JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Firehuntah » 25 mei 2013 16:15

Oh heel sneaky je bericht aangepast hier. ;) Verwijder mijn bericht uit de how to dan maar. Moet het inderdaad wel met de hand doen. Het lijkt wel ergens te klemmen ofzo, ik zie het wel iets bewegen maar na een bepaald punt niet meer. Denk dat het die plaat is waar de remklauw op zit.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor donnyslats » 25 mei 2013 16:32

haal je remklauw en die plaat er anders eens vanaf mischien lukt het dan wel als je rem van je schijf af is is het het handigst je rempendaal neit in te drukken.
donnyslats
300cc
 
Berichten: 247
Geregistreerd: 16 maart 2012 20:20
Woonplaats: goudswaard

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor dimpower » 25 mei 2013 16:35

probeer eens gewoon je quad heen en weer te duwen.misschien komt hij zo ook wat losser.
ps;ik vind het inderdaad beter om mijn bericht aan te vullen ipv 3 berichten van mezelf onder elkaar te plaatsen. :D
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Firehuntah » 25 mei 2013 19:45

Nou zoals ik al dacht, was inderdaad die plaat waar de remklauw op zit die te veel klemde. Deze eraf gehaald en kon het lagerhuis ineens wel redelijk goed bewegen. ;) Zo zit de ketting trouwens erop als lagerhuis helemaal naar boven staat. Kan er geen hele schakel meer uit halen helaas.

Afbeelding

Ik kon hem via die blok en sleutel 17 niet ver genoeg spannen. Zag dat de achteras zelf nog niet helemaal achteraan zat en dus zeker nog verder kon spannen. Heb dus die plaat van de remklauw terug erop gezet en bout hiervan weer vast gezet, alleen dan niet op die punt zodat die mee kan draaien. Door hier nog wat op te duwen met de hand kon ik het lagerhuis nog een heel stuk verder draaien en nu is de ketting goed gespannen. :mrgreen: Gelukkig dus toch geen aparte kettingspanner nodig.

Maar helaas zitten de 2 tandwielen toch niet goed uitgelijnd. Achtertandwiel moet iets verder richting het lagerhuis komen, moet hier dus een aparte adapter voor laten maken en laat er dan meteen een maken waar een tandwiel op past waar makkelijk aan te komen is met veel verschillende tanden.

Overigens vind ik dit wel vreemd want het voortandwiel zit al zo ver mogelijk naar buiten dat die het frame net niet raakt. Zit denk ik even ver als hoe die ook origineel loopt dus dat zou betekenen dat die origineel ook wat scheef loopt? Maargoed met zoveel kracht van de elektromotor kan ik dit gewoon niet riskeren en wil ik dat die goed recht loopt. Ben bang dat de ketting het anders niet gaat houden of gewoon eraf loopt.



En dan nog meer nieuws vandaag. Kwam toevallig even binnen voor iets te pakken hoor ik ineens buiten wat geluid van een busje. Dus ik ga kijken staat PostNL daar met 2 zware dozen uit Amsterdam. Wat zou daar toch in zitten. :mrgreen:

Afbeelding

Was voor mij een verrassing want had nog geen bericht gekregen dat het daadwerkelijk was verzonden. Maar het zijn dus eindelijk de accu's! :mrgreen: En met de plaatjes, boutjes en nord-locks erbij.

Afbeelding

Alleen niet van dat bedrijf uit Duitsland waar ik nog eens 8 weken had moeten wachten maar gewoon van een bedrijf hier uit Nederland die ze op voorraad had. Moet helaas wel nog mijn aanbetaling terug krijgen van dat bedrijf uit Duitsland, zijn nogal moeilijk aan het doen daarmee. :think: Toch jammer altijd, voor te verkopen heb je altijd binnen paar uur reactie. En als ze eenmaal geld van je hebben doen ze totaal geen moeite meer.

