JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor sandhi,; » 30 maart 2015 07:31

de bescherm kap als ik het goed zie is van kunstof. gelijd niet + rubber geleid ook niet. goed geïsoleerd dus wat warmte betreft. ik denk als je het kapje van aluminium of plaatje zink wat wel geleid en hem aleen op de rand met kit waterdichr maakt dat je je warmte probleem weg is
SPY F1/ZX6
sandhi,;
400cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor domingo » 30 maart 2015 10:03

mooi gedaan Rob
zit net je filmpje the kijken
klinkt echt als een F1
top gedaan
:clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:
domingo
300cc

Berichtdoor Firehuntah » 31 maart 2015 22:15

Dankje domingo. :) Klinkt meer als een Formule E, een Formule 1 is toch net wat anders. :lol: Vind het ook wel een leuk geluid hebben als je zo langs vliegt ermee, hoor je alleen weinig van op de quad zelf. Hoor eigenlijk alleen maar de wind.

@sandhi:
Beschermkap is inderdaad plastic dus dat is wel oke. Maar het rubber dat ik heb gebruikt (EPDM) doet helaas wel heel zwak stroom geleiden. Heb dit ook even opgezocht en blijkt inderdaad dat die vaak een eigenschap is bij EPDM. Beetje stom dat ik dit vantevoren niet gelezen heb maarja ik ging er eigenlijk van uit dat alle soorten rubber niet deden geleiden. ;)

Een metalen beschermkap zal helaas geen verschil maken en maakt het er ook niet echt veiliger op met de aansluitpunten en koolborstels zo dichtbij. De houder voor de koolborstels is ook van plastic dus deze geleidt al geen warmte. Als ik daar dus iets op bevestig zal het ook geen warmte kunnen geleiden van de koolborstels.

Heb eindelijk reactie van de fabrikant en deze zegt toch ook dat ik het beste geforceerde luchtkoeling kan gebruiken als de motor zelfs op het nominale vermogen al te warm wordt. Maar moet dus wel via die kant waar ook die beschermkap zit. Gaat lastig worden aangezien daar net een framebuis in de weg zit. :think: Denk dat ik gewoon een paar kleine aanpassingen maak en het voor de rest zo laat tot na de keuring. Dan heb ik tenminste weer alle tijd om aanpassingen te maken en kan dan ook snel testen of het verschil maakt.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor BBQBarman » 31 maart 2015 22:58

Zorg dat zoveel mogelijk rijwind daarheen gaat dat is toch niet zo moeilijk maar het is logisch dat rubber niet geleid ze hebben het niet voor niets van plastic gemaakt anders krijg je alleen maar schokken
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Firehuntah » 31 maart 2015 23:29

Ja daarom juist, maar EPDM geleidt dus wel dus het klopt niet voor alle rubber. ;) Niet genoeg om gevaarlijk te zijn maar schijnbaar wel genoeg voor rare storingen te geven.

De rijwind moet tot bij de koolborstels kunnen komen. Hiervoor moet ik in de beschermkap iets maken waar de lucht doorheen kan. Zo heel makkelijk is het dus niet aangezien er rondom die beschermkap heel weinig plaats is. :think: Maarja ik vind er wel weer iets op, komt wel goed hopelijk. ;)
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor dimpower » 01 apr 2015 06:09

misschien een idee om met een kleine cyclone(je hebt er ook die op stroom werken) luchttoevoer naar je motor te brengen.deze kan je plaatsen waar je wil en hoef je enkel met een buis naar je motor.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor domingo » 01 apr 2015 10:03

je kan ook kijken hoe dat bij zundapp zit met geforceerde luchtkoeling
domingo
300cc

Berichtdoor 4 wieltjes » 01 apr 2015 11:32

Kreidler
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor DexterXL » 01 apr 2015 11:47

De meeste scooters hebben ook nog geforceerde luchtkoeling,
wie weet kan je daar wat van gebruiken
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
DexterXL
500cc
500cc

Berichtdoor WILD WILLIE » 01 apr 2015 12:22

zowel Kreidler als Zundapp hadden modellen met geforceerde koeling. echter had puch en Sachs ook een model met geforceerde koeling.

de vin bevestigend op het vliegwiel geleid door een tunnelgeleider de koellucht door de koelvinnen van de cilinder.

aangezien een elektro motor geen cilinder heeft is dat wat moeilijk. Een vin op de as van de elektro motor die de lucht met kracht door de koelgaten van de motor drijft, zou een oplossing kunnen zijn. Nadeel is wel dat bij stilstand de motor niet verder gekoeld word. Een extra elektro motor met temperatuursensor en airintakes zou dit kunnen oplossen. tijdens het rijden zouden deze ook als kleine turbines extra stroom kunnen opwekken. Krachtige
koelvinnen van een pc in een tunnel gemonteerd zouden daar voor gebruikt kunnen worden.

of een ductedfan electro motor van een modelvliegtuigje. die geven wel heel veel trust.
make love not war
WILD WILLIE
300cc

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten