Dankje domingo.

Klinkt meer als een Formule E, een Formule 1 is toch net wat anders.

Vind het ook wel een leuk geluid hebben als je zo langs vliegt ermee, hoor je alleen weinig van op de quad zelf. Hoor eigenlijk alleen maar de wind.
@sandhi:
Beschermkap is inderdaad plastic dus dat is wel oke. Maar het rubber dat ik heb gebruikt (EPDM) doet helaas wel heel zwak stroom geleiden. Heb dit ook even opgezocht en blijkt inderdaad dat die vaak een eigenschap is bij EPDM. Beetje stom dat ik dit vantevoren niet gelezen heb maarja ik ging er eigenlijk van uit dat alle soorten rubber niet deden geleiden.

Een metalen beschermkap zal helaas geen verschil maken en maakt het er ook niet echt veiliger op met de aansluitpunten en koolborstels zo dichtbij. De houder voor de koolborstels is ook van plastic dus deze geleidt al geen warmte. Als ik daar dus iets op bevestig zal het ook geen warmte kunnen geleiden van de koolborstels.
Heb eindelijk reactie van de fabrikant en deze zegt toch ook dat ik het beste geforceerde luchtkoeling kan gebruiken als de motor zelfs op het nominale vermogen al te warm wordt. Maar moet dus wel via die kant waar ook die beschermkap zit. Gaat lastig worden aangezien daar net een framebuis in de weg zit.

Denk dat ik gewoon een paar kleine aanpassingen maak en het voor de rest zo laat tot na de keuring. Dan heb ik tenminste weer alle tijd om aanpassingen te maken en kan dan ook snel testen of het verschil maakt.