Hier nog wat meer foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Moet ze nu allemaal even na meten of er geen defecte bij zit ofzo. Daarna allemaal parallel aansluiten en ze allemaal op hetzelfde laadniveau brengen. Dan pas kunnen de plaatjes erop van het BMS (Battery Management System) en kan alles worden aangesloten. Maar moet zoiezo eerst nog even passen in het frame en de behuizingen ervoor maken. Kan ik hopelijk allemaal in die week doen dat ik vrij heb. Tot dan blijven ze nog even staan, kan met deze accu's toch geen kwaad. Je kan ze makkelijk een jaar laten staan en ze zullen dan nog steeds hetzelfde voltage hebben. Is met loodaccu's wel anders, die trekken zo leeg ook al is er niets op aangesloten. ;)

Heb dus weer heel wat te doen voorlopig. Maar gelukkig zal het nu dan ook allemaal wat sneller gaan met de updates. :mrgreen:
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor dimpower » 25 mei 2013 19:54

:lolno: :thumbup: goed dat het gelukt is met je ketting.
En eindelijk je batterijen :thumbup: :thumbup: heeft lang genoeg geduurd he.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor BBQBarman » 25 mei 2013 21:56

Nice
Jup fijne accutjes
Daarom koop ik makita :)
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Firehuntah » 25 mei 2013 22:38

Nog bedankt voor de tips voor de ketting allemaal. Is wel iets meer werk om hem goed gespannen te krijgen maarja het lukt in ieder geval wel. ;)

Zo hangt die nu, netjes gespannen. Alleen loopt het nu niet lekker aangezien de 2 tandwielen nog niet in lijn staan. Maar komt goed, weer even iets laten maken. :think:

Afbeelding

Heb net ook even alle accu's gemeten en genummerd. Zo ver ik tot nu toe kan zien geen defecte erbij. En het bedrijf in Amsterdam heeft ze volgens mij ook al allemaal netjes gelijk geladen want zo komen ze normaal niet uit China. Er zitten 11 accu's op 3.286V en de andere 13 zitten op 3.287V, perfect dus. Voor dit allemaal zo gelijk te krijgen is normaal een lang proces van een paar dagen, ben dus blij dat ik dit niet hoef te doen. :mrgreen: Zal ze evengoed toch nog een keer zelf goed laden voor te controleren maar dit zal denk ik niet lang duren. Heb ze voorlopig dus maar weer allemaal in 1 doos gedaan, scheelt weer wat ruimte in zo'n klein hok. ;)

Afbeelding

Morgen even passen of het allemaal lukt hoe ik al had getekend en dan de plastic platen en EPDM vellen maar bestellen voor de behuizingen.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Remy » 25 mei 2013 23:14

Mooi zo dat je beweging in je lagerhuis kreeg. Die accu's zien er netjes uit, toch een prettige verrassing zo en het is nog niet eens Sinterklaar :lol:
Avatar gebruiker
Remy
400cc
 
Berichten: 736
Geregistreerd: 19 jul 2012 10:53
Woonplaats: Westelijk Brabant

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Firehuntah » 26 mei 2013 00:46

Nja als je het weer zo ziet zou het best 5 december kunnen zijn. :evil: Ofja viel nog mee vandaag maar afgelopen dagen was het toch best koud.

Zijn inderdaad wel netjes ja, zit te denken om in de deksel van de grote behuizing wat plexiglas te maken ofzo dat je toch nog iets ervan kunt zien als ze eenmaal in de behuizingen zitten.

Vind ze qua gewicht ook nog wel meevallen overigens. die 2 dozen met 12 stuks kon ik nog makkelijk tillen. Alleen nu alles in die grotere doos zit lukt het niet meer. ;) Toch zo'n 48 kg bij elkaar. Moet je eens met lood of gel accu's proberen met dezelfde capaciteit. :lol:
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor friesequad » 26 mei 2013 07:57

heb je nu echt alles ?

goed bezig :thumbup:
Avatar gebruiker
friesequad
500cc
500cc
 
Berichten: 2159
Geregistreerd: 24 jun 2012 16:23

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten