Bashan 200S-7

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: Bashan 200S-7

Berichtdoor spides89 » 16 jun 2012 08:08

Remq schreef:Ik heb er geen problemen mee maar ik vind het altijd gezellig :think: vind bijna alles gezellig :lol:
Wij hebben ook samen een quad gekocht dus ja dan is het wel zo elk samen rij ook wel alleen ...

En als je beetje knappen coureur heb hoef je niemand in de gaten te houden alleen het verkeer..

Maar jij hebt een Loncin toch? Ga je daarmee ook het bos in?
spides89
300cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor spides89 » 16 jun 2012 08:13

Peanut schreef:Toch maar s daar kijken. Brengt ook weer herinneringen boven.
Word dus eens een ritje Heerenveen Havelte

Laat maar even weten wanneer je van plan bent heen te gaan. Dan kom ik ook ff! Ben wel benieuwd naar zo'n 450 :D
spides89
300cc

Berichtdoor DexterXL » 16 jun 2012 08:17

spides89 schreef:Op de straat heb ik ook geen moeite om alleen te rijden. Maar als ik naar Havelte ga, heb ik op zich graag iemand bij me. Stel je voor dat de quad er mee stopt. Dan heb je mooi last in dat terrein. Ik kwam tijdens het rijden 1 keer flink vast te zitten. Ik had het zweet flink uit staan toen ik hem eindelijk los had :P

Daar heb je wel een goed punt....
wat betreft het rijden met een streetquad in het zand, ja het kan, maar verwacht
geen super grip, hij glijd wel makkelijk, en straks met mijn nieuwe achterbanden
zal het een stuk beter gaan, maar door de lange achterbrug is hij vrij log in de
handelbaarheid
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
DexterXL
500cc
500cc

Berichtdoor spides89 » 16 jun 2012 08:22

DexterXL schreef:
spides89 schreef:Op de straat heb ik ook geen moeite om alleen te rijden. Maar als ik naar Havelte ga, heb ik op zich graag iemand bij me. Stel je voor dat de quad er mee stopt. Dan heb je mooi last in dat terrein. Ik kwam tijdens het rijden 1 keer flink vast te zitten. Ik had het zweet flink uit staan toen ik hem eindelijk los had :P

Daar heb je wel een goed punt....
wat betreft het rijden met een streetquad in het zand, ja het kan, maar verwacht
geen super grip, hij glijd wel makkelijk, en straks met mijn nieuwe achterbanden
zal het een stuk beter gaan, maar door de lange achterbrug is hij vrij log in de
handelbaarheid

Op zich is is weinig grip niet heel erg. Alleen zul je wel gang moeten houden :P. Staat een street quad niet veel lager als een bashan bijvoorbeeld? Want dan heb je wel een probleem. Ik zal van de week eens wat foto's maken van het terrein in Havelte. Ik denk persoonlijk namelijk dat je er met een lage quad gewoon niet doorheen komt.
spides89
300cc

Berichtdoor Remq » 16 jun 2012 08:52

spides89 schreef:
Remq schreef:Ik heb er geen problemen mee maar ik vind het altijd gezellig :think: vind bijna alles gezellig :lol:
Wij hebben ook samen een quad gekocht dus ja dan is het wel zo elk samen rij ook wel alleen ...

En als je beetje knappen coureur heb hoef je niemand in de gaten te houden alleen het verkeer..

Maar jij hebt een Loncin toch? Ga je daarmee ook het bos in?

Haha als je bos had hiero ...had ik het wel gedaan maar je je hebt hier niet zoveel waar je door heen kan rijden het meest offroad wat wij kunnen is gras of bouwplaats ...maar we hebben niks in ons dorp.....
Wie vraagt is een dwaas voor 5 minuten, wie niet vraagt blijft altijd een dwaas
Remq
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor DexterXL » 16 jun 2012 12:18

in het algemeen staan de streetquads een heel stuk lager dan bv een Bashan,
waar ik met mijn vorige Bashan wel over een pad kon, kan ik dat met de Madmax
niet meer, ik loop er op vast, de 1e keer reed ik heel rustig, dus had het snel
door tot hoe "hoog" ik kan gaan :lol:
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
DexterXL
500cc
500cc

Berichtdoor spides89 » 21 sep 2012 08:22

Het heeft even geduurd. Maar ben inmiddels afgestudeerd en druk geweest met mijn onderneming :).

Maar goed er zijn ook weer wat dingen aan de quad veranderd :). Ik heb inmiddels het contactslot vervangen waardoor mijn display nu niet meer uitvalt.

Ook de tankdop heb ik vervangen. Ik kan nu de tankdop en de quad starten met 1 sleutel. Veel handiger!

Vorige week was ik ff lekker aan het touren. Valt ineens me demper op de straat. Dit gebeurde precies voor het politie bureau in Steenwijk :P. Dus ik had binnen 5 minuten politie bij me staan. Ik moest vervolgens maar lopend naar huis want zonder demper rijden kon echt niet volgens meneer agent. Ik heb vervolgens me pakkie shaq maar leeg gerookt en gewacht tot de agent echt weg was. Daarna toch maar naar huis gereden met me demper op schoot haha. De buisjes die aan het frame gelast zijn, bleken afgebroken te zijn. Maar ze zijn inmiddels weer vast gelast :)

De bobine heb ik vervangen voor een tuning bobine. Helaas had ik telkens het probleem dat als ik 1 minuut 80 reed dat mijn quad begon te stotteren en vervolgens uitviel. Dit heb ik opgelost door het benzine filter er even tijdelijk tussen uit te halen. Waarschijnlijk zal ik weer een nieuwe moeten plaatsen. Maar ik denk dat het maar een ander model moet worden.

Vanmiddag even mijn nieuwe twin air filter ophalen. Ben benieuwd hoeveel effect dit allemaal zal hebben.

Ook de knipper lichten heb ik vervangen voor led knipper lichten. Ziet er zeer strak uit! Ik zal dit weekend even wat foto's plaatsen :)
spides89
300cc

Berichtdoor Z@@lo » 21 sep 2012 18:09

Goed bezig :thumbup:
Afbeelding [url=https://www.qc-oldschoolbastards.nl[/url]
Z@@lo
Moderator
Moderator

Berichtdoor spides89 » 03 okt 2012 08:16

Z@@lo schreef:Goed bezig :thumbup:

Danku ! :)

Helaas had de lokale brommer boer geen twin air filter op voorraad dus heb ik een ander filter mee genomen. Maar het helpt enorm! Hij trekt nu veel beter op en is voor mijn gevoel veel feller. Ik heb helaas nog niet de kans gehad om even wat nieuwe foto's te plaatsen.. Maar voor iedereen die nog niet zo'n bobine heeft. Ik zou het zeker doen!
spides89
300cc

Berichtdoor spides89 » 03 feb 2013 18:03

Hallo!

Er stonden een aantal weken geleden een paar velgen op mp voor de bashan. Dit waren chromen velgen uit assen. Volgens de verkoper waren ze voor een 200s-7. Helaas pasten ze op geen enkele manier op mijn quad. Ik ben dus met de velgen naar ALG moto parts geweest en heb ze daar even laten zien. Saskia zei al gelijk deze gaan niet passen op een Bashan.

Ik heb dus vervolgens die nieuwe set gekocht die sinds kort op alg te koop staat het gaat om deze set:

Afbeelding

Ik heb ze samen met een maatje der gelijk maar even onder gezet. Het was inmiddels al donker dus ik heb helaas geen goede foto;s kunnen maken. Van de week laat ik ze even zien.

Maar het ziet er wel bruut uit :mrgreen:
spides89
300cc

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten