Even voorstellen (Madmax 250cc)

De plaats om je voorsteltopic te maken.

Even voorstellen (Madmax 250cc)

Berichtdoor Stiefoe » 09 apr 2014 06:53

Hallo,

Mijn naam is Stefan ik ben woonachtig in Bavel (Breda), 21 jaar.
Afgelopen week heb ook ik een "wokpan" gehaald :) de reden dat ik hem gehaald heb is omdat een maat van me (Bredabashan) een quad gehaald had en ik vond m zo vet dat ik dacht: dat wil ik ook, en is zeker leuk om samen te rijden in de zomer
Het is een EGL Mad Max 2011 (2e hands) waar wel het een en ander mee aan de hand is maar dat is allemaal wel op te lossen. Vorige eigenaar is er niet echt zuinig mee geweest dus we gaan kijken of er optisch ook nog eea te veranderen is (stickers zijn bijvoorbeeld helemaal beschadigd). denk trouwens wel dat ik iets te veel betaald heb (1300)

Op dit moment staat hij bij de Auto garage bij ons om de hoek aangezien er een klein wit stekkertje losgeschoten was bij de CDI en toen startte hij niet meer. Ikzelf heb de stekker vannuit de kabelboom naar de CDI nergens kunnen vinden op internet maar hij ging het fixen dus ik hoop dat ik hem vandaag weer terug heb.

Wat staat er bij mij op de planning om aan te passen:
- Remmen scheiden (inmiddels gedaan maar krijg te weinig druk op voorrem,wellicht te zwakke remhendel / te lange remleiding?)
- Nieuw achterlicht ( 6 ledjes doen het maar)
- Handgas (is besteld)
- CDI (als dit zin heeft want las dat dit niet zoveel zin heeft op de madmax 250cc)
- Demper zit enorm los dus nieuwe uitlaat / demper
- Openluchtfilter plaatsen (en afstellen icm sproeier)
- Slot op tankdop
- Nieuwe stickers / kappen laten spuiten
- Kijken of er wat te doen is aan de afwijking van de KM teller (en valt soms weg naar 00 km/h) wellicht sensor kapot

Daarnaast had ik nog een vraagje mbt de bandenspanning. zal vast wel een ander topic voor zijn en zoek ik nog wel even uit maar mijn voorbanden stonden zo goed als leeg. Toen heeft Dhr van de Garage hem opgepompt. Hij heeft volgens mij tegen de max psi erin gedaan , kan geen kwaad denk ik(heb t niet goed gezien).

Maarja Ik hoop dat ik veel kan leren van de Topics op dit forum en wellicht ook mijn ervaringen kan delen en mijn steentje bij kan dragen.

p.s. Foto's komen eraan

Stefan
Stiefoe

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Even voorstellen (Madmax 250cc)

Berichtdoor BBQBarman » 09 apr 2014 17:52

Welkom hier veel rij sleutel en opknap plezier
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Firehuntah » 09 apr 2014 19:08

Welkom Stefan!

Veel plezier hier en met je Madmax. ;)
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor dimpower » 09 apr 2014 21:20

Welkom op CQF. ;)
bandenspanning hoeft zeker niet hoger dan 1bar.het is geen auto waarmee je rijdt.deze en allerlei andere info kan je makkelijk op het forum vinden.er zijn enkele specifieke madmax topic's.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor Remy » 10 apr 2014 07:49

Check de diverse topic en binnen no time heb je de benodigde antwoorden. Als je nog de standaard Qing Da 270 breed Chinese achterwielen hebt dan zal je altijd een afwijking in de km teller houden. (Er van uitgaande dat je een straat versie hebt).

Verder veel plezier en met wat liefde is hij best prima rijdend te krijgen.
Remy
400cc

Berichtdoor BredaBashan » 10 apr 2014 11:57

Yooo welkom op het forum. Hij is er eindelijk hoor haha :P
BredaBashan
300cc

Berichtdoor pmhvanes » 11 apr 2014 13:57

welkom een paar tips je moet de remhendel een nachtje ingeknepen laten staan ,bij mij mij heeft het gewerkt,en had ik daarna goede druk,de sensor opnieuw afstellen,ik had ook het zelfde probleem,voor de rest veel succes en sleutel ze.en lees vooral het topic wat heb je aan de quad gedaan
Drive it like you stole it
pmhvanes
350cc

Keer terug naar Me and my quad