Remy: EGL Madmax

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: Remy: EGL Madmax

Berichtdoor Remy » 02 aug 2013 08:08

Gisterenavond maar weer even bezig geweest. Ik heb de bekabeling van mijn schakelaars netjes afgewerkt.

Afbeelding

Verder heb ik bij mijn accubak de boel een beetje gefatsoeneerd. Nieuwe zekeringshouder zit prima zo. En mijn accu schuift nu niet meer van links naar rechts (zat 4 cm speling).

Afbeelding

Ik heb alleen 1 van mijn knipperlichten kapot gemaakt, was heel voorzichtig een gaatje aan het boren i.v.m. rammelen, maar mijn boormachine schoot uit. Beetje lomp, dus de volgende toch maar met mijn dremel doen. Dus ja opzoek naar een ander knipperlicht.

Het lijstje met To-Do wordt niet kleiner en gelukkig niet veel groter, maar er worden steeds nieuwe dingen aan toegevoegd.
- Zadelsteun verstevigen
- Carburateur afstellen i.v.m. nieuwe spoeier
- Nieuw knipperlicht
- Binnenbanden in voorbanden
Remy
400cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor friesequad » 02 aug 2013 08:43

als jij nou de zijkant waar de knipperlicht vast zit ff los draait bij het lampje daar kun je de kit ook spuiten dan hoef je geen gatje te boren

nu hij stuk is kun je dat nu wel eens bekijken :P

je heb schroef draait op het einde maar bij het lampje kan hij nog een keer los :wave: :thumbup:
friesequad
500cc
500cc

Berichtdoor Remy » 02 aug 2013 09:35

Ik had al zitten prutsen, maar kreeg hem niet los. Toch iets te voorzichtig geweest om het niet kapot te maken, krijg je dit :lol: :lol: :lol:

In ieder geval bedankt voor de tip. Ik zal eens kijken bij de andere lichtjes.
Remy
400cc

Berichtdoor pmhvanes » 02 aug 2013 09:35

Als je het orginele wilt zul je het moeten bestellen bij eagle,ik had ook willen boren,maar ik wilde eerst even een klein putje maken zodat de dremel niet er van af schuifd,toen heb ik met een scherpe punt van een mes een kuiltje willen maken en toen was ik er al door heen,toen heb ik nog even wat rond gedraaid en was het gat groot genoeg,ik heb een injektie spuit gevuld met kit en er in gespoten,de andere knippers heb ik er toen niet meer afgehaald,maar gewoon in de hand gehouden en toen met de punt van het mes een gaatje in gemaakt,dit gaat heel goed ,de methode van friesquad heb ik ook geprobeerd,het probleem is er zit een rubberen stopje in dat moet eruit,en je moet ook aan de kabels trekken anders krijg je er geen kit in,plus de kans is groot dat het aan de verkeerde kant terecht komt
Drive it like you stole it
pmhvanes
350cc

Berichtdoor friesequad » 02 aug 2013 09:57

hij kan nu oefen haha

want die is nu toch al stuk :mrgreen: :thumbup:

en ooja misschien help het mocht je weer gaatjes boren in plastic

doe er ff een goed stuk tape over heen

1 ten eerste houd je boor op zijn plaats want tape is zacht dus .... :thumbup:

2 je hebt minder kans op barsten omdat de tape het bij elkaar houd :thumbup:
friesequad
500cc
500cc

Berichtdoor BBQBarman » 02 aug 2013 12:51

Ik had gewoon simpel de knipperlicht los geschoeft aan de draad kant en daar vol gespoten niks boren
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Remy » 02 aug 2013 13:00

Ik heb een nieuw setje led knipperlichtjes besteld. Dan hou ik die ene nog als reserve. Het zijn niet de standaard knippertjes van EGL, maar dat vind ik niet erg.

Gelijk even een setje Progrip handvaten erbij, omdat het kan. :lol: :lol: :lol:
Remy
400cc

Berichtdoor pmhvanes » 02 aug 2013 17:59

Ik hoop voor jou dat ze het doen,ik had zelf ook 4 nieuwe ,maar die doen het niet,ik denk dat vanaf het knipper relais de stroom wordt verlaagd naar 3 volt ofzo,want toen ik de nieuwe op de accu hield deden ze het wel,dus moet je eigenlijk ook een nieuw knipperrelais erop zetten
Drive it like you stole it
pmhvanes
350cc

Berichtdoor Remy » 02 aug 2013 22:35

ow dat is minder, ik zal het laten weten tegen die tijd.
Remy
400cc

Berichtdoor Remy » 06 aug 2013 09:09

Gisterenavond nog mooi even wat wezen knutselen. Ik heb mijn zadelsteun verstevig aan de onderkant met twee metalen plaatjes/beugels die ik nog had liggen. Alles met popnagels goed vast gemaakt. Er zit nu geen enkele beweging meer in, dus dat zou goed moeten zijn.

Afbeelding

Na 5 weken knutselen heb ik gisteren dan eindelijk weer eens een echt rondje gereden. Mijn handgas is echt een uitkomst, het is even wennen, maar rijd 10x beter dan duimgas. Dus die verbetering blijft.

Verder werkt mijn koelventilatorschakeling prima, toen het blokje warm was en mijn fan begon te draaien, ging het ledje in de schakelaar uit. Bij thuiskomst nog even de boel stationair laten lopen met ingeschakelde ventilator. Alles prima in orde.

Voorheen reed ik met een open uitlaat en standaard filter, sproeier 103, max rpm in 3e versnelling 6700 rpm zonder bokken.

Nu heb ik de standaard luchtfilterbox vervangen door het filtertje van Scania-driver. Qua sproeiers heb ik nog 105, 107 en 108 (en veel groter) liggen. Gezien de how to ben ik begonnen met sproeier 108, lucht 2 slagen, gasnaald in het midden.

In zijn 2e en 3e versnelling kom ik niet boven de 5900 rpm en hij bokt en stoot dan aardig. In zijn 4e versnelling kom ik niet boven 4900 rpm (was voorheen met mijn grote achterwielen 5500 rpm). Dus ik denk dat deze sproeier iets te groot is. Inmiddels heb ik de 107 sproeier er in gezet om eens te kijken wat die gaat doen.

Naar het voorbeeld van andere CQF´ers ben ik mijn luchtfilterbox aan het onbouwen tot opberg vakje voor klein gereedschap. Dat betekend uiteraard eerst alle gaten dicht maken.

Afbeelding

Ik wil er eens scharniertje met sluiting op proberen te maken zodat ik geen spullen onderweg kan verliezen, dus to be continued.
Remy
400cc

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten