Ben ondertussen weer wat verder.

Afgelopen dagen met die epoxylijm bezig geweest. Werkt best goed. Is erg stevig en vult ook redelijk. Alleen niet overal helaas aangezien de groeven best diep zijn op sommige plaatsen. Maar dat kan misschien met wat plamuur netjes afgewerkt worden voordat het wordt gespoten. Het is in ieder geval al stevig genoeg nu. Maar wat stinkt dat spul zeg, gelukkig heb ik toen zo'n gasmasker gekocht.

Dan vandaag geprobeerd de accu's weer in alle behuizingen te zetten. Dimy, helaas zijn je lintjes toch net wat te dik (0,9mm). Maar kreeg hier vandaag toevallig een pakketje en daar zaten wat smallere lintjes op (0,65mm).

Waren 2 lintjes met precies de juiste lengte voor 4 stukken uit te halen.

In de grootste en de kleinste behuizing lukte het perfect zonder iets te hoeven aanpassen. Bij die grotere waar er 6 in passen heb ik bovenaan bij de accu's een stukje eruit gevijld. Die plastic behuizing is toch dik genoeg en dat bovenste gedeelte steekt nogal uit op ze allemaal. Natuurlijk wel eerst even alles afgeplakt. Per ongeluk kortsluiting maken met de vijl lijkt me echt geen pretje.

Maar lukte goed, en lintje past in die behuizing nu ook goed, accu is met beetje kracht nog goed eruit te krijgen.

Maar dan die behuizing met die hoek erin. Ben hier vanaf het begin al mee aan het klooien geweest en natuurlijk zat het nu ook weer tegen. Zonder lintjes past het allemaal maar net. Was niet genoeg plaats voor dus ook weer heel wat weg gevijld aan de bovenkant van de accu's zodat er meer ruimte is. Maar helaas zit het probleem hier niet bovenaan maar beneden in de behuizing. Hier is gewoon totaal geen plaats meer voor een lintje en kan daar ook niks weg gaan vijlen op de accu's. Dus wat ik hier nu weer mee moet.. geen idee. Heb ze voorlopig even zonder lintje erin zitten. Kan ze nog wel eruit krijgen door de behuizing op de kop te houden maar dit werkt natuurlijk niet als het eenmaal op de quad zit gemonteerd.

Iemand ideeën misschien? Moet dus onderaan aan de binnenkant ergens 1,3mm bij komen op de een of andere manier.

Geen zin om weer die hele behuizing uit elkaar te trekken en de platen verder naar buiten te zetten. Of een nog smaller lintje zien te vinden maar dan heb ik toch echt iets van 0,1 of 0,2 mm nodig wat toch stevig genoeg is.
Voor de rest vandaag ook even de 'gas'kabel op de potentiometer gemonteerd. Is maar even een tijdelijke oplossing. Ik ga hier nog wat beters voor maken, en steviger natuurlijk (en niet van hout

). Wou alleen even kijken wat nou de beste manier is om die kabel te bevestigen. Heb nu gewoon een boutje erdoorheen die ik voor een deel door midden heb gezaagd. En daar dan weer een moertje op. De kabel kan nergens naartoe zo en het werkt perfect. Alleen het plaatje voor de kabel te kunnen stellen buigt nogal mee maar is voorlopig even geen probleem. Komt dus wel wat stevigers voor.

Maar het principe is goed en zo zal het denk ik dus ongeveer gaan worden. Dit zal dan ook nog in een behuizing worden geplaatst zodat er geen vocht of vuil bij kan komen.

Nu is het maar even wachten op die steunen voor de controller, als het goed is zullen deze woensdag klaar zijn en zal ik de controller ook eindelijk op het frame kunnen bevestigen.
Verveelde me ondertussen ook nog een beetje dus heb de controller helemaal nagetekend in Sketchup.

Best goed gelukt vind ik.

Krijg het alleen niet zo glimmend dus is beetje erg grijs.

Dat was het dus weer voor vandaag.