allemaal los heb zit de kap wellicht nog wat klem wat de startmotor ivm afdichtingrubber die hem tegenhoud. schroevendraaier ertussen en beetje wrikken.
Dan gewoon gaan kijken of je iets kapot ziet. Als je iets niet ziet hoeft het heus niet meteen kapot te wezen. Al die dingen die jij noemt met je contact slot etc zullen heus nog wel intact wezen. Het is meestal gewoon een klein dingetje.
Maar wat jij zegt, hij viel tijdens het rijden gewoon uit. Hoorde je nog een kapotgaan geluid ergens onder je? een klap ofzo. En viel hij in een keer uit of met zon whaaoooooop.
Als je vervolgens nog niets heb gevonden alle aansluitingen eens checken en vervolgens de stroom eens gaan doormeten.
En wat gebeurt er nu als je hem start? hoor je helemaal niks ook niet bij de startrelais? wel verlichting etc? dat de stroomkring nog wel intact is.
laat maar wat horen. fotos erbij helpt wel![]()
Als ik nu start hoor ik de startmotor draaien, ik merk dat er compressie is en als ik de gas open zet tijdens het starten hoor ik het geluid anders worden. Net zoals dat altijd was; alleen start hij nu niet.
Tijdens het rijden heb ik niets gehoor wat te beschrijven was als een "kapotgaan" geluid. Viel gewoon uit!
Ik heb al heel veel doorlopen, alleen die kap van de ontsteking er nog niet afgehad. Binnenkort dus eens ff eraf trekken.
Als iemand nog ideeen heeft; let me know!
Alvast een fijne jaarwisseling.
Groeten van Pim