JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor DexterXL » 28 sep 2014 09:37

Bij het solderen even een stuk karton eronder leggen :idea:
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
Avatar gebruiker
DexterXL
500cc
500cc
 
Berichten: 3244
Geregistreerd: 11 jun 2011 23:00
Woonplaats: Noord-West Veluwe

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Firehuntah » 28 sep 2014 22:16

Strak plan ja, alleen hoef ik niet echt meer iets te solderen nu. :mrgreen: Ofja de kabelboom, maar dat kan ik beter op de grond doen denk ik.


Vandaag een erg productieve dag gehad. :mrgreen: De quad staat er inmiddels weer netjes bij op 4 wielen. Vanmorgen eerst begonnen met de motor te bevestigen op de achterbrug. Had even een rubber hamer nodig voor hem erop te krijgen door de dikke laag lak die op de blokken en de plaat zitten maar zit er ook wel erg stevig op nu. :)

Afbeelding

Ook meteen de nieuwe beschermkap erop gezet. Ziet er echt veel beter uit dan die originele.

Afbeelding

En toen wou ik de achterbrug in het frame gaan plaatsen. Was niet echt makkelijk aangezien die in totaal toch wel zo'n 15 kg weegt met de motor erop. Met de POM busjes erin is het ook allemaal net wat breder dus heb de punten op het frame een klein beetje verder uit elkaar moeten duwen. Daarna ging de achterbrug met weer een beetje hulp van de rubber hamer en een paar extra handen er best goed in.

Afbeelding

Schokdemper met hoes erop gezet en het lagerhuis in de achterbrug.

Afbeelding

Daarna de achteras erin geplaatst en het achtertandwiel en de remschijf erop gezet. De ketting ook maar meteen erop gezet en gespannen.

Afbeelding

En toen kon ik de wielhubs en de wielen zelf erop zetten. Eindelijk staat de quad weer op alle 4 zijn wielen. :)

Afbeelding

Ook heb ik nog het hele remsysteem achter geplaatst.

Afbeelding

En toen vond ik het toch wel genoeg voor vandaag. ;) Morgenmiddag en avond weer verder ermee. Wat me wel al opvalt is dat de quad nu veel makkelijker rolt dan voorheen. Denk dat dit toch met de nieuwe lagers te maken heeft. Moest altijd veel harder duwen toen de oude lagers nog erin zaten. Of misschien stond de rempedaal voor achter toen gewoon niet goed afgesteld, dat is nu ook een stuk beter denk ik.

Nog even een foto van hoe de quad er nu bij staat. Begint weer echt vorm te krijgen nu. :)

Afbeelding
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor rien » 28 sep 2014 22:33

super vet hoor
blijf je graag volgen

gr rien
rien
250cc
 
Berichten: 104
Geregistreerd: 08 jun 2014 21:35
Woonplaats: breda

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor dimpower » 29 sep 2014 06:07

top :!:
begint er terug mooi op te lijken.het wordt een juweeltje.zal je er nog wel durven op rijden? :mrgreen:
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Firehuntah » 29 sep 2014 22:38

Al onze quads zijn juweeltjes toch? ;) Vind het bouwen al bijna 2 jaar erg leuk om te doen maar uiteindelijk doe ik het toch ook om er mee te kunnen rijden. :mrgreen:


Vandaag de steunen voor de controller en topkoffer geplaatst. Blijf ze toch echt maar mooi vinden. :)

Afbeelding

Afbeelding

Heb ook al een deel van de tijdelijke aluminium behuizing om de controller heen gezet en op de steunen geplaatst. Ondanks het een lelijke behuizing is vind ik het nu die matzwart is toch wel een stuk beter staan dan eerst. Blijft natuurlijk jammer dat de controller zelf voorlopig niet zichtbaar zal zijn, totdat ik wat anders ervoor kan maken.

Afbeelding

Afbeelding

De lader heb ik ook nog bevestigd. Deze hangt er nu ook heel netjes bij.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Denk dat ik vanaf morgen de accu's eens een voor een op hetzelfde niveau ga laden. Ondertussen kan ik dan verder gaan met de andere behuizingen te vullen met componenten en weer wat draden aan te sluiten.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Firehuntah » 03 okt 2014 22:10

Vandaag de tweede behuizing af gekregen. Zit nu ook helemaal vol gepropt met alleen maar relais.

Heb eerst weer een plaat gemaakt waar ik alle printplaatjes op kan bevestigen. En met allemaal die afstandsbusjes ertussen zitten de printplaatjes zo dicht mogelijk op elkaar.

Afbeelding

Alle draden weer aangesloten volgens het schema wat ik een tijdje geleden heb gemaakt. Zijn er heel wat.

Afbeelding

Past allemaal maar net in de behuizing. Ook bij deze komt er dus nog ergens een kabelwartel te zitten om al deze draden naar buiten te krijgen. En ik doe deze zelf nog even zwart spuiten morgen. Was eigenlijk niet de bedoeling dat deze gebruikt zou worden, daarom dat die niet is meegespoten met de rest van de behuizingen.

Afbeelding

Ondertussen ook bezig om alle accu's een voor een op hetzelfde niveau te laden. Duurt ongeveer 1,5 uur per accu dus daar ben ik nog wel even mee bezig.

Afbeelding

Moet nu nog 2 zo'n behuizingen klaar maken, daarna begin ik pas met de behuizingen van de accu's.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Firehuntah » 06 okt 2014 22:48

Vanavond de eerste behuizing met hoogspannings componenten klaar gekregen. Hier had ik best wel wat werk aan aangezien de standaard bevestigingspunten niet echt bruikbaar waren en de behuizing ook te laag is om een plaat te maken voor op de bodem. Was ook lastig om te bepalen hoe ik alles wou plaatsen, is nog steeds niet ideaal maar beter dan dit kan ik het ook niet bedenken.

Afbeelding

Hierin zitten de main contactor (splitst het accupakket in tweeën om veilig eraan te kunnen werken en voor noodgevallen), sensorplaat voor EV Display (teller) en de hoofdzekering. De oranje kabels moet ik nog aansluiten, doe dit pas als alle behuizingen klaar zijn en in het frame zitten. Heb wel al het 12V gedeelte aangesloten, was niet echt veel werk voor deze behuizing.

Afbeelding

Ben ook al begonnen met de laatste behuizing, deze is wat makkelijker en zal ik waarschijnlijk morgen al wel klaar hebben. Ondertussen zijn ook al 15 van de 24 accu's geladen. Dit weekend hoop ik ze dus allemaal te hebben geladen. Dan kan ik ze eindelijk in de behuizingen en in het frame gaan zetten.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor rien » 06 okt 2014 22:55

super man
lijkt wel een hoogspangskast
gr rien
rien
250cc
 
Berichten: 104
Geregistreerd: 08 jun 2014 21:35
Woonplaats: breda

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Peanut » 07 okt 2014 13:35

Ge wel dig!!!!
:-)))
Quad A,B of C. Een quad is een quad.
Avatar gebruiker
Peanut
500cc
500cc
 
Berichten: 1866
Geregistreerd: 02 aug 2011 11:07
Woonplaats: Warmond

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor dimpower » 07 okt 2014 18:51

:D ik krijg er schrik van :mrgreen:
Goed bezig Rob ;)
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